پخش سریال تازه کیانوش عیاری از هفته آینده


فرهنگی/ یازدهم مرداد که از راه برسد، حاصل تلاش 4 ساله کیانوش عیاری روی آنتن می‌رود. اگر چه حدود 11 ماه از این ایام، ساخت سریال، در دو نوبت یک بار به دلیل نبود بودجه کافی و بار دیگر به خاطر شیوع کرونا متوقف شد اما تمام این روزها عیاری ذهنش را معطوف ساخت سریال کرد؛ چه در ایامی که «خانه‌ پدری»‌اش پس از چند سال توقیف بی‌سر و صدا روانه اکران شد، چه روزی که برای مدتی کوتاه از روی پرده پایین کشیده شد و چه در روزهایی که زمزمه سریال‌سازی او در شبکه نمایش خانگی با حضور رضا عطاران در رسانه‌ها منتشر شد، او ترجیح داد به دور از جنجال و حاشیه سریال تازه‌اش را برای تلویزیون آماده پخش کند.
عیاری در این سال‌ها ثابت کرده یکی از صبورترین کارگردانان سینما و تلویزیون است. دو فیلم اخیر او «خانه پدری» با اکران محدود سال 98 روی پرده رفت و «کاناپه» به دلیل استفاده بازیگران زن از کلاه‌گیس، اجازه اکران نگرفت. باید خوشحال بود که او با تمام فراز‌ و نشیب‌ها، سال 96 به دعوت رسانه ملی پاسخ مثبت داد و ساخت «87 متر» را آغاز کرد. حالا قرار است از هفته دوم مردادماه و با پایان سریال «دودکش»، «87 متر» روی آنتن برود و عیاری پس از 13 سال به تلویزیون بازگردد. آخرین تجربه سریال‌سازی او در تلویزیون روایت قصه زندگی پر‌فراز و نشیب پزشک موفق ایرانی دکتر محمد قریب بود. عیاری در این سال‌ها از اصول فیلمسازی‌اش کوتاه نیامده اگرچه عنوان سریال تازه‌اش از زیر تیغ ممیزی گذشت و یک متر کمتر شد. باید منتظر ماند و دید تازه‌ترین تجربه سریال‌سازی عیاری شبیه دیگر آثارش تصویر واقعی زندگی است و مخاطب بین خودش و قصه فاصله‌ای حس نمی‌کند. تیزر سریال که این روزها از شبکه یک سیما پخش می‌شود، نشانه‌هایی از این امیدواری را دارد.
طبق اطلاعاتی که از همان روزهای آغازین سریال منتشر شد، این سریال حاوی قصه‌هایی است که نمونه‌های واقعی بسیار دارد و حتی اگر خودتان با آن مواجه نشده باشید، شبیه‌اش را در اطرافیان‌تان دیده یا از آنها شنیده‌اید. داستان «87 متر» به اختلاف و درگیری دو خانواده خلیلی و پوردورانی بر سر مالکیت یک منزل برمی‌گردد. علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند اما روز اسباب‌کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. کیانوش عیاری علاوه بر کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی سریال را برعهده داشته و علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، داریوش کاردان، فریده سپاه‌منصور، شهین تسلیمی، حسین سلیمانی، دیبا زاهدی، علی سلیمانی، شبنم عرفی‌نژاد، سونیا سنجری، زنده‌یاد حسین محب‌اهری و علی انصاریان به همراه تعدادی از بازیگران جوان در آن ایفای نقش کرده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7685/1/582934/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها