اخبار




تشییع پیکر سرباز شهید نیروی انتظامی

گروه حوادث/ پیکر شهید عبدالجبار مختوم‌نژاد سرباز وظیفه‌ای که به‌دست یک سارق فراری به‌ شهادت رسیده بود صبح دیروز با حضور فرماندهان ارشد نیروی انتظامی، خانواده و همکارانش تشییع شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این سرباز کلانتری که یک سارق موتورسیکلت را از دادسرا به کلانتری شهدا منتقل می‌کرد در حالی که می‌خواست برای متهم غذا بخرد ناگهان سارق در یک لحظه با چاقو به قلب سرباز زد و فرار کرد. با انتقال سرباز مجروح به بیمارستان وی به شهادت رسید و متهم نیز در کمتر از 10 ساعت دستگیر شد.
صبح دیروز سردار قاسم رضایی در حاشیه مراسم تشییع پیکر عبدالجبار مختوم‌نژاد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: دستگاه قضا حامی نیروی انتظامی است و آنچه مأمور پلیس انجام می‌دهد مطالبه قانونی است. همین قانون اجازه نمی‌دهد که فردی بخواهد حین مأموریت یک پلیس، به مأمور او تعرض کند. اما متأسفانه برخی اوقات افرادی هستند که مفهوم و عمق قانون را درک نمی‌کنند. وی با اشاره به شهادت این سرباز پلیس گفت: یک شرور سرباز ما را به شهادت رساند، انتظار و مطالبه قانونی مردم این است که اگر فردی به مأمور پلیس تعدی یا تعرضی کرد، قانون در موردش اجرا شود و اگر به یک مأمور حین وظیفه تعرض شد، قاطع و محکم با فرد تعدی‌گر برخورد شود.
جانشین فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه نباید از این اتفاقات عبور کرد، اظهارکرد: قانون، نحوه برخورد با قانون‌شکنان را تعیین کرده و باید بر اساس همان و با سرعت‌العمل با قاتل شهید مختوم‌نژاد برخورد شود. خواسته ما قصاص مجرم در همان محل جنایت است. رضایی درباره تجهیز مأموران و سربازان نیروی انتظامی به تجهیزات گفت: مأموران ما امروز در حد مطلوب از تجهیزات استفاده می‌کنند اما به‌طور مثال در مورد شهادت این سرباز، قاتل از تیزی استفاده و از ترحم مأمور مبنی بر رعایت حقوق شهروندی سوءاستفاده کرد که این موضوع به‌دلیل کمبود تجهیزات نیست.
در ادامه این مراسم سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در روز نهم مرداد نیروی انتظامی دو شهید در تهران و دزفول تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است، گفت: شهید مختوم‌نژاد پس از انتقال مجرم به دادگاه در راه برگشت با چاقوی این شرور مورد اصابت قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید. مجرمان امروز به جایی رسیده اند که روی مأموران ما سلاح می‌کشند و در هیچ جای دنیا اینگونه نیست و متأسفانه هزینه جرم برای مجرمین بشدت کاهش پیدا کرده است؛ دستگاه قضا باید برخوردی جدی و قاطع با مجرمین بکنند.
سردار رحیمی خاطرنشان کرد: این سرباز فداکار حافظ ۱۰ جزء قرآن بود و اینگونه در راه تأمین امنیت کشورش جان خود را فدا کرد. ما در راه برقراری امنیت هیچگاه عقب‌نشینی نخواهیم کرد و در این راه جان خود را فدا خواهیم کرد. سارقین، اشرار و اراذل و اوباش بدانند نیروی انتظامی لحظه‌ای در برخورد با آنها تردید نخواهد داشت و با تمام توان در میدان حضور خواهد داشت.
وی با بیان اینکه توقع پلیس این است که این مجرم در کم‌ترین زمان ممکن و در محل به شهادت رسیدن سرباز فداکار به دار آویخته شود، افزود: در کمتر از ۱۰ ساعت قاتل این شهید بزرگوار که با اقدامات پیچیده به‌دنبال فرار از قانون بود توسط کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد.

ربودن کودک به خاطر اختلاف با پدر

گروه حوادث/ اختلاف مالی دو مرد با یکدیگر که منجر به ربودن کودک 9 ساله یکی از آنها شده بود پس از 48 ساعت با دستگیری عامل اصلی این گروگانگیری و رهایی کودک پایان یافت.
سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پنجم مرداد در پی ربایش پسر بچه‌ای ۹ ساله در یکی از محلات شهرستان دلگان از توابع منطقه بلوچستان در جنوب سیستان و بلوچستان بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان وارد عمل شدند. در بررسی به عمل آمده و در تحقیقات میدانی از شاهدان عینی، مشخص شد سرنشینان یک دستگاه پژو ۴۰۵ با پلاک مخدوش این کودک را که در حال بازی جلوی خانه شان بوده ربوده و بسرعت از محل متواری شده‌اند.وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، به‌منظور حفظ جان این کودک، کارآگاهان پلیس آگاهی تلاش گسترده‌ای برای رهایی وی آغاز و در نتیجه تحقیقات تخصصی خود، هویت آدم‌ربایان را شناسایی و مشخص شد؛ متهمان به‌دلیل اختلافات مالی با پدر کودک او را گروگان گرفته‌اند.سردار طاهری گفت: سرانجام در پی اقدامات تخصصی و تلاش گسترده پلیس، در کمتر از ۴۸ ساعت محل نگهداری کودک ربوده شده شناسایی و مأموران در عملیاتی ضربتی وارد عمل شدند و با آزادسازی وی، عامل اصلی این گروگانگیری را نیز دستگیر کردند. با دستگیری متهم اصلی پرونده دیگر همدستان وی نیز شناسایی و تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7691/13/583572/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها