اخبار


«کرونا» دورکاری کارمندان فیس بوک را تمدید کرد

فیس‌بوک برنامه بازگشت کارمندان به دفاتر را به‌دلیل اوج‌گیری دوباره شیوع بیماری کووید۱۹ به تأخیر انداخت و به کارمندان امریکایی خود اعلام کرد نیازی نیست تا ژانویه سال ۲۰۲۲ به محل کار برگردند.
به‌گزارش ایسنا، تریسی کلایتون - سخنگوی فیس‌بوک - در بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به آمار اخیری که رشد موارد ابتلا به کووید۱۹ که مربوط به شیوع نوع دلتاست را نشان می‌دهد، تیم‌های ما در امریکا لزومی نخواهد داشت تا ژانویه سال ۲۰۲۲ به محل کار برگردند. انتظار داریم این وضعیت مشابه در چند کشور دیگر هم علاوه بر امریکا وجود داشته باشد. ما همچنان به رصد وضعیت ادامه داده و با کارشناسان برای تضمین اینکه سلامتی همه در بازگشت به محل کار در اولویت قرار دارد، همکاری می‌کنیم.
فیس‌بوک در ابتدا اعلام کرده بود انتظار دارد تا سپتامبر دفاتر امریکایی این شرکت با حدود ۵۰ درصد ظرفیت، بازگشایی شوند و سپس تا اکتبر همه کارمندان به محل کار برگردند.این شرکت اعلام کرد: واکسیناسیون و ماسک برای کارمندانی که به دفاتر امریکایی برمی گردند را الزامی خواهد کرد. براساس گزارش بلومبرگ، تأخیر برنامه بازگشایی دفاتر فیس‌بوک مشابه سایر غول‌های فناوری از جمله گوگل و آمازون است. این شرکت‌ها در پی شیوع نوع جدید ویروس کرونا به ارزیابی وضعیت پرداخته‌اند. افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ در میان افراد واکسینه نشده در امریکا نگرانی‌های جدی را نسبت به تأثیر ویروس دلتا بر رشد اقتصادی این کشور برانگیخته است.

بزودی انتقال تاریخچه چت واتس اپ از اندروید به آی او اس

واتس‌اپ بزودی قابلیت انتقال تاریخچه چت از سیستم عامل اندروید به iOS را برای کاربرانش فراهم می‌کند.به‌گزارش مهر، واتس‌اپ بزودی به کاربرانش اجازه می‌دهد تاریخچه چت خود از جمله پیام‌های صوتی و تصاویر را بین دو سیستم عامل اندروید و iOS جابه جا کنند.پیام رسان متعلق به فیس بوک اعلام کرد آپدیت جدید یکی از پر تقاضا‌ترین موارد درخواستی از سوی کاربران بوده است.
در حال حاضر افرادی که از ویژگی پشتیبانی ابر واتس اپ استفاده می‌کنند، می‌توانند تاریخچه چت خود را روی آی کلود (کاربرانiOS) و گوگل درایو (کاربران اندروید) ذخیره کنند. این بدان معنا است که تاریخچه کاربر فقط زمانی به موبایل تازه منتقل می‌شود که سیستم عامل دستگاه جدید نیز با دستگاه قبلی یکسان باشد.اما با کمک ویژگی جدید واتس اپ انتقال اطلاعات بین دو سیستم عامل تسهیل می‌شود.

توئیتر قابلیت افکت‌های صوتی Spaces را فعال کرد

سرویس Spaces که اکنون یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین قابلیت‌های پلتفرم توئیتر محسوب می‌شود، پذیرای ویژگی جدیدی است که کاربران به لطف آن می‌توانند با استفاده از افکت‌های صوتی، صدای خود را تغییر بدهند.چندی پیش گزارش‌هایی مبنی بر آزمایش قابلیت تغییر صدا از سوی توئیتر در سرویس Spaces منتشر شده بود. در آن زمان «جین مانچون»، محقق حوزه اپلیکیشن، توانسته بود با بررسی کدهای اپلیکیشن و وب سایت توئیتر موفق به یافتن قابلیتی پنهان شوند که هنوز برای بسیاری از کاربران فعال نشده بود. اکنون توئیتر به‌صورت رسمی قابلیت گفته شده را در دسترس عموم افراد قرار داده است.توئیتر در بیانیه خود اعلام کرده است که برخی از کاربران از صدای خود هنگام استفاده از سرویس‌های چت صوتی مانند Spaces، رضایت چندانی ندارند، اما از این پس می‌توانند با اعمال افکت‌های صوتی روی صدای خود به رویه گفته شده پایان دهند. ویژگی جدید می‌تواند برای سرگرمی نیز مورد استفاده قرار گیرد. توئیتر امیدوار است با بهبود سرویس‌های خود بتواند به برقراری ارتباط به‌صورت مؤثر‌تر و راحت‌تر میان کاربران کمک کند.قابلیت تازه معرفی شده از سوی توئیتر هم اکنون در اپلیکیشن و سرویس تحت وب قابل دسترس است و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. البته برای بهره‌مندی از این ویژگی نیاز به آپدیت اپلیکیشن وجود خواهد داشت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7700/11/584470/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها