تأکید رئیس‌جمهور منتخب بر رفع آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی


رئیس‌جمهوری منتخب همزمان با عید سعید غدیر از یک مؤسسه خیریه نگهداری و مهارت‌افزایی «کودکان کار» بازدید کرد. به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی در دیدار و گفت‌و‌گو با این کودکان و نوجوانان با تبریک عید سعید غدیر، مهرورزی با هم نوعان را از آموزه‌های اهل بیت علیهم‌السلام و به‌طور خاص سیره فردی و حکومتی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام دانست و تأکید کرد: این سیره باید الگوی آحاد جامعه و کارگزاران نظام اسلامی باشد.
رئیس‌جمهوری منتخب اهتمام مربیان این مرکز به امر آموزش توأم با کار و تولید را بسیار خوب و ارزشمند دانست و خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در این مرکز گفت: باید از فرصت فراهم‌شده آموزش و مهارت آموزی حداکثر استفاده را ببرید و مطمئن باشید با امید و اراده قوی شما و تفضل پروردگار، آینده روشنی برای خود خواهید ساخت و ان‌شاءالله در حل مشکلات کشور نقش‌آفرین خواهید بود. رئیس‌جمهوری منتخب ضمن تقدیر از اقدامات و تلاش‌های خیرخواهانه مدیران و مربیان مؤسسه در رسیدگی و ساماندهی کودکان کار و نیز نوجوانان بی‌سرپرست یا بدسرپرست، تأکید کرد: توجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و از وظایف دولت است به نحوی که در گام اول باید مانع به وجود آمدن آسیب‌ها شد و در مرحله بعدی برای از بین بردن آنها تلاش نمود. البته در این مسیر، باید از ظرفیت گروه‌ها و نهادهای مردمی و مؤسسات خیریه بهره حداکثری برد.
رئیسی در ادامه با اشاره به اقدامات باندهای سازماندهی شده برای سوء‌استفاده و بهره‌کشی از کودکان کار، گفت: این کودکان و نوجوانان، فرزندان ایران هستند و ضمن تلاش برای حراست از کرامت آنها و صیانت از فرهنگ ایرانی اسلامی جامعه، باید با آموزش مهارت‌های مختلف آنها را برای حضور مؤثر در جامعه آماده کرد. کودکان و نوجوانان حاضر در این مرکز هم در این دیدار درخواست‌های‌شان از جمله حمایت دولت از طرح «کودک کار کارآفرین» را با رئیس‌جمهوری منتخب در میان گذاشتند.
فهرست کابینه پیش از پایان موعد قانونی نهایی می‌شود
بر اساس اعلام دفتر رئیس جمهوری منتخب، پیش‌بینی می‌شود که فهرست اعضای دولت سیزدهم پیش از پایان موعد مقرر قانونی، نهایی شود.
به گزارش ایسنا، دفتر رئیس جمهوری منتخب اعلام کرد که  در ادامه فرآیند انتخاب اعضای کابینه دولت سیزدهم، فعالیت کارگروه‌های تخصصی به مراحل پایانی خود نزدیک شده و این کارگروه‌ها پس از انجام بررسی‌های دقیق و ارزیابی کارشناسی توانمندی‌های مدیریتی و صلاحیت‌های تخصصی نفرات پیشنهاد شده، ارزیابی برنامه ارائه شده از سوی هر یک از افراد، تحقیق از صاحبنظران ذیصلاح درباره ایشان و نیز انجام مصاحبه با افراد مد نظر، بزودی لیست نفرات پیشنهادی برای هر جایگاه مدیریتی را به دفتر رئیس‌ جمهوری منتخب ارائه خواهند کرد.
در ادامه این خبر با بیان اینکه برای تک تک نفرات پیشنهادی در دفتر رئیس جمهوری منتخب پرونده‌ای شامل نتیجه بررسی تخصصی کارگروه، نظرات کارشناسان امین به موازات نتیجه کارگروه‌ها و استعلام صلاحیت از نهادهای مربوطه تشکیل گردیده است، آمده: نتیجه این بررسی‌ها و اطلاعات به صورت مرحله به مرحله در اختیار آیت‌الله رئیسی قرار گرفته و در نهایت رئیس جمهور منتخب پس از مطالعه و بررسی همه جانبه مطالب ارائه شده، شخصاً با گزینه‌های اولویت‌دار گفت‌وگو نموده و نسبت به اتخاذ تصمیم نهایی اقدام خواهد کرد. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود فهرست اعضای دولت سیزدهم پیش از پایان موعد مقرر قانونی، نهایی خواهد شد.
در عین حال سید محسن دهنوی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفته در صورت ارائه لیست کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم بعد از مراسم تحلیف، مجلس شورای اسلامی از روز شنبه ۱۶ مردادماه رسیدگی به برنامه‌های وزرای پیشنهادی را در دستور کار قرار می‌دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7688/1/583244/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها