اخبـــــار




آب مشترکان پر مصرف تهرانی از امروز قطع می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بر اساس اخطار‌های قبلی آب مشترکان پرمصرف تهرانی ازامروز روزی دو تا پنج ساعت قطع خواهد شد.
محمد رضا بختیاری اظهار کرد: از ابتدای تیرماه برای ۲۰۰ هزار مشترک بدمصرف و پرمصرف تهرانی یعنی مشترکانی که بیش از دو برابر الگو آب مصرف می‌کنند، اخطار پیامکی و مکتوب صادر شده است.
به‌گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، حدود ۳۰ درصد مشترکان کمی بیش از الگو مصرف دارند و ۲۰ درصد مشترکان جزو مشترکان پرمصرف هستند و حدود پنج درصد نیز فوق‌العاده مصرف بالایی دارند. بختیاری با اشاره به مصرف بالای آب در تهران، اظهار کرد: در تهران روزانه سه و نیم میلیون مترمکعب و در سال حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب مصرف می‌شود، به عبارت دیگر ۱۷ تا ۱۸ درصد آب کل کشور در شهر تهران مصرف می‌شود، اگر مردم صرفه‌جویی نکنند هر اتفاقی ممکن است بیفتد./ایسنا

رشد ۴۷ درصدی تجارت خارجی ایران در ۴ ماه نخست امسال

رئیس کل گمرک از رشد صادرات و واردات در ۴ ماه نخست امسال خبر داد و افزود: در این مدت، ۵۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۹ میلیارد دلار بین ایران و کشورهای مختلف مبادله شد که مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل نشان‌دهنده رشد ۲۱ درصدی در وزن و ۴۷ درصدی در ارزش کالاها است. مهدی میراشرفی گفت: کارنامه تجارت خارجی کشور در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰ حاکی از بهبود وضعیت این بخش و رشد آمارهای صادرات و واردات است.
معاون وزیر اقتصاد گفت: امارات متحده عربی با صادرات ۴ میلیون تن کالا به ارزش ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار به ایران در جایگاه نخست و چین با یک میلیون تن کالا به ارزش ۳ میلیارد و یکصد میلیون دلار، ترکیه با یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار، آلمان با ۳۵۱ هزار تن به ارزش ۵۶۳ میلیون دلار و سوئیس با ۶۷۲ هزار تن به ارزش ۵۳۹ میلیون دلار در رده‌های بعدی قرار دارند.
رئیس کل گمرک ایران همچنین با اشاره به بهبود وضعیت ترانزیت کالا از قلمرو کشور گفت: در چهار ماهه ابتدای امسال ۳ میلیون و ۷۵۳ هزار تن کالا از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران وارد شد و کانتینرهای حامل کالا پس از انجام تشریفات گمرکی و طی مسیرهای گوناگون، مرزهای خروجی را به طرف کشورهای مقصد ترانزیت ترک کردند./ایرنا

ادامه پرداخت‌های منابع مصوب به استان خوزستان برای کاهش تنش آبی

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از ادامه پرداخت‌های منابع مصوب به استان خوزستان برای کاهش تنش آبی این استان از منابع سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان خبر داد.
امید حاجتی با اعلام این خبر افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و به منظور کاهش اثرات خشکسالی و همچنین کاهش تنش آبی استان خوزستان ادامه پرداخت‌های مصوب 28/04 /۱۴۰۰ از منابع سازمان هدفمندسازی، پرداخت صورت گرفت. این منابع که عمدتاً به دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت شد با اولویت کاهش تنش آبی در بخش‌های تأمین آب شرب و کشاورزی انجام شد. وی افزود: منابع پرداخت شده به ارگان‌های مختلفی چون شرکت آب و فاضلاب خوزستان به مبلغ ۱۰۷ میلیارد تومان، اداره کل عشایراستان خوزستان مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به منظور اجرای پروژه‌های تأمین آب شرب، آبرسانی روستایی و عشایری و مقابله با تنش آب شرب، کشاورزی و منابع طبیعی و لایروبی کانال‌ها و رودخانه‌های استان خوزستان و آبرسانی به عشایر غیور این استان و نیز برای تأمین علوفه و آب دام‌ها و جبران خسارت وارده به این نوع دام‌ها اختصاص و پرداخت این مبالغ انجام شد./ایرنا

صنایع سیمانی در اولویت تأمین برق

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق گفت: با هماهنگی وزارتخانه‌های نیرو و صمت، کارخانه های سیمانی که از چند روز قبل سیمان خود را در بازار عرضه و باعث تعدیل و کاهش حباب قیمتی شدند، در اولویت رفع محدودیت‌های برقی قرار گرفتند.
مصطفی رجبی مشهدی افزود: در صورت همکاری، رفع محدودیت‌های برقی سایر کارخانه های سیمانی که محصولات خود را در بازار عرضه کنند، با نظر وزارت صمت، انجام خواهد شد./تسنیم

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7688/6/583197/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها