فریضه خدمت در دولت مردمی


غلامحسین اسلامی فرد
روزنامه نگار
1-  هفته اول شهریورماه مصادف با شهادت شهیدان رجایی و باهنر و به نام هفته دولت نامگذاری شده است. هفته دولت امسال مصادف با آغاز بکار رسمی دولت سیزدهم بود دولتی مردمی که مصمم به خدمت جهادی به مردم، مبارزه با فساد و تبعیض و تلاش شبانه روزی برای رسیدن به ایران قوی است. همسویی و همراهی دولت، مجلس و قوه قضائیه می‌تواند به مسیر حل مشکلات معیشتی و بهبود زندگی مردم شتاب بخشد.
2- دولت رئیسی به این باور اعتقاد دارد که فرصت خدمت به مردم گذرا است و نباید لحظه‌ای را برای اقدام جهادی خدمتگزاری از دست بدهد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهوری و اعضای دولت جدید، با تأکید بر لزوم استفاده کامل دولت از هر ساعت فرصت گذران خدمت به مردم، تمرکز دولت بر بازسازی «انقلابی، عقلانی و خردمندانه» در همه عرصه‌های مدیریتی کشور را ضروری خواندند و با اشاره به اولویت مسائل اقتصادی، نکات و توصیه‌های مهمی را درباره «مردمی بودن»، «عدالت‌ورزی»، «فسادستیزی»، «احیای امید و اعتماد مردم» و «انسجام و اقتدار و اشراف دولت» بیان کردند. دولتمردان لازم است این توصیه‌ها را در دفتر کار همیشه در برابر خود ببینند.
3- امیر مؤمنان(ع) در فرمان تاریخی به مالک اشتر می‌فرماید: در کار کارگزارانت بنگر و پس از آزمایش به کارشان برگمار، نه به سبب دوستی با آنها. و بی‌مشورت دیگران به کارشان مگمار، زیرا به رأی خود کار کردن و از دیگران مشورت نخواستن، گونه‌ای از ستم و خیانت است. کارگزاران شایسته را در میان گروهی بجوی که اهل تجربت و حیا هستند و از خاندان‌های صالح، آنها که در اسلام سابقه‌ای دیرین دارند. اینان به اخلاق شایسته ترند و آبرویشان محفوظ تر است و از طمعکاری بیشتر رویگردان‌اند و در عواقب کارها بیشتر می‌نگرند. در ارزاقشان بیفزای، زیرا فراوانی ارزاق، آنان را بر اصلاح خود نیرو دهد و از دست‌اندازی به مالی که در تصرف دارند، باز می‌دارد. و نیز برای آنها حجت است، اگر فرمانت را مخالفت کنند یا در امانت تو خللی پدید آورند. پس در کارهایشان تفقد کن و کاوش نمای و جاسوسانی از مردم راستگوی و وفادار به خود بر آنان بگمار. این توصیه‌ها نیز برای وزیران کابینه جدید که باید معاونین و مدیران خود را برگزینند بسیار راه گشا خواهد بود. 4-در آغاز دولت مردمی می‌توان به آینده بیش از پیش امیدوار بود. مردم که به‌دلیل برخی نا کارآمدی‌ها و ترک فعل‌ها در گذشته در تنگناهای معیشتی قرار گرفته‌اند امیدوارند دولت رئیسی با روحیه‌ای «جهادی» و باور «ما می‌توانیم» با عمل به وعده‌های خود به بی‌عدالتی ، فساد و تبعیض پایان دهد و اعتماد آسیب دیده مردم و دولت را بازسازی و احیا کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7711/3/585524/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها