مراسم خاکسپاری ارشا اقدسی برگزار شد

خداحافظ پسر شجاع ایران



فرهنگی/ جمعه 22 مردادماه روز تلخی برای اهالی سینما بود. ساعاتی قبل از بدرقه علی سلیمانی، مراسم خاکسپاری ارشا اقدسی برگزار شد. ارشا اقدسی که روز چهارشنبه ششم مرداد در جریان همکاری با یک پروژه سینمایی در بیروت دچار حادثه‌ شده بود، ۱۳ مرداد درگذشت. پیکر او که بنا به وصیتش قرار بر اهدای اعضا آن بود به‌دلیل انجام امور اداری با چند روز فاصله به ایران رسید. مراسم وداع با ارشا اقدسی در نهایت ساعت 8 صبح روز گذشته از پیست مسابقه اتومبیلرانی «دست فرمون» واقع در بوستان ولایت آغاز شد و با همراهی انجمن موتورسواران ایران و هنرمندان تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع و در کنار پیمان ابدی، دیگر بدلکار شناخته‌شده ایرانی و استادش به خاک سپرده شد. مراسم تدفین این بدلکار سینما در قطعه هنرمندان بهشت زهرا از ساعت ۱۰ با نواختن طبل و سنج به شیوه عزاداری جنوبی‌ها آغاز شد. سیدجواد هاشمی که اجرای برنامه را بر عهده داشت، از ارشا اقدسی با این عناوین یاد کرد: «پسر ایران، مرد میدان‌دار عرصه عشق، کسی که عشق‌بازی را به رفقا و دوستانش آموخت، کسی که رفت برای اینکه برای همیشه بماند، نه فقط برای امروز، بلکه برای فردا» او همچنین در بخشی از مراسم شعری که علیرضا قزوه برای ارشا اقدسی سروده را قرائت کرد.
منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما از دیگر سخنرانان حاضر در این مراسم گفت که او و علی سلیمانی هم محبوب مردم و هم محبوب جامعه سینما و اهل فرهنگ بودند: «برخی از هنرمندان در بین مردم محبوبیت دارند و باید گفت خدا را شکر و برخی از آنها هم بین مردم هم بین اهالی فرهنگ و سینما محبوبیت دارند که مثل ارشا و علی سلیمانی هستند و توانستند این محبت را بین هر دو به وجود آوردند.» شاهسواری در بخشی از صحبت‌هایش بر لزوم واکسیناسیون اهالی سینما نیز تأکید کرد: «این حرفه همچنان در بین مدیران، حرفه پرخطری شمرده نمی‌شود و برای واکسیناسیون اهالی فرهنگ و هنر، بویژه بازیگران که چاره‌ای جز عدم رعایت پروتکل‌ها را ندارند همچنان گرفتاریم، هرچند همه مکاتبات انجام شده است.» در حالی که عکس‌های ارشا اقدسی با جمله «ارشا پسر ایران» در گوشه و کنار نصب شده‌ بود، فرزانه موجودی، مادر ارشا اقدسی نیز همچون همیشه با عبارت «پسر شجاع ایران» از فرزندش خداحافظی کرد: «تقدیر، پسر شجاعم را بر سر راه پیمان ابدی قرار داد و مسیر زندگی‌اش اینگونه رقم خورد. ارشای من که اینک ملتی او را قهرمان شجاع می‌خوانند، در راه آرمان بلندش، جان خود را پیشکش کرد.» او از لزوم حفظ جایگاه بدلکاری در سینمای ایران گفت و صحبت‌هایش را با عشق به ایران ادامه داد: «ارشا، عاشق کشورش، ایران و هموطنانش بود و هرگز به مهاجرت نیندیشید. او در آخرین حرکت خود در لبنان، رکوردی بی‌سابقه به جا گذاشت و با تقدیم جان عزیزش به این رکورد دست یافت.»
بخش پایانی صحبت‌های فرزانه موجودی این عبارات متأثرکننده بود: «آسوده بخواب گوهر سینمای ایران، عزیزدلِ مادر. من همیشه به وجودت افتخار خواهم کرد. دیدار دور نیست پسرم.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7700/15/584492/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها