زلزله مرگبار در هائیتی


 زلزلۀ ۷.۲ ریشتری در غرب هائیتی منجر به مرگ بیش از 300 نفر شد و حدود  2 هزار مجروح برجا گذاشت.
این زمین‌لرزه روز شنبه به وقت محلی در حوزۀ دریای کارائیب و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و لرزش آن در کوبا و جامائیکا نیز احساس شد. این زمین لرزه مناطقی از غرب هائیتی را لرزاند که موجب فرو ریختن و وارد شدن خسارت به ساختمان‌ها ازجمله کلیساها و هتل‌ها شد. با توجه به گسترده بودن خسارات این زمین‌لرزه، نخست‌وزیر هائیتی یک ماه وضعیت اضطراری اعلام کرده است. طبق گزارش‌ها، هائیتی احتمالاً در روزهای آینده شاهد یک طوفان گرمسیری شدید خواهد بود که می‌تواند فعالیت تیم‌های امداد را با مشکل مواجه کند. درپی وقوع زمین لرزه‌ای مهیب به بزرگی ۷.۲ ریشتر در هائیتی دست‌کم ۳۰۴ نفر کشته و بیش از ۱۸۰۰ نفر نیز مصدوم شدند.
شبکه خبری بی بی سی گزارش داد: زلزله ۷.۲ ریشتری درحالی مناطقی از هائیتی را به لرزه درآورد که روند بازسازی مناطق زلزله زده سال ۲۰۱۰ همچنان ادامه دارد.
یکی از ساکنان مناطق زلزله‌زده گفت: تعداد بسیاری خانه تخریب شده، افراد جان خود را از دست داده و بسیاری در بیمارستان‌ها تحت مداوا قرار دارند. مهم‌ترین اقدام، نجات افرادی است که در زیر آوار گرفتار شده‌اند.
همچنین مرکز لرزه‌نگاری اروپا - مدیترانه از وقوع زلزله دیگری به بزرگی ۵.۸ ریشتر در هائیتی خبر داد که اواخر روز شنبه در این کشور رخ داده بود.
بنابر گزارش اسپوتنیک نیوز، کانون این زمین لرزه در عمق ۴۰ کیلومتری بوده و گزارشی از تلفات و خسارت‌های احتمالی آن منتشر نشده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7702/9/584679/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها