هنرمندان در فضای مجازی


تولد نویسنده محبوب و پرافتخار ایران یعنی محمود دولت آبادی باعث شد که هنرمندان زیادی از این نویسنده بنویسند. از سوی دیگر همچنان یاد جلال ستاری در فضای مجازی گرامی داشته می‌شود.

نویسنده محبوب روزگار ما
محمود دولت آبادی خالق کتاب «کلیدر» امسال 81 ساله شد. تولد او بهانه‌ای شد تا هنرمندان تولد او را تبریک بگویند. کیومرث مرادی کارگردان تئاتر که خود را شاگرد دولت‌آبادی نامیده است در وصف نویسنده «طریق بسمل شدن» نوشت: «تولد شماست استادم، آقای ارجمند و والا محمود دولت آبادی عزیزشما کیستید؟ که بودید؟ برای من کیستید؟ شما خواندن به من یاد دادید با چشمی دیگر.
شما دیدن به من یاد دادید با قلبی دیگر.شما حرکت به من یاد دادید با انگیزه ای دیگر. شما مرا آموختید، با هر نوازش کلام تان، خنده‌تان و مهربانی تان. آقا جان؛ تولدتان مبارک. در این روزهای سخت چقدر خوشحال‌ام که هنوز هستید، باشید تا همیشه» احترام برومند هم هنرمند دیگری بود که تولد این هنرمند را تبریک گفت.

چهره‌ها
رامبد جوان که این روزها خبر درگیری او با کرونا در فضای مجازی منتشر شده است در پست اخیر اینستاگرامی خود برای ارشا اقدسی آرزوی سلامتی کرده است: «ارشا جان امیدواریم زود زود خوب و سرحال شی. همه ما خیلی دوستت داریم و منتظریم خبر سلامتیت رو بشنویم.»
رعنا آزادی‌ور که این روزها سریال «زخم‌ کاری» را در حال پخش دارد. با انتشار کلیپی از کهکشان و آیه ق سوره 6 نوشت: «چه خوبه هروقت مغرور شدیم، این کلیپ رو ببینیم و بدونیم که در برابر عظمت خدا، یک نقطه هم نیستیم!»
گوهر خیراندیش هم با انتشار فیلم مسابقه کشتی محمد علی‌گرایی کشتی‌گیر شیرازی از شادی این پیروزی نوشت: «عزیزان میان این همه مشکلات و ناامیدی،امروز دلاوران تیم کشتی ملی سرزمین مان ایران قهرمان المپیک ۲۰۲۰توکیو هستند. و من که سر فیلمبرداری بودم چند لحظه فرصت داشتم پیروزی «محمد علی گرایی» این کشتی گیر با مرام و با غیرت شیرازی را ثبت کنم. چه کشتی نفس گیر و عجیبی. تبریک به همه کشتی گیران تیم ملی کشورمان که امروز روی تشک کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور داشتند.»
هنگامه قاضیانی هم با انتشار عکس سریال جدید سیروس مقدم «جزیره» بخشی از کتاب «من او را دوست داشتم» اثر آنا گاوالدا و «خرد جهان» اثر بالتاسار گراسیان نوشت: «تیم یکدست نتیجه خرد است.»
علی عمرانی، بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر، تنها بازیگر نیست بلکه او سال‌هاست در رادیو مشغول به فعالیت است، با آمدن کتاب صوتی او به جمع گویندگان این حوزه پیوست.او با انتشار عکسی از کتاب 1984 اثر جورج اورول خبر از صوتی شدن این کتاب داده است. با توجه به تسلط او در بازیگری و فن بیان حرفه‌ای اش به نظر می‌رسد که باید این کار شنیدنی باشد.

تازه‌های نشر
نشر ثالث در صفحه خود از کتاب «کتابخانه نیمه‌شب» اثر مت هیگ به ترجمه امین حسینیون نوشته است: «کتابخانــه نیمه‌شــب مکان معجزه‌آسای انتــخــاب‌های جایگــزیــن است، فکر می‌کنی اگر بیست سال پیش ورزش را ول نمی‌کردی الان زندگی‌ات خیلی فرق داشت؟ کتابش را بخوان. خواندن یک جمله از هر کتاب، نورا را به آن زندگی خاص می‌برد. یک بار قهرمان المپیک است، یک بار ستاره موسیقی. یک جا مشهور و پولدار، یک جا فقیر و گمنام. سؤال این است: در کدام زندگی می‌شود خوشحال بود؟ کتابخانه نیمه‌شب داستانِ نبرد نفسگیر با حالِ بد است.»


عکس خوب ببینیم
صفحه تئاتر بازها عکس قدیمی زنده یاد جلال ستاری و زنده یاد داوود رشیدی را منتشر کرده است، آن‌طور که این صفحه نوشته است این عکس مربوط به دهه 30 در ژنو سوئیس است.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7691/16/583587/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها