پیروزی‌های مشابه سرخابی‌ها در هفته بیست و هفتم

قدرت نمایی قبل از دربی



آدرینا ورشینگر / هفته بیستم و هفتم لیگ برتر فوتبال شنبه شب با برگزاری 5 مسابقه آغاز شد و سرخابی‌ها با پیروزی برابر حریفان‌شان با اقتدار خود را به دربی رساندند. در اولین بازی، سایپا و استقلال در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برابر هم قرار گرفتند تا فرهاد مجیدی و فراز کمالوند که در ابتدای حضور دوباره مجیدی در استقلال کنار هم بودند، مقابل هم قرار بگیرند. در این بازی، مجیدی تغییراتی را در ترکیب تیمش ایجاد کرده بود و بازیکنانی مانند بابک مرادی و سبحان خاقانی جزو نفرات اصلی آبی‌ها بودند. دو تیم در ابتدای بازی، موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای داشتند ولی تلاش‌شان نتیجه‌ای نداشت. در نیمه دوم استقلال حملات خود را افزایش داد و در ادامه هم مجیدی تغییراتی را در ترکیب تیمش به وجود آورد و دقیقه 66 سید احمد موسوی را به جای خاقانی و دقیقه 73 هم مهدی مهدی‌پور به جای مسعود ریگی، محمد دانشگر به جای عارف غلامی و امیر ارسلان مطهری به جای آرمان رمضانی وارد زمین شدند. تعویض‌هایی که در روند حرکتی این تیم مؤثر بود و دقیقه 80 مهدی قایدی پس از نفوذ به درون محوطه جریمه با خطای مهرداد عبدی و حسین ماهینی متوقف شد و مرتضی منصوریان داور بازی به سود آبی پوشان خطای پنالتی اعلام کرد. البته در این صحنه داور ابتدا دستور کولینگ بریک داد که در نوع خود عجیب بود ولی در شروع مجدد بازی، مطهری پشت توپ قرار گرفت و برخلاف حرکت کوروش ملکی دروازه بان سایپا توپ را وارد دروازه کرد. آخرین گل مطهری برای استقلال در لیگ 27 اسفند سال گذشته برابر ماشین‌سازی در هفته هجدهم بود. البته مطهری در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به الدحیل قطر هم گل زده بود ولی بعد از آن در 10 مسابقه گلزنی نکرد تا در این بازی طلسم را شکست. دقیقه 87 هم حرکت خوب دانشگر از سمت راست و پاس این بازیکن به مطهری رسید تا او با شلیکی دیدنی از پشت محوطه جریمه گل دوم خودش و تیمش را بزند و دبل کند. دقیقه 90 بازی هم شیخ دیاباته که آخرین بار در بازی برگشت دربی برای آبی‌ها به میدان رفته بود، به جای قایدی وارد زمین شد تا پس از 6 بازی غیبت، دقایقی برای این تیم بازی کند. استقلال هم با این پیروزی با 50 امتیاز جایگاهش را در رده سوم تقویت کرد تا سهمیه‌اش برای فصل آینده آسیا را هم قطعی کرده باشد.
 امتداد بردهای پرسپولیس در آزادی
در دیگر دیدار، پرسپولیس و آلومینیوم از ساعت 20:55 در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم قرار گرفتند که این بازی با نیمه دوم دیدار سایپا و استقلال تداخل داشت و همین موضوع باعث شد محمدرضا احمدی در برنامه فوتبال برتر انتقادهای تندی را از برنامه‌ریزی سازمان لیگ انجام دهد. البته شنیده شد که قرار بود سازمان لیگ بازی پرسپولیس را با 40 دقیقه تأخیر برگزار کند ولی وقتی این انتقادها انجام شد، از تصمیمش صرفنظر کرد و بازی در همان ساعت قبلی برگزار شد. در این شرایط، نیمه اول بازی پرسپولیس و آلومینیوم از شبکه ورزش و نیمه دوم از شبکه سه پخش شد! در این بازی، سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس در ترکیب این تیم حضور داشت ولی قبل از شروع مسابقه به خاطر کشیدگی همسترینگ از جمع نفرات اصلی سرخ‌پوشان خارج شد تا مثل دیدار رفت نتواند مقابل آلومینیوم به میدان برود و فرشاد فرجی جانشین او شد. در 15 دقیقه ابتدایی این دیدار، پرسپولیس بازی هجومی را در دستور کار خود قرار داده بود اما نتوانست به گل برسد تا اینکه دقیقه 23 مهدی ترابی پس از صاحب توپ شدن و دریبل شاهین توکلی با یک پاس خوب از سمت چپ، شهریار مغانلو را صاحب توپ کرد و او هم با یک تکل بلند توپ را تبدیل به گل کرد. دقیقه 34 هم اشتباه محمد ایران‌پوریان در پاس به عقب و توپ‌ربایی عالی شهریار مغانلو این بازیکن را در موقعیت تک به تک با پورحمیدی قرار داد که پاس رو به عقب چشم‌نواز این بازیکن و ضربه فنی بغل پای ترابی گل دوم پرسپولیس را به همراه داشت. با شروع نیمه دوم، علیرضا منصوریان تعویض‌هایی را انجام داد تا تیمش بتواند بازی باخته را جبران کند و اراکی‌ها روی اشتباه عجیب حامد لک که می‌خواست حامد پاکدل را دریبل بزند و موفق نشد، می‌توانستند به گل برسند اما ضربه پاکدل به کنار دروازه برخورد کرد. در ادامه بازی در میانه میدان در جریان بود و یحیی هم تعویض‌هایی انجام داد و دقیقه 66 سعید آقایی به جای امید عالیشاه و دقیقه 77 هم مهدی عبدی به جای مغانلو و سیامک نعمتی به جای ترابی وارد زمین شدند. جالب اینکه مغانلو که با سر بانداژ شده بازی می‌کرد، دوست نداشت تعویض شود و در نهایت راضی شد.
 در نیمه دوم تغییری در نتیجه بازی حاصل نشد و پرسپولیس 2-0 به پیروزی رسید تا هم انتقام شکست بازی رفت را از آلومینیوم بگیرد و هم با 58 امتیاز جایگاهش را در صدر جدول مستحکم‌تر کند. این یازدهمین پیروزی پیاپی قرمزها در ورزشگاه آزادی بود و 11 ماه و 3  روز را در تهران بدون شکست پشت سر گذاشته و 173 روز هم به طور پیاپی برده است . آخرین باخت پرسپولیس در آزادی، 17 مرداد 99 و در هفته بیست و هشتم لیگ نوزدهم رقم خورده است. ضمن اینکه این برد چهلمین برد یحیی گل محمدی از 60 مسابقه‌ای است که به‌عنوان سرمربی روی نیمکت سرخپوشان نشسته است.
 سپاهان با شهباززاده در تعقیب پرسپولیس
در سایر دیدارهای شنبه، تراکتور 1-0 گل گهر را با گل محمد عباس‌زاده (96) برد که سیرجانی‌ها اعتراض داشتند این گل بعد از تمام شدن 5 دقیقه وقت‌های تلف شده به ثمر رسیده است. سپاهان هم 4-1 صنعت نفت را از پیش رو برداشت تا با 56 امتیاز در رده دوم باقی بماند. در این بازی سجاد شهباززاده (5 و83)، سیدمحمدرضا حسینی (35) و عزت‌الله پوقاز (94) برای شاگردان محرم نویدکیا گلزنی کردند. شهباززاده با دبلی که داشت، بعد از 3 بازی موفق به گلزنی شد تا 19 گله شود و جایگاهش را در صدرجدول گلزنان تقویت کند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7675/14/581964/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها