اخبار




محاربه در انتظار  زورگیران اتوبان تهران - کرج

گروه حوادث/ 18 عضو یک باند خشن که با ایجاد تصادف ساختگی در اتوبان تهران - کرج از سرنشینان خودرو با تهدید چاقو و قمه زورگیری و سرقت می‌کردند از سوی پلیس استان البرز دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن دو موتورسوار با تهدید و درگیری در حال سرقت و زورگیری از راننده یک خودروی پژو 206 هستند پس از انتشار این فیلم ردیابی‌های پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد تا اینکه مشخص شد این افراد از اعضای یک باند خشن هستند که  با موتور به آینه بغل خودروهای در حال حرکت در اتوبان تهران - کرج می‌زنند و به‌محض توقف راننده و پیاده شدن یا پایین کشیدن شیشه با حمله و تهدید قمه و چاقو اقدام به سرقت طلا، پول و اموال راننده و سرنشینان می‌کنند.
سردار محمدیان، فرمانده انتظامی البرز در تشریح این خبر گفت: با بررسی و تحقیقات مشخص شد این باند ۱۸ نفر هستند که برای سرقت، زورگیری و خفت‌گیری با سلاح سرد و اسلحه اقدام می‌کنند و همگی سابقه‌دار و چندین سال به خاطر ارتکاب عمل مجرمانه زندانی بوده‌اند.
حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: متهمان با دستور قاطع قضایی و تلاش شبانه روزی پلیس آگاهی استان بازداشت شدند و اقدام انجام شده با توجه به اینکه با استفاده از سلاح سرد و گرم  موجب ارعاب شده در صورت وجود شرایط لازم می‌تواند از مصادیق محاربه موضوع ماده 279 قانون مجازات اسلامی محسوب شده و به همین خاطر به اتهام این اشخاص به صورت ویژه، با قاطعیت و سرعت لازم در دادگستری کل استان رسیدگی خواهد شد.

ناپدید شدن راننده بعد از سرقت خودرو

گروه حوادث/ به‌دنبال دستگیری سارقان خودروی تیبا تحقیقات برای افشای راز ناپدید شدن راننده خودرو ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، بامداد ۹ مرداد مأموران پلیس حین گشتزنی به خودروی تیبایی با سه سرنشین مشکوک شدند. مأموران دستور ایست داده اما سرنشینان خودرو به‌جای توقف اقدام به فرار کردند.
با فرار تیباسواران تعقیب و گریز آغاز شد، اما آنها حین فرار هر سه مأمور را زیر گرفتند و مجروح کردند که یکی از آنها راهی بیمارستان شد. درنهایت مأموران موفق به بازداشت سرنشینان خودرو که سه پسر 17 و 18 ساله بودند  شدند و در بررسی‌ها مشخص شد که یکی از متهمان سابقه سرقت در پرونده خود دارد.
در تحقیق از متهمان یکی از آنها گفت: ما از مهرشهر کرج راهی تهران شدیم و یک خودروی تیبا را دربست کرایه کردیم. راننده خودرو اعتیاد داشت و در مسیر خودرو را نگه‌داشت تا مواد مصرف کند. بعد هم از روی توهم از ماشین پیاده شد و رفت ما هم سوار خودرو شدیم و آن را سرقت کردیم.
با اظهارات سه پسر جوان به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت، با استعلام شماره پلاک خودروی تیبا هویت صاحب خودرو بدست آمد. اما از راننده خبری نبود و وقتی مأموران به سراغ همسرش رفتند وی  در تحقیقات گفت: همسرم مسافرکشی می‌کند اما از دیروز خبری از او ندارم.
به دستور بازپرس بهشتی، تحقیقات برای یافتن راننده ناپدید شده و اظهارات سه پسر جوان ادامه دارد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7689/13/583358/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها