اخبــــار


پاسخ دفتر رئیس جمهوری به شایعات درباره دیدار رهبری با هیأت دولت

علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری، شایعات و حواشی مطرح شده در فضای مجازی درباره آخرین دیدار اعضای دولت دوازدهم با رهبر معظم انقلاب را تکذیب و تأکید کرد که رئیس جمهوری 15 دقیقه زودتر از زمان اعلام شده در جلسه حاضر شده بود، اما به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها، این جلسات پیشتر آغاز شده بود. او نگرفتن عکس یادگاری را نیز رعایت شیوه نامه‌های کرونایی دانست و اعلام کرد که به دلیل همین ملاحظات، قرآن اهدایی به اعضای دولت، نه از سوی رهبر انقلاب که از سوی دست اندرکاران دفتر اعطا شد.
معزی در گفت‌و‌گو با ایرنا، با اشاره به اینکه دیدارهای اخیر رهبر انقلاب همه با رعایت ملاحظات و دستورالعمل‌های کرونایی انجام می‌شود، دیدار اخیر معظم‌له با اعضای هیأت دولت را غیرقابل مقایسه با دیدارهای مشابه پیش از کرونا یا دیدارهای پایانی دولت‌های دیگر با ایشان دانست و گفت:‌ طبیعی است که در زمان شیوع کرونا، همه جلسات رسمی چه از لحاظ سقف زمانی و چه از لحاظ فواصل فیزیکی تابع قواعد مشخصی است و نمی‌توان انتظار داشت این دیدارها آن چنان که در گذشته مرسوم بوده است، انجام شود. معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهوری با اشاره به این شایعه که مقام معظم رهبری بر خلاف دولت‌های پیشین به اعضای این دولت در پایان دوره مسئولیت قرآن اهدا نکرده است، افزود: این شایعه نیز درست نیست باز به همان دلیل دستورالعمل‌های کرونایی، قرآن اهدایی رهبر انقلاب از سوی شخص ایشان به وزرا داده نشد بلکه در انتهای جلسه از سوی دست‌اندرکاران دفتر ایشان به تک‌تک وزرا تحویل داده شد.
معاون ارتباطات دفتر رئیس‌ جمهوری درباره موضوع ثبت نکردن عکس یادگاری با حضور رهبر انقلاب و اعضای دولت نیز توضیح داد: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت فواصل فیزیکی مشخص در جلسات رسمی، روشن است که امکان ثبت عکس یادگاری وجود نداشت.
معزی همچنین با رد آنچه درباره زمان حضور رئیس جمهوری در جلسه بیان شده است، اظهارکرد: با توجه به اینکه زمان جلسه به دفتر رئیس جمهوری ساعت ۱۱ ظهر اعلام شده بود، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ۱۵ دقیقه پیش از موعد هم به محل جلسه رفت اما وقوع برخی ناهماهنگی‌ها سبب شده بود که جلسه پیش از زمان رسمی اعلام شده به دفتر رئیس جمهوری آغاز شود، لذا هرگونه تفسیر یا برداشت مبنی بر تأخیر عامدانه رئیس جمهوری در جلسه با رهبر انقلاب قرین به صحت نیست.

قالیباف: وظیفه ما حل مشکلات شرکت‌های بخش خصوصی است

رئیس مجلس پس از بازگشت از سفر به کشور سوریه در بدو ورود به تهران در تشریح دستاوردهای این سفر، گفت: سفری که به کشور جمهوری عربی سوریه انجام شد از نظر مقطع زمانی و اهداف سفر اهمیت بسیار زیادی داشت. به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف با تأکید بر اینکه امروز مهم‌ترین موضوع کشور سوریه مسائل اقتصادی است، عنوان کرد: بدون شک در شرایط کنونی فرصت اقتصادی خوبی برای ایران فراهم شده است که همانند حمایت از این کشور در جنگ ضد تروریست‌ها امروز نیز از فرصت اقتصادی به وجود آمده حداکثر استفاده را ببریم. علاوه بر بخش‌ها و سازمان‌های دولتی شرکت‌های خصوصی که در گذشته نیز در کشور سوریه حضور داشتند باید از فرصت‌های اقتصادی به وجود آمده استفاده کنند. قالیباف تصریح کرد: در این سفر ملاقات‌های مهمی با آقای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و همچنین نخست وزیر، رئیس مجلس و وزیر امور خارجه این کشور انجام شد. همچنین ملاقات مفصلی را با تجار و بازرگانان ایرانی و سوری داشتیم. رئیس مجلس گفت: وظیفه ما در این سفر حل مشکلات شرکت‌های بخش خصوصی بود زیرا فرصت‌های اقتصادی مناسبی در کشور سوریه در حوزه‌های گردشگری، صنایع و معادن و کشاورزی به وجود آمده است، امیدواریم همچنان که در کشور توسعه اقتصادی در اولویت قرار دارد از فرصت‌های به وجود آمده بهترین استفاده را داشته باشیم و منافع آن برای هر دو کشور ایران و سوریه باشد.

آخرین نامه ظریف به دبیرکل سازمان ملل متحد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ٢٩ تیرماه ١۴٠٠ و در ششمین سالگرد تصویب قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت سازمان ملل متحد طی نامه‌ای به دبیرکل این سازمان، جمع بندی از مجموع بدعهدی‌های طرف‌های غربی را به‌عنوان سند در دبیرخانه ملل متحد ثبت نمود. به گزارش «ایران»، «محمد جواد ظریف» در این نامه به «آنتونیو گوترش» افزود: شورای امنیت در قطعنامه ۲۲۳۱ خود تأیید کرده است که انعقاد برجام نشان دهنده یک تغییر بنیادین در بررسی این موضوع توسط شورای امنیت است، هدف غایی ادعایی تمام قطعنامه‌های لغو شده شورای امنیت ملل متحد در مورد مسأله هسته‌ای ایران دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک است.
ظریف افزود: با این حال امریکا با کمک و تشویق همدستان اروپایی خود، هرگز اینها و بسیاری از مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام را با حسن نیت اجرا نکرد، مشارکت کنندگان غربی برجام همچنان به استفاده از فشار اقتصادی برای دستیابی به اهداف سیاسی نامشروعی که در طی مذکرات طولانی و خسته کننده برجام نتوانسته بودند به آن دست یابند ادامه می‌دهند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7688/2/583263/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها