هنرمندان در فضای مجازی


این روزها هنرمندان از طرح صیانت از فضای مجازی می‌گویند، از عدم امنیت برای کاربرانی که از این طریق امرار معاش می‌کنند.  طرح صیانت از فضای مجازی هنرمندان بحث روز فضای مجازی است.

تولدت مبارک آقای کارگردان
تولد 80 سالگی مسعود کیمیایی با تبریک هنرمندان همراه شد. حمیدرضا آذرنگ در صفحه خودش نوشت: «در کنارتان شاید کَم اما با آثارتان بسیار زندگى کرده ام. بى شک تاریخِ سینما و هنرِ این سرزمین بى حضورِ شما، بزرگ چیزى کَم داشت و چه خوب که در عصرى زیستم که با همه دردهاىِ زمینى در آسمانِ هنرش ستاره اى چون شما درخشان بوده و هست و خواهد بود به سلامت و عشق. سال‌گَشتِ چشم به دنیا گشودنِ تان مبارکِ تان و مبارکِ مان.» تینا پاکروان هم بخشی از کتاب  «حسد بر زندگی عین القضاة» اثر مسعود کیمیایی را به مناسبت زادروز این نویسنده و کارگردان نوشت. بهزاد عبدی در مقام آهنگساز هم  با انتشار‌ موسیقی «قاتل اهلی» از ساخته‌های خودش تولد  این هنرمند را تبریک گفت. از سوی دیگر  انتشار اولین تیزر از پشت صحنه «خائن کشی» همزمان با زادروز هشتاد سالگی مسعود کیمیایی همراه شد.

چهر‌ه‌ها
محسن  چاووشی هم خبر از انتشار قطعه موسیقی جدیدی به مناسبت عید غدیر داده است: «پیشکش به‌ نام نامی «علی» و ذات مبارکش... به علیِ غدیر و خیبر... به علی اول و آخر که تولی جز به او و پروردگارش دور است و ناروا.» این قطعه توسط اشکان عرب تنظیم شده است وعادل روح نواز (گیتار الکتریک)،‌ بهروز میرزایی (گیتار اکوستیک )، امیرحسین کیانپوره (دودوک)از دیگر عوامل این کار هستند.
رسول صدرعاملی: این مدت ویدیویی از کیت بلانشت در فضای مجازی منتشر شد که او در حال گفت وگو با مجید مجیدی، جواد عزتی و بازیگران کودک فیلم «خورشید» د رحاشیه مراسم ونیز 2020 بود. ذوق او از دیدن عوامل و تحسینش در این ویدیو باعث شد که از ویدیوهای پرمخاطب این روزها باشد. حال رسول صدر عاملی با انتشار این ویدیو نوشت: «شخصیت هنرمند، حرفه ای بودن ادا و اطوار نیست یک ذات است ،رفتار و کردار هنرمندانه باید داشت.»
علیرضا کوشک جلالی، نویسنده و کارگردان تئاتر هم در صفحه شخصی خود از ثبت هورامان ابراز خرسندی کرده است: « هورامان در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد. بیست و ششمین میراث جهانی ایران به نام «منظر فرهنگی هورامان/اورامانات» ثبت شد.  هورامان در استان‌های کرمانشاه و کردستان با حدود ۴۰۹ هزار هکتار عرصه و حریم قرار دارد که ۱۰۶ هزار هکتار آن مربوط به عرصه و ۳۰۳ هزار هکتار نیز جزو حریم است.»
اشکان کمانگیری، خواننده هم با انتشار قطعه  آلبوم موسیقی  «مرا آواز دادی» از ساخته‌های محمدجواد ضرابیان از شرایط کرونا و کار کردن در این ایام گفت و خواستار خرید قانونی قطعات موسیقی برای حفظ حقوق هنرمندان شد: «کار موسیقی در شرایط اضطرار کرونا سخت است.درود بر هنرمندان موسیقی که از میراث شفاهی این خاک حفاظت می کنند.پاسبانی از یک نغمه پاسبانی از خاک و هویت است.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7688/16/583283/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها