ایران در ایران


بحران کرونایی گلستان فراتر از سیاه

گرگان - گلستان امروز سخت‌ترین شرایط کرونایی‌اش را از زمان شیوع این بیماری سپری می‌کند؛ بستری بیش از ۱۴۰۰ نفر در بیمارستان‌ها و مراقبت از بیش از ۱۶۰۰ بیمار سرپایی که آنها هم نیاز به بستری دارند اما به‌منظور مدیریت تخت‌ها به‌صورت سرپایی تحت درمان هستند، نشان از شرایط بحرانی در این استان است. کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به ۴۲ درصد، نشان از عادی‌انگاری مردم بوده که این مسأله مدیریت بیماری در پیک پنجم را بسیار دشوار کرده است. معاون فنی مرکز بهداشت گلستان بیان کرد: در پیک پنجم موارد ابتلا و بستری نسبت به اسفندماه سال ۹۸ که تا پیش از این بیشترین شدت بیماری را در آن زمان داشتیم، خیلی بیشتر است. با توجه به واکسیناسیون افراد مسن، در پیک پنجم، میزان مرگ‌ومیر خیلی کمتر از اسفندماه ۹۸ است. صداقت بیان کرد: کسانی که دارای علائم تب، سرفه، گلو درد، اختلالات گوارشی و اختلالات بویایی و چشایی شده اند، مبنا را بر کرونا بگذارند.
وی به اهمیت واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: تاکنون در استان گزارشی از مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در کسانی که واکسن دریافت کرده‌اند، نداشتیم. البته موارد ابتلا به کرونا در برخی‌ها داشتیم. فرماندار گرگان با اشاره به اینکه وضعیت کرونا از سیاه نیز عبور کرده است، به ایسنا گفت: در حال حاضر فقط در گرگان ۶۰۰ بیمار کرونایی بستری و بیش از ۲۲۰ بیمار سرپایی داریم. محمد حمیدی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما اجرای مصوبات ستاد کرونا است، افزود: ما از تمامی مشکلات معیشتی مردم باخبر هستیم اما برای حفظ سلامتی مردم چاره‌ای جز اعمال محدودیت نداریم.
قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان درخصوص آخرین وضعیت کرونا در استان به خبرنگاران گفت: طی ۱۸ ماه گذشته بیشترین میزان بستری روزانه در استان ۲۶۷ نفر بود اما در هفته گذشته این عدد به ۳۲۲ نفر رسید. محمدجواد کبیر با انتقاد از عادی‌انگاری در جامعه، بیان کرد: با توجه به ترکیب جمعیتی استان ما، سویه دلتا از جنوب شرقی کشور وارد استان ما شد و با برگزاری تجمعات مختلف، در سطح استان گسترش یافت.
وی گفت: در سطح استان تنها ۳۵۰۰ تخت بیمارستانی در بخش دولتی و خصوصی داریم و اگر روند صعودی به همین صورت ادامه داشته باشد، تاب‌آوری نظام مراقبت در استان را دچار اخلال می‌کند.

بازگشت زندگی به هویزه با رها‌سازی آب از کرخه

اهواز - در حال حاضر هیچ روستایی در هویزه مشکل آب ندارد و با رهاسازی آب از کرخه، زندگی به هویزه بازگشته است. به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما، فرماندار هویزه با اشاره به وضعیت روستا‌های دچار تنش آبی اظهار کرد: خوشبختانه با رهاسازی آب از سد کرخه و افزایش دبی آن تا ۱۷۰ متر مکعب در ثانیه مشکل شهرستان هویزه در بحث تنش آبی بویژه در بخش نیسان حل شده است. وی افزود: هر سه تأسیسات آبرسانی موجود در هویزه در حال حاضر در مدار و آبدار هستند و بدون هیچ مشکلی در حال آبرسانی به مناطق تحت پوشش هستند.
عفری‌مفرد با اشاره به حل مشکل تأمین آب دام‌ها در هویزه عنوان کرد: خوشبختانه رودخانه نیسان و همچنین شاخه‌های فرعی این رودخانه، وضعیت خوبی دارند و احشام و دام‌ها مشکلی در بحث آب ندارند. وی ادامه داد: وضعیت تأمین آب شرب مردم و همچنین دام‌ها در هویزه در مقایسه با گذشته بسیار خوب شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. حدود ۱۰ روز است که وضعیت هویزه با افزایش رهاسازی آب از کرخه پایدار شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7691/12/583519/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها