اخبـــــار



اپل و پرداخت غرامت 300 میلیون دلاری

طبق رأی هیأت منصفه دادگاهی در تگزاس، اپل باید ۳۰۰ میلیون دلار غرامت برای نقض قوانین حق امتیاز اختراع به یک شرکت امریکایی بپردازد. به‌ گزارش مهر، اپل برای آنکه بتواند همچنان از برخی فناوری‌های بی‌سیم استفاده کند، باید مبلغ کلانی به یک شرکت دیگر پرداخت کند.
خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اشاره می‌کند هیأت منصفه دادگاهی در ایالت تگزاس امریکا اعلام کرده‌اند اپل باید ۳۰۰ میلیون دلار به شرکت «اپتیس»(Optis)بپردازد زیرا قوانین حق امتیاز مربوط به سرویس LTE در دستگاه‌هایی مانند آیفون و آی پد را نقض کرده است. این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ هیأت منصفه دادگاهی دیگر رأی به پرداخت ۵۰۶ میلیون دلار غرامت به «اپتیس» داده بود. اما قاضی پرونده دستور داد دادگاهی  فقط برای تعیین خسارت برگزار شود. زیرا بیم آن وجود داشت که هیأت منصفه قبلی عادلانه بودن غرامت ۵۰۶ میلیون دلاری برای حق امتیازهای اختراع‌های معمول را در نظر نگرفته باشند.

اعمال محدودیت‌های جدید تیک تاک برای نوجوانان

تیک تاک به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر دنیا مورد توجه بسیاری از کاربران قرار دارد و اخیراً تغییرات و محدودیت‌هایی را در اپلیکیشن خود اعمال کرده تا میزان مصرف کاربران نوجوان را کنترل کند.
به گزارش دیجیتاتو مطابق تغییرات جدید، تیک تاک از ساعت ۹ شب به بعد برای کاربران ۱۳ تا ۱۵ سال و از ساعت ۱۰ شب به بعد برای کاربران ۱۶ تا ۱۷ سال نوتیفیکیشن ارسال نمی‌کند. علت اصلی این تغییر مقابله با فشاری است که برای برقراری ارتباط روی کاربران قرار می‌گیرد. تحقیقات نشان داده‌اند که جوانان بیشتر از بزرگسالان در معرض فشارهای شبکه‌های اجتماعی هستند. افزون‌بر این، تیک تاک محدودیت‌هایی را در سیستم پیام‌رسانی خصوصی این شبکه اجتماعی اعمال کرده است. بر این اساس، ارسال پیام خصوصی به کاربران کوچک‌تر از ۱۶ سال ممنوع است و این کاربران به‌صورت پیش‌فرض به بخش پیام‌های خصوصی دسترسی ندارند، اما اگر بخواهند می‌توانند به‌صورت دستی این بخش را فعال کنند. تیک تاک از کاربران جوان خود می‌خواهد درک بهتری نسبت به مخاطبانشان داشته باشند و چگونگی مصرف این محتواها را تحت کنترل قرار دهند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7702/10/584682/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها