ضرب الاجل محیط زیست فارس برای رفع کامل بوی بَد شرق شیراز


شیراز -  مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس برای رفع کاستی‌هایی که منجر به انتشار بوی نامطبوع فاضلاب منتشر شده در بخش‌های گسترده شرق و جنوب شرق و خصوصاً فرودگاه شیراز شده است، ضرب‌الاجل 2 ماهه تعیین کرد.
حمید ظهرابی پس از بازدید از نقاطی که فاضلاب خام بهداشتی وارد محوطه فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز می شود و بررسی اقدامات انجام شده، با سفارش بر اینکه دفع نامناسب فاضلاب علاوه بر مخاطرات بهداشتی و زیست محیطی باعث پراکنش بوی نامطبوع در فرودگاه شده بود که این زیبنده شهر شیراز نیست، بر ضرورت تعیین تکلیف نهایی پروژه‌های باقیمانده تأکید کرد. به گزارش روابط عمومی محیط زیست فارس، ظهرابی اعلام کرد که با پیگیری‌های انجام شده طی سال گذشته، قدم‌های مثبتی برای الزام مدیریت صحیح فاضلاب در مجموعه فرودگاه شهید دستغیب، برداشته شده است.
او در عین حال گفت: مراکز نظامی مجاور این فرودگاه و سایر کاربری‌ها و شرکت‌های مستقر در مجموعه فرودگاه حداکثر ظرف مدت دو ماه باید نسبت به تکمیل و مرمت شبکه های داخلی جمع آوری فاضلاب بهداشتی خود و مدیریت اصولی آن اقدام کنند. گفتنی است، به دلیل کم توجهی به دفع و مدیریت اصولی فاضلاب تولید شده شماری از شرکت‌های هواپیمایی مستقر در مجموعه فرودگاه و مراکز نظامی اطراف آن در سالیان گذشته، منجر به آلودگی زیست محیطی محدوده رودخانه چنارراهدار و انتشار بوی نامطبوع در محدوده شرق و جنوب شرق شیراز شده بودند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7688/12/583215/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها