اخبــــــار


طرح بحث ادغام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی غرض ورزانه است

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: در سه سال اخیر هر از چندگاهی با اغراض و اهداف قابل تأمل موضوع ادغام و یا انحلال شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و در نتیجه تضعیف یکی از کهن‌ترین و موفق‌ترین نهادهای نظام اسلامی در برخی تریبون‌ها مطرح می‌شود.
نصرت‌الله لطفی در گفت‌و‌گو با فارس درباره برخی زمزمه‌ها مبنی بر ادغام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برخی سازمان‌ها گفت: پوشش وسیع این موضوع از سوی برخی رسانه‌ها تعجب‌برانگیز است. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی فراسازمانی، عمومی و غیردولتی، متشکل از حدود ۲۵ نهاد انقلابی از جمله وزارتخانه و تشکل‌های مردمی است. رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان «مسئولان حرکت عظیم تبلیغاتی مردم درطول سال» نام برده‌اند.
لطفی افزود: علاوه بر وظایف متعارف سازمانی، از قله‌های فراموش نشدنی ناشی از لحظه‌شناسی و حق اقدام و عمل را به جا آوردن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همانا حماسه 23 تیر 1378 در برابر غائله 18 تیر در آن سال، حماسه بی‌بدیل و ماندگار یوم‌الله نهم دیماه علیه فتنه استکباری ـ صهیونیستی سال 1388، راهپیمایی‌های باشکوه علیه اغتشاشات گسترده دی ماه سال 1396 و فتنه بنزینی 1398 است.
وی اظهار داشت: چنانچه اظهار نظرهایی برای تضعیف شورای هماهنگی از سوی عوامل و حامیان این فتنه‌ها و نظام سلطه یعنی سیلی خوردگان از لحظه شناسی و عمل انقلابی خادمین مردم بصیر و همیشه در صحنه صورت بگیرد دور از انتظار نیست ولی یاران و همسنگران انقلابی چرا و با چه هدفی باید برخی اظهارات را مطرح کنند؟ لطفی افزود: نکته مهمتر اینکه مگر غیر از این است که ادغام‌های صورت گرفته سال‌های قبل، بدون استثنا ناموفق بوده و پشیمانی درپی داشته است و تلاش دولت محترم برای بازگرداندن به وضعیت قبلی است که مصداق اخیر آن اظهارات صریح نماینده مکرم ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر ضرورت احیای مجدد جهاد سازندگی و اعلام شخص وزیر محترم به تهیه لایحه در این رابطه است، بنابراین همگی مراقب سؤالات، اظهارات و اقدامات خودمان باشیم تا پشیمانی بی‌حاصل را درپی نداشته باشد که بشود نوش داروی بعد از مرگ سهراب.

ادامه تلاش‌ها برای واردات واکسن

در ادامه تلاش‌های دولت برای تأمین واکسن کرونا، روز گذشته هفتمین جلسه ویژه تأمین و واردات واکسن به ریاست مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. به گزارش «ایران» وزیر بهداشت، وزیر خارجه، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی و رؤسای جمعیت هلال احمر، هلدینگ دارویی برکت، انستیتو پاستور و نیز نماینده وزارت دفاع اعضای این کمیته ویژه هستند.

ضربه وزارت اطلاعات به یک تیم تروریستی

 با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) یک تیم تروریستی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم، شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، این تیم تروریستی که در تلاش بود علیه برخی از مراکز حساس و حیاتی کشور اقدام ایذایی و تروریستی را فراهم کند؛ با اقدام وزارت اطلاعات متلاشی شد. وزارت اطلاعات بدون اشاره به جزئیات دیگری از این تیم تروریستی، اعلام کرد که اطلاعات تکمیلی در آینده نزدیک به استحضار مردم شریف ایران رسانده خواهد شد.

پایبندی ایران بر حمایت از ارتقای حقوق بشر

نماینده دائم ایران در ژنو ، بر  ضرورت رسیدگی شورای حقوق بشر به نقض حقوق بشر به دلیل مداخله نظامی و تحریم ها تأکید کرد .
به گزارش ایسنا ، اسماعیل بقایی در دومین روز برگزاری نشست ۴۸ شورای حقوق بشر در سخنرانی خود ضمن تأکید بر پایبندی کشورمان به حمایت از ارتقای حقوق بشر، تصریح کرد : مسئولیت دولت‌ها در حفظ و حراست از حقوق بشر مردمشان امری مفروض است اما این امر نباید مانع از رسیدگی سازوکارهای حقوق بشری به نقض فاحش حقوق بشر مردمان یک کشور به دلیل اعمال غیرقانونی دولت های دیگر شود.
بقایی در توضیح سخنان خود مشخصاً به «مداخلات  نظامی خارجی» و «تحریم‌های غیرانسانی» اشاره کرد و گفت: شرم آور است که امریکا به رویکرد اعتیادآمیز خود در اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورهای در حال توسعه ادامه می‌دهد و مرتکب نقض فاحش، نظام‌مند و گسترده حقوق بشر مردم کشورهای تحت تحریم می گردد.

حمایت 152 نماینده مجلس از تولید لوازم خانگی ایرانی

روز گذشته بیانیه‌ای با امضای 152 نماینده مجلس در حمایت از تولید لوازم خانگی ایرانی قرائت شد.
به گزارش تسنیم در این بیانیه آمده است: استعمارگران در این سال‌ها بیکار ننشسته‌اند بلکه استعمار نو در کالبدی زیبا و عوامفریبانه بار دیگر در تلاش است تا جای استعمار قدیم را پر کند، امروز ما شاهد آن هستیم که صنعت لوازم خانگی کشور که مقام معظم رهبری در نوروز 1400 از جهش و پیشرفت آن تمجید فرمودند تحت آماج نقشه‌های دشمن درونی و بیرونی قرار گرفته است حال که این صنعت در اوج تحریم و فشار توانست شکوه مقاومت و ایستادگی را رقم بزند امروز از مجلس انقلابی و دولت مردمی این انتظار می‌رود که اجازه ندهند مافیای واردات لوازم خانگی بخصوص دو برند بدعهد کره‌ای بار دگر با طوفان واردات بی‌رویه که مقام معظم رهبری صراحتاً آن را حرام اعلام کرده‌اند، روح ناامیدی را به صنعتگرانی تزریق کند که می‌توانستند با ورود به بازارهای نامولد اقتصادی سرمایه خود را بدون دردسر صدها برابر کنند اما با درک شرایط کشور جان و مال خود را در شرایط بحران کرونا و تحریم پای کار تولید آوردند تا بتوانند کمی از فشار تحریم بکاهند. ما نمایندگان مجلس انقلابی هوادار ساخت ایرانیم.

عبدالله مرادی مشاور و دستیار وزیر کشور شد

 احمد وحیدی وزیر کشور در حکمی عبدالله مرادی را به سمت مشاور و دستیار وزیر منصوب کرد.
به گزارش تسنیم، در حکم وحیدی برای مرادی آمده است: با استعانت از درگاه خداوند متعال، نظر به سوابق و خدمات ارزنده خدمتی، جنابعالی را به موجب این حکم به سمت مشاور و دستیار وزیر منصوب می‌کنم.
امید است با اتکال به خداوند سبحان و توجه دقیق به موازین شرع مقدس اسلام و پیروی از منویات و تدابیر ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز و با بهره‌گیری از آموزه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی، مدیریت جهادی و عمل انقلابی، وظایف محوله را به نحو شایسته انجام و در همه امور رعایت امانت و تقوی را بنمائید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7726/2/587052/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها