اخبار



رئیس جمهور: ضرورت ریل‌گذاری برای جهش صادرات غیرنفتی

رئیس‌جمهوری بر لزوم اصلاح رویکرد دستگاه‌ها از واردات‌محوری به صادرات‌محوری و ریل‌گذاری برای جهش صادرات غیرنفتی تأکید کرد.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح روز شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر ضرورت ریل‌گذاری برای جهش صادرات غیرنفتی تأکید کرد و گفت: رویکرد دستگاه‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، بویژه در بخش‌های تولید غذا و دارو، باید از رویکرد واردات‌ محوری به داخلی کردن تولید کالاها و گسترش صادرات غیرنفتی اصلاح شود.
در این جلسه سیاست‌های تجاری و ارزی مرتبط با توسعه صادرات و مدیریت واردات مورد بررسی قرار گرفت و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی موظف شدند برای ایجاد عزم ملی و هماهنگی در راستای رفع موانع تولید و حمایت از تولید کالا در داخل بویژه در زمینه تولید لوازم خانگی، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را به‌عمل آورند. همچنین مقرر شد در سیاست‌های وارداتی با هدف جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهایی که دارای تولیدات مشابه داخلی هستند، بازنگری شود.

جزئیات سفرهای هوشمند برای واکسینه شده‌ها

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی جزئیات پروتکل‌های جدید برای اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونایی را اعلام کرد.رضا نفیسی اظهار کرد: اجرای سیستم هوشمند کرونا مدتی است مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بر اساس آن مقرر شده، اطلاعات افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، وارد این سیستم شود و محدودیت‌های کرونایی مانند ممنوعیت‌های سفر برای آنها لغو شده و کاهش یابد.  وی افزود: به گونه‌ای که اگر این افراد واکسینه شده خواستند برای سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند قطار، اتوبوس، هواپیما یا خودروی شخصی خود اقدام کنند، مشکلی برای آنها وجود نداشته باشد و بتوانند این کار را انجام دهند و حتی بدون مشکل به سفرهای خارجی بروند. نفیسی گفت: بر این اساس مقرر شده تا اطلاعات همه مسافران را در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دهیم و از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز اطلاعات واکسینه‌شده‌ها و مبتلایان کرونایی را در اختیار سیستم حمل‌ونقل قرار دهد تا مانند سامانه ماسک از آن استفاده کنند. وی گفت: سیستم هوشمند کرونا در حال بحث و بررسی نهایی است و هر زمانی که به ما دستور دهند آن را اجرایی خواهیم کرد تا بتوانیم با سرعت و دقت بیشتری ویروس کرونا را در کشور رصد و کنترل کنیم. البته در صورت اجرای آن، مانند سامانه ماسک به بخش‌های مختلف حمل‌ونقل اعلام شده و آنها نیز موظف به اجرای آن خواهند شد./ایسنا

راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان بزودی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سامانه املاک و اسکان پس از رفع ایرادات، ظرف یکی، دو روز آینده مجدداً راه‌اندازی می‌شود، گفت: در نسخه جدید کارها را آسان کرده‌ایم؛ بدین صورت که اطلاعات سکونتی خانوارها درج شده و مالکان باید موارد را تأیید یا اصلاح کنند.محمود محمودزاده اظهار کرد: پس از انجام کارهای فنی که روی سامانه املاک و اسکان انجام شده، تیم اجرایی پروژه به ما قول داده ظرف یکی، دو روز آینده سامانه را قابل دسترس کند. طبق طرح جهش تولید مسکن چند آیتم به سایت اضافه شده که شهروندان می‌توانند از ویژگی‌های جدید در ساختار این سامانه استفاده کنند.وی افزود: درج اطلاعات سکونتی خانوارها تا پایان مهرماه است. فعلاً نیازی برای تمدید این زمان احساس نمی‌کنیم اما اگر این نیاز را ببینیم ممکن است زمان را تمدید کنیم. ظرف چند روز آینده پیامک‌هایی برای خانوارهای محترم ارسال و از آنها دعوت می‌شود با مراجعه به سایت، اطلاعات موجود را که از تضارب اطلاعات در سامانه‌های مختلف جمع‌بندی کرده‌ایم، ببینند. اگرنیاز به ویرایش دارد ویرایش می‌کنند و اگر درست بود، تأیید خواهند کرد./ایسنا


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7719/6/586346/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها