ممنوعیت تردد پلاک‌های غیر بومی در شهر‌های قرمز


محبوبه مصرقانی / رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا با اعلام و تشریح محدودیت‌های ترافیکی در تعطیلات پیش رو از جریمه یک میلیون تومانی پلاک‌های غیر‌بومی برای تردد در شهرهای قرمز خبر داد.
سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا در مورد منع تردد‌های جاده‌ای و محدودیت‌های سفر در گفت‌و‌گو با «ایران» گفت: با توجه به شرایط حاد ایجاد شده در موج پنجم کرونا، در حال حاضر 359 شهر در حالت قرمز و 59 شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند. بر این اساس ستاد ملی مقابله با کرونا مصوباتی را جهت اجرا به کلیه دستگاه‌ها ابلاغ کرده است. بر اساس این مصوبات از ساعت 12 دیروز تا ساعت 2 جمعه آینده (پنجم شهریور ماه) تردد بین استانی در تمامی کشور ممنوع است.
او در ادامه با تشریح روند طرح تردد جاده‌ای افزود: این طرح بر مبنای ممنوعیت تردد اجرا می‌شود. بر این اساس حضور فیزیکی و استقرار مأموران و پلیس راهور در مبادی ورودی و خروجی شهرها از ساعت 12 روز گذشته انجام گرفته و به هیچ عنوان اجازه ترددهای جاده‌ای به خودروهای غیربومی داده نمی‌شود و خودروها به مقصد بازگردانده می‌شود.
او همچنین با اشاره به ابطال صدور مجوزهای تردد گفت: تمام مجوز‌هایی که تا روز یکشنبه از سوی فرمانداری‌ها صادر شده بودند از تاریخ مذکور بی‌اعتبار است و اگر افرادی نیازمند تردد ضروری هستند برای دریافت مجوز باید مجدداً اقدام کنند. سرهنگ شیرانی در مورد تردد خودروهای غیرشخصی در تعطیلات پیش رو توضیح داد: خودروهایی که مربوط به ناوگان حمل کالا و ناوگان مسافربری هستند از  اعمال این محدودیت‌ها مستثنی هستند. خودروهای مسافربری که منظور همان ناوگان اتوبوسرانی کشور است با صورت وضعیت اجازه تردد خواهند داشت و بر طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا این اتوبوس‌ها نیز باید با یک‌سوم ظرفیت مسافربری تردد کنند.
رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا در مورد تمام جرایم رانندگی با موضوع کرونا که در مرکز کنترل ترافیک راهور ثبت شده است، توضیح داد: تمام جرایم رانندگی با موضوع کرونا که از قبل برای رانندگان متخلف ثبت شده و همچنین برای جرایمی که در تعطیلات پیش‌رو ثبت خواهد شد، مهلت یک ماه برای پرداخت جرایم مذکور درنظر گرفته شده است و چنانچه جرایم را پرداخت نکنند بر اساس مصوبه ستاد کرونا مبلغ ثبت شده به میزان دو برابر افزایش خواهد یافت.
او در مورد مبلغ جرایم تردد در شهرهای مختلف گفت: جریمه تردد جاده‌ای پلاک‌های غیربومی در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی پانصد هزار تومان است. همچنین تردد شبانه در تمامی شهرها فارغ از هرگونه وضعیت  یا رنگ بندی از ساعت 22 الی 3 بامداد همچنان ادامه دارد و جریمه مربوط به آن نیز دویست هزار تومان است.
شیرانی در مورد خودروهای بومی تهران و البرز افزود: حوزه تهران و استان البرز به صورت یکپارچه درنظر گرفته شده است و خودروهای این دو استان می‌توانند تا انتهای حوزه حد استان تردد کنند. در سایر استان‌ها نیز مقصد تردد بین استانی است بدین معنا که خودروها با پلاک بومی می‌توانند در استان خود تردد کنند.
او در پایان با تأکید بر اینکه طرح منع تردد جاده‌ای در راستای پرهیز از سفر و با هدف پیشگیری از شیوع کرونا اجرا می‌شود از مردم خواستار همکاری با پلیس راهور کشور شد تا از شیوع هرچه بیشتر این ویروس جلوگیری شود و باری از دوش کادر درمان کشور کاسته شود. همچنین معاون اداره کل راهداری تهران نیز گفت : تردد در محورهای خروجی تهران پرحجم است و بالغ بر ۱۲۱ هزار خودرو از شهر خارج شدند.
لغو طرح ترافیک در پایتخت در تعطیلات 6 روزه
سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت نیز اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی‌ها در پایتخت و در روزهای ۲۵ لغایت ۳۰ مردادماه، طرح ترافیک در این ایام در شهر تهران اجرا نمی‌گردد. لذا این تصمیم بر اساس پایین آوردن و کاهش حجم مسافران در خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران گرفته شده است. وی از شهروندان خواست با توجه به لغو طرح ترافیک در شرایط بحرانی کرونا از ترددهای غیر ضرور پرهیز کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7702/5/584660/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها