تیراندازی بعد از 73 سال در المپیک مدال گرفت

تاریخ‌سازی با فروغی


آدرینا ورشینگر/ تیراندازی ایران یکی از رشته‌های قدیمی کشورمان است که ملی‌پوشان آن تاکنون در 10 دوره رقابت‌های المپیک حضور داشتند.
کاروان ایران در حالی برای اولین بار در المپیک 1948 لندن حضور پیدا کرد که فرهنگ خسروپناه، صمد ملازال و محمود سخایی، 3 تیرانداز کشورمان در ماده‌های ۵۰ متر تفنگ درازکش و ۳۰۰ متر تفنگ 3 حالته بودند اما با این حال 73 سال طول کشید که این رشته برای ایران در المپیک صاحب مدال شود و جواد فروغی با مدال طلایی که در تپانچه ۱۰ متر مردان گرفت، دست به تاریخ سازی زد و اولین مدال طلای تیراندازی ایران در المپیک را گرفت تا این رشته هم به جمع رشته‌های مدال‌آور کشورمان در ادوار المپیک اضافه شود.
این دستاورد بزرگی بود که تیراندازی در توکیو داشت اما در سایر ماده‌ها نتایج درخوری حاصل نشد و ملی‌پوشان عملکرد ضعیفی داشتند. در تپانچه میکس فروغی به همراه ‌هانیه رستمیان که پرچمدار زن کاروان ایران در مراسم افتتاحیه نیز بود، در مرحله نیمه نهایی پنجم شدند و به فینال نرفتند.
 رستمیان در تپانچه ۱۰ متر  دهم شد و به فینال نرسید و در مجموع دو مرحله سرعت و دقت تپانچه ۲۵ متر زنان بیست و هشتم شد و فینالیست نشد. مهیار صداقت در تفنگ ۱۰ متر و 50 متر 3 وضعیت موفق به صعود به فینال نشد. او و نجمه خدمتی در تفنگ میکس به همراه صعود نکردند و پانزدهم شدند. خدمتی در تفنگ 50 سه وضعیت از مرحله مقدماتی صعود نکرد و هجدهم شد.
فاطمه کرم‌زاده در تفنگ ۱۰ متر و 50 متر سه وضعیت از مرحله مقدماتی صعود نکرد و به ترتیب در جایگاه 23 و 22 قرار گرفت. آرمینا صادقیان هم که کم‌سن‌ترین ورزشکار کاروان ایران در این دوره با 18 سال سن بود، در تفنگ ۱۰ متر موفق به صعود به فینال نشد و سی‌ام شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7702/11/584699/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها