پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت محمدسرور رجایی


محمدسرور رجایی، پژوهشگر، نویسنده و شاعر افغانستانی ساکن ایران، متولد سال ۱۳۴۸ در کابل بود که سحرگاه پنجشنبه، هفتم مرداد بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به کرونا در بیمارستان میلاد تهران درگذشت. «گل‌های باغ کابل» (مجموعه شعر کودکان)، «در آغوش قلب‌‏ها» (مجموعه شعر و خاطره) و «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» از جمله آثار منتشرشده او است.
مودت میان دو کشور
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت محمدسرور رجایی شاعر اهل افغانستان را تسلیت گفت.
سیدعباس صالحی در بخشی از این پیام آورده است: «زنده‌یاد محمدسرور رجایی بدون تردید یکی از مهم‌ترین چهره‌های شعر امروز بود. او که علاوه بر توفیق در نوشتن، سال‌ها با مدیریت «خانه ادبیات افغانستان» و «دفتر شعر و داستان افغانستان در حوزه هنری» و اخیراً پژوهش گسترده در باب شهدای افغانستانی در دفاع مقدس و شهدای ایرانی در دوره مقاومت و جهاد آن کشور، منشأ خیر و برکت و ایجاد دوستی و مودت میان شاعران و نویسندگان دو کشور شده بود. اینجانب، درگذشت ایشان را به خانواده ایشان و جامعه ادبی افغانستان و ایران تسلیت گفته و آرزو می‌کنم که رشته مودت اهالی فرهنگ دو سرزمین عزیز مستحکم‌تر شود چنان که امید و هدف آن عزیز از دست رفته بود.»
سایر پیام‌ها
همچنین سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران، رئیس حوزه هنری، مدیرکل مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، مؤسسه فرهنگی دُر دری، کانون ادبی کلمه و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیام‌هایی جداگانه درگذشت این چهره فرهنگی را تسلیت گفتند.  محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری هم طی پیامی درگذشت این شاعر توانا را تسلیت گفت و نوشت: «او میان‌دار جریان شاعران عزیز افغانستانی بود که ایران، مفتخر به میزبانی و خادمی آنها است. تلاش‌های مؤثر، بی‌شائبه و شبانه‌روزی استاد رجایی در حوزه هنری انقلاب اسلامی، سرچشمه خیر و برکات بسیاری است که حتی بعد از رحلتش تداوم خواهد داشت. یقیناً فقدانش ثلمه بزرگی است.»
به گزارش ایسنا، مراسم تشییع و خاکسپاری محمدسرور رجایی دیروز (جمعه، هشتم مردادماه) با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادبیات و علاقه‌مندان او در بهشت زهرا برگزار شد. پیکر این نویسنده و شاعر در قطعه ۲۹ بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7688/15/583237/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها