اخبار


به‌مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم انجام شد؛
موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

به‌مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم، رهبر انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات دو هزار و هشتصد و بیست و پنج تن (۲۸۲۵) از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که پرونده‌های عفو آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده و واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد قبول حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

انتقاد از لغو برخی مصوبات شورای انقلاب فرهنگی توسط دیوان عدالت اداری

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از ورود دیوان عدالت اداری به لغو برخی مصوبات شورا انتقاد کرد و گفت: هیچ جایگاهی جز خود شورای عالی انقلاب فرهنگی و رهبری نمی‌تواند مصوبات این شورا را لغو کند. به گزارش ایسنا، سعیدرضا عاملی در دیدار با آیت‌الله اژه‌ای رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی  هیچ‌گونه وابستگی به احزاب و حتی دولت‌ها ندارد و اهداف و مأموریت‌های کلان ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را دنبال می‌کند و یا جایگاه فراقوه‌ای و از سویی یک فضای همکاری چند قوه‌ای دارد، گفت: قوه قضائیه تاکنون کمتر با شورای‌عالی ارتباط نظام یافته داشته است این ارتباط که منجر به امضای توافقنامه شد در زمان جناب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتررئیسی آغاز شد و ما خواستار ادامه و توسعه و تعمیق آن هستیم. به نظرم اسناد توسعه قوه قضائیه را بهتر است شورای‌عالی تصویب کند زیرا اعتبار بخشی بیشتر دارد. اصولاً متعارف نیست که نهاد ذی‌نفع اسنادش را خودش مصوب کند. به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر عاملی به مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی که وجه تنقیح مصوبات و اعتباربخشی و عدم مداخله دیوان نسبت ‌به مصوبات شورا را مشخص می‌کند، اشاره کرد و افزود: نسبت‌ به ورود دیوان عدالت اداری در لغو مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند لغو مصوبه جابه‌جایی فرزندان هیأت علمی که اخیراً هیأت عمومی دیوان ورود پیدا کرد، انتقاداتی وجود دارد. هیچ جایگاهی نمی‌تواند مصوبات شورای عالی را لغو کند مگر خود شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری.

سفیر امریکا در عراق: به دنبال تنش با ایران نیستیم

دفتر مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد که واشنگتن تأکید کرده که هیچ تمایلی به تنش‌ با تهران ندارد.
به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، دفتر مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد: سفیر امریکا در بغداد به ما اعلام کرده است که واشنگتن تمایلی به تنش با ایران به ویژه در خاک عراق ندارد .پیشتر برخی دیگر از مقامات امریکایی هم با بیان این موضوع، تأکید کرده بودند که کشورشان به دنبال تنش با ایران نیست.


دولت سیزدهم  دخالتی در فرایند انتخاب شهردار تهران ندارد

دولت سیزدهم در فرایند تصمیم‌گیری اعضای شورای اسلامی شهر تهران هیچ دخالتی نخواهد داشت. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام اینکه «دولت سیزدهم در فرایند انتخاب شهردار تهران هیچ دخالتی در تصمیمات اعضای شورای شهر نخواهد داشت» اظهار کرد: ان‌شاءالله پس از انتخاب شهردار شایسته برای تهران، دولت آینده تمام مساعی خود را در مسیر حل مشکلات این کلانشهر و توجه به نیازهای اولویت‌دار شهروندان آن به‌کار خواهد بست.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معرفی شد

به موجب حکمی از سوی نماینده ولی فقیه و رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی «عزیزالله مهدیان» به عنوان سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منصوب شد .به گزارش ایرنا صبح دیروز در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی «عزیزالله مهدیان» به عنوان سرپرست بنیاد مسکن انتخاب و در جلسه‌‌ای با حضور مدیران ارشد این نهاد این حکم قرائت و ابلاغ شد .وی پیش از این در سمت مدیرکل مسکن استان‌های کردستان، گیلان، همدان مازندران و همچنین معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن مشغول به کار بود.
«علیرضا تابش»  رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که ۱۶ سال در این سمت بود، هفته گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) تهران درگذشت.

اتهام بحرین به بانک‌های ایرانی

دادگاه عالی کیفری بحرین، بانک مرکزی و دو بانک دیگر از ایران و یک بانک بحرینی و تعدادی از مدیران آنها را به دلیل ادعایی مبنی بر اقدام به پولشویی مجرم اعلام کرد. به گزارش تابناک، به همین دلیل بانک‌ مرکزی، ملی و صادرات ایران، بانک «مستقبل» بحرین و تعدادی از مدیران آن، محکوم به پرداخت جریمه نقدی شدند و دادستانی بحرین تأکید کرد که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

سفیر، پیگیر ضرب و شتم یک ایرانی در سوئد

سفیر ایران در سوئد از پیگیری ضرب و شتم یک ایرانی توسط مأموران یک بازداشتگاه در این کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، احمد معصومی‌فر در توئیتی نوشت که روز (جمعه) اطلاع یافتم یکی از ‎ایرانیان در روز عید غدیر مورد ضرب و شتم شدید مأموران بازداشتگاه ‎سوئد قرار گرفته است. برای اطمینان از سلامتی وی درخواست ملاقات فوری کردم. وی افزود: بی حرمتی و تعدی به حقوق اتباع کشورم را تحمل نخواهم کرد. موضوع را تا شناسایی و مجازات خاطیان پیگیری می‌کنم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7689/2/583316/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها