افزایش درآمد روستاییان کهگیلویه و بویراحمد با گردشگری کشاورزی



یاسوج- استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن آداب و رسومی زیبا در هنگام برداشت محصول بویژه زمزمه شعرهای محلی، طبخ غذاهای بومی و با دارا بودن ۱۴ روستای نمونه گردشگری ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری کشاورزی را دارد.
توجه به توسعه گردشگری کشاورزی با همراهی ظرفیت‌های طبیعی و مردمانی میهمان‌نواز، ضرب آهنگی آرام و دلنشین زندگی در روستاهایی مانند مارین، کریک، کلگه امیرشیخی واقعاً می‌تواند تجربه‌های به یادماندنی برای گردشگران باشد.
چوپانی گله گاو، گوسفند در مراتع و چمنزارها، پرورش احشام، دوشیدن شیر، درست کردن کشک، برداشت و پاک کردن زعفران، چیدن میوه‌های جنگلی و پخت نان محلی تداعی خاطره شیرین رؤیاهای دوران کودکی برای برخی شهرنشین‌ها و آرامش روحی آنان خواهد بود.
گردشگری کشاورزی می‌تواند تجربه‌ای همگون با محیط زیست  علاوه بر کاهش استرس و فشارهای روحی زندگی شهرنشینی، درآمدزایی پایدار با حفظ شیوه زندگی سنتی را برای اهالی مناطق روستایی به همراه داشته باشد.
ایجاد نخستین واحد گردشگری کشاورزی در دهدشت
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کهگیلویه و بویراحمد به ایرنا گفت: نخستین واحد خدماتی گردشگری کشاورزی استان در شهر دهدشت پروانه بهره‌برداری دریافت کرده است.
محمد حسین‌زاده اضافه کرد: این طرح که در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مجوز فعالیت گرفته، در یک باغ تولید انواع میوه شامل مرکبات، انجیر و انگور ایجاد می‌شود که افزون بر ایجاد ۳۰ فرصت مستقیم شغلی باعث جذب گردشگران نیز خواهد شد.
حسین‌زاده تأکید کرد: گردشگری کشاورزی با تصویب چهار طرح در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و گچساران  تقویت می‌شود.
وی عنوان کرد: براساس تصمیم کارگروه‌ گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، سرمایه‌گذاران این طرح‌ها ابتدا پروانه بهره‌برداری دریافت کرده، سپس تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری به آن‌ها اعطا می‌شود.
حسین‌زاده بیان کرد: گردشگری کشاورزی اولویت اصلی میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
حسین‌زاده بیان کرد: معرفی واحدهای گردشگری‌ کشاورزی به مسافران تورهای گردشگری از دیگر برنامه‌های حمایتی برای رونق این شاخه نوپای گردشگری در استان است.
او یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های محلی برداشت انگور، سیب، برنج و لیمو در شهرستان‌های استان نیز برای رونق گردشگری کشاورزی پس از مهار ویروس کرونا برنامه‌ریزی شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7700/12/584474/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها