حضور ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان در مراسم تحلیف


اعتبارنامه سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب در جلسه اخیر شورای نگهبان امضا و برای برگزاری مراسم امروز به حضور رهبر معظم انقلاب تقدیم شد. هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اعلام این خبر یادآور شد که به موجب ماده ۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری «اعتبارنامه رئیس جمهور توسط شورای نگهبان تهیه و به حضور مقام رهبری تقدیم می‌گردد.» در اجرای ماده ۸۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری هم، یک نسخه از اعتبارنامه به وزیر کشور ارسال شد.
روز پنجشنبه هم مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی در مجلس شورای اسلامی و با حضور ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برگزار خواهد شد. از بین این مقامات ۱۰ رئیس کشور در تراز سران کشورها، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ نفر از وزرای دیگر کشورها و همچنین فرستاده ویژه و نواب رؤسای مجالس، رؤسای کمیسیون‌ها و هیأت‌های پارلمانی هستند.
به گزارش ایرنا، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی مراسم باید در نشست علنی مجلس همراه با حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان برگزار شود. نماینده تهران در مجلس یادآور شد: بنا بر عرف ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به اهمیت حقوقی مراسم تحلیف که نماد مردم‌سالاری و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در کشور است، این مراسم با حضور میهمانان خارجی و داخلی برگزار می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7691/2/583556/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها