دیگه چه خبر؟


گزارش فایننشال تایمز از توانمندی ویژه امیر عبداللهیان

 خبر اول اینکه، نشریه «فایننشال تایمز» با انتشار گزارشی از نامزد پیشنهادی «سید ابراهیم رئیسی» برای وزارت خارجه کابینه جدید ایران، به عنوان یک دیپلماتی که قادر است برجام را احیا کند، نام برده است. به گزارش عصر ایران، در بخشی از این گزارش آمده: ظریف یکی از اصلی‌ترین حامیان توافق هسته‌ای بود که در به ثمر رسیدن این توافق نقشی اساسی ایفا کرد؛ توافقی که از زمان خروج یکجانبه ترامپ از آن در سال 2018 به حالت اغما رفته است. اما تحلیلگران ایرانی خوشبین هستند که امیر عبداللهیان 57 ساله فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های ایران بتواند این توافق را احیا کرده و به نتایج دیپلماتیک پایدار‌تری دست یابد. آنها می‌گویند ارتباطات وی با جناح‌های قدرتمند در قلب حکومت به او نفوذ داخلی بیشتری نسبت به ظریف خواهد داد. یکی از منابع داخلی حکومت در این‌باره به فایننشال تایمز گفت: «در دوران امیر عبداللهیان، ما شاهد رادیکالیسم بیشتر نخواهیم بود بلکه شاهد هماهنگی بیشتر بین عرصه‌های دیپلماتیک و نظامی سیاست خارجی ایران خواهیم بود.» در ادامه این گزارش آمده: اگرچه امیرعبداللهیان تعامل چندانی با غرب نداشته است، اما او دیپلماتی شناخته شده در بین شخصیت‌های ارشد دولت جو بایدن است. «راب مالی» نماینده بایدن در امور ایران و «جان فینر» معاون مشاور امنیت ملی امریکا، هر دو در زمان دولت اوباما در امور سوریه با امیر عبداللهیان همکاری کرده‌اند.

تقدیر پایگاه خبری جماران از اقدام مردمی رئیسی

 خبر دیگر ایکه، پایگاه اطلاع‌رسانی جماران متعلق به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در یادداشتی ضمن تمجید از اقدام رئیس جمهوری در بازدید از داروخانه مرتبط با داروهای کرونایی آن را مصداقی از توصیه‌های مهم امام(ره) در توجه مسئولین به مردم دانسته است. در بخشی از این یادداشت که توصیه‌هایی از مرحوم امام در توجه مسئولان به مردم هم آورده شده، آمده است: این روزها مشاهده می‌کنیم که رئیس جمهوری با حضور در متن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با مردمی که گرفتار کرونا هستند دیدار کرده و با آنها مستقیماً صحبت می‌کند. واقعیت آن است که این کار جدای از اینکه چه نتیجه‌ای را در بر داشته باشد کاری است پسندیده و قابل تقدیر. اینکه مردم احساس کنند درد آنها در عمل و مستقیماً توسط بالاترین مسئولان کشور لمس می‌شود برای همه نوعی تسکین است. جماران نوشته: لازم است تا مسئولان دیگر هم به این رفتار خوب آقای رئیسی اقتدا کنند و به میان مردم بروند و این نکته را همچنین در سایر مصایب و مشکلات کشور هم باید به عنوان رویه‌ای متداول پذیرفت. ای کاش همه چنین باشند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نسبتی با خانواده رئیسی و علم‌الهدی ندارد

 دست آخر اینکه، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تأکید کرده که هیچ نسبتی با خانواده آقایان رئیسی و علم‌الهدی ندارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین باغ‌گلی گفت: تعارض منافع اصل کلیدی است و تا زمانی که در هر سیستمی این موضوع را حل نکنیم فساد درآن سیستم حل نمی‌شود. اگر بنا بر این باشد فردی که در نوبت تصمیم‌گیری است از آن نفع ببرد کار سالم نداریم. وی افزود: اگر برای خود و خانواده‌ام مستندی به وجود آید که بابت همه مشورت‌ها در مدارس غیردولتی یک ریال دستمزد داشته باشم همین جا استعفا خواهم داد. باغ‌گلی ادامه داد: بنده هیچ نسبتی جز برادر دینی با آقای رئیسی ندارم و حتی دانشجوی خانم علم‌الهدی هم نبوده‌ام و آشنایی من با ایشان در یک همایش علمی بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7700/3/584440/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها