ایران در ایران


افزایش ۱۰ برابری ورود بیماران کرونایی به بیمارستان امام‌خمینی(ره) اهواز

اهواز - مدیر بیمارستان امام خمینی(ه) اهواز گفت: مراجعه بیماران کرونایی به این بیمارستان در یک هفته گذشته به میزان ۱۰ برابر افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا دکتر علی خوانین بیان کرد: از هفته گذشته تاکنون میزان مراجعه بیماران کرونایی به این بیمارستان بشدت افزایش یافته که انتظار داریم مردم این موضوع را جدی بگیرند. وی به اختصاص بزرگترین بخش مگا آی سی یو خوزستان با ۳۶ تخت به بیماران کرونایی اشاره کرد و افزود: هم اکنون همگی تخت‌های این بخش پر هستند و بیشتر بخش‌های دیگر این بیمارستان از جمله گوش، حلق و بینی، فک و صورت، پوست، نفرولوژی و... را به نوبت به بیماران کرونایی اختصاص می‌دهیم.
مدیر بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز گفت: هم اکنون ۱۲۵ تخت بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته که همگی آنها پر هستند و میزان بیماران به شکل فزاینده‌ای در حال افزایش است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اورژانس این بیمارستان افزود: با توجه به کمبود شدید تخت در خوزستان و دستور دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در رابطه با درمان بیماران به‌صورت سرپایی و دریافت داروی رمدیسویر، آن دسته از بیمارانی که از حال عمومی بهتری برخوردار هستند به‌صورت سرپایی به آنها خدمت‌رسانی می‌کنیم. خوانین ادامه داد: روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ بیمار برای دریافت رمدیسویر به اورژانس این بیمارستان مراجعه می‌کنند و اقدام لازم برای آنها انجام می‌شود؛ البته با توجه به افزایش میزان بیماران مجبور شدیم درمانگاه رمدیسویر خود را گسترش دهیم. وی افزود: تنها راه برای رهایی از موج جدید بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و باید از حضور در تجمع‌ها خودداری و از تردد غیرضرور در سطح شهرها پرهیز کرد. هم اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

ورود اولین قطار باری حامل واگن‌های عریض زغال سنگ از قزاقستان به اینچه‌برون

گرگان - اولین قطار باری حامل واگن‌های عریض زغال سنگ از قزاقستان به اینچه‌برون در استان گلستان وارد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، استاندار گلستان روز یکشنبه ۲۴ مرداد در آیین ورود اولین قطار باری حامل واگن‌های عریض زغال سنگ از قزاقستان به اینچه‌برون گلستان با حضور مدیران ارشد استان و «ایدجان آیداشف» سرکنسول قزاقستان در گرگان برگزار شد، ظرفیت‌های ریلی اینچه‌برون را برای حمل و نقل کشور ارزشمند دانست و اظهار کرد: راه‌آهن اینچه‌برون فرصتی کم‌نظیر برای شکل‌گیری مسیر حمل و نقل شمال به جنوب کشور است و می‌تواند در کاهش هزینه‌ها بسیار مؤثر باشد.
هادی حق‌شناس تصریح کرد: خوشبختانه در سال ۱۳۹۳ راه‌آهن اینچه‌برون افتتاح شد و در سال جاری تبدیل راه‌آهن عریض به نرمال انجام شد که موجب می‌شود توقفی وجود نداشته باشد.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: امروز شاهد حمل مستقیم زغال سنگ از قزاقستان به ذوب‌آهن‌های کشور هستیم و امیدواریم این اقدام سرآغازی برای افزایش صادرات و واردات باشد.
استاندار گلستان یادآور شد: راه‌آهن اینچه‌برون از مزیت ارتباط با کشورهای «اوراسیا»، بندرخشک «اینچه‌برون» که مجوز آن را اخذ کرده‌ایم و منطقه آزاد اینچه‌برون که بندر خشک در دل آن قرار دارد، برخوردار است که می‌تواند در کاهش هزینه‌های واردات و صادرات تأثیرگذار باشد.

فرونشست به شمال کشور رسید

ایران زمین - مدیرکل دفتر مخاطرات زمین‌شناختی و زیست‌محیطی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور درباره وضعیت فرونشست در ایران گفت: تقریباً همه دشت‌های کشور که آب شیرین زیرزمینی دارند، بدون شک در معرض فرونشست قرار دارند.
به گزارش ایرنا «رضا شهبازی» تأکید کرد: اگر در استان‌هایی مانند گیلان و مازندران فرونشست را نمی‌بینیم یا کم می‌بینیم به این مفهوم نیست که این استان‌ها فرونشست ندارند، بلکه زمینه‌ها برای فرونشست در این نقاط هم ایجاد شده است. وی با اشاره به اینکه فرونشست یک معلول بوده و ناشی از خشکسالی و برداشت آب از منابع زیرزمینی است، یادآور شد: خشکسالی سهم بسیار کمی در فرونشست دارد، اما بهره‌برداری بیش از حد از منابع آب زیرزمینی مهمترین دلیل فرونشست است. به گفته شهبازی، اکنون تعادل و توازنی که بین تغذیه و تخلیه وجود داشت از بین رفته است و هر زمانی که تخلیه از تغذیه بیشتر شود، در دشت‌ها با فرونشست مواجه می‌شویم. وی تصریح‌ کرد: هدف آبخیزداری، این نیست که منابع آب جدید با سدها و بندهای جدید ایجاد کند، بلکه هدف‌ آن این است که بتواند از سیلاب جلوگیری کند و جلوگیری از فرسایش خاک نیز داشته باشد.

اجرای طرح <هر هیأت، آزادی یک زندانی> در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد - مدیر نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح هر هیأت، یک آزادی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان همزمان با ماه محرم آغاز شد.
به‌گزارش ایرنا، مجید صیادی افزود: این طرح با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد دیه و هیأت‌های مذهبی فعال در استان آغاز شده است تا بتوان در ماه محرم با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و هیأت‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کرد.
وی اظهار داشت: در طرح هر هیأت، یک آزادی علاوه بر جمع‌آوری کمک مالی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، جلب رضایت شاکیان نیز در دستور کار قرار دارد که بتوان زندانیان جرایم غیرعمد، بدون پرداخت مالی و با جلب رضایت شاکی را آزاد  کرد. به‌گفته وی، هم‌اکنون بیش از ۱۴۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که از این تعداد ۹۲ زندانی محکومان مالی، ۴۹ زندانی برای مهریه و یک زندانی برای پرداخت دیه غیرعمد در زندان‌های استان هستند که میزان بدهی این زندانیان بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال است.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۱ زندانی جرایم غیرعمد با همکاری ستاد دیه و کمک خیران آزاد به آغوش خانواده بازگشتند که از این تعداد ۴۳ زندانی جرایم مالی، هفت زندانی مهریه و یک نفر نیز با مشاوره از زندان آزاد شدند و میزان محکومیت مالی این زندانیان را ۴۸ میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال عنوان کرد. هم‌اکنون سه زندان در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و لردگان وجود دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7702/8/584671/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها