ایران در ایران




بادهای 120 روزه در شمال سیستان و بلوچستان شدت می‌گیرد

زاهدان - رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی این اداره کل گفت: از دوشنبه شب وزش بادهای 120 روزه در شمال استان تشدید شده و احتمال وقوع طوفان گردوخاک و شن وجود دارد. علی ملاشاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش این باد شدید پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز را در بر می‌گیرد.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود وزش این باد شدید موجب کاهش شدید دید افقی، کاهش کیفیت هوا، تشکیل توده عظیم گردوغبار و وقوع طوفان گردوخاک و شن شود طوری که موجب اختلال در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان، محور زابل-نهبندان، زاهدان-نهبندان و زاهدان-بم و وقوع خسارت به بخش کشاورزی و سازه‌های موقت شود. رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به سرعت وزش و میدان جریان باد احتمال می‌رود توده عظیم گردوغبار به زاهدان و مناطق شرقی نفوذ کند و موجب افزایش غلظت ذرات غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا شود. ملاشاهی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در زمان غبارآلود شدن هوا از ترددهای غیرضروری در فضای باز خودداری شود. رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد‌های شدید 120 روزه حداقل تا پنجشنبه پیش رو در شمال استان جریان دارد.

گلستان در وضعیت کرونایی فراتر از قرمز

گرگان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: روند شیوع پیک پنجم ویروس کرونا در استان، سریع و افزایشی است و همین روند باعث شده  تعداد بستری‌های دیروز نسبت به روز گذشته ۷۹ نفر بیشتر باشد.
عبدالرضا فاضل اظهار داشت: ۱۳۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و حال ۴۶ نفر وخیم است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اعلام اینکه وضعیت تخت‌های بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شرق استان وخیم است، گفت: ظرفیت پذیرش در شرق استان تکمیل شده و با سرعت زیاد روند افزایش مبتلایان و بستری افراد طی ۲ تا ۳ روز آینده ظرفیت همه تخت‌های بیماران کرونایی استان تکمیل خواهد شد.
وی تصریح کرد: آمار روزانه بیمارانی که به‌صورت سرپایی ویزیت می‌شوند و با گرفتن دارو در منزل تحت درمان قرار می‌گیرند، حدود هزار نفر است.
وی تأکید کرد: وضعیت شیوع کرونا در همه ۱۴ شهرستان گلستان قرمز است و استان در وضعیت بحرانی و فراتر از قرمز قرار دارد.

متقاضیان کشت گیاهان دارویی در یزد وام کم بهره دریافت می‌کنند

یزد - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: با انعقاد تفاهمنامه میان دفتر طرح توسعه گیاهان دارویی وزارتخانه و صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان کشت این نوع گیاه اعم از آبی و دیم وام قرضه الحسنه با نرخ چهار درصد پرداخت می‌شود.
 اکبر شیخ علیشاهی با اشاره به شرایط اقلیمی حاکم بر کشور و کاهش ذخایر منابع آبی استان و لزوم جایگزینی کشت‌های کم آبخواه در اراضی کشاورزی افزود: این تسهیلات در راستای حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی در نظر گرفته شد.
وی از متقاضیان دریافت وام خواست با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و با اطلاع از شرایط دریافت تسهیلات نسبت به ثبت‌نام در سامانه «سیتا» قسمت تبصره ۱۸ اقدام کنند.
وی مهلت ثبت‌نام و بارگذاری مدارک در سامانه را پانزدهم مردادماه جاری بیان کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7685/12/582961/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها