دیگه چه خبر


امریکا سه ایرانی را متهم کرد

   خبر اول اینکه، وزارت دادگستری امریکا با انتشار اطلاعیه‌ای که روی وب‌سایت این وزارتخانه قرار گرفته است، از متهم شدن سه شهروند امریکایی ایرانی‌الاصل به نقض تحریم‌های ایران در دادگاه منطقه‌ای فدرال خبر داد.
به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: محمد فقیهی ٥٢ ساله، همسرش، فرزانه مدرسی ٥٣ ساله و همچنین خواهر او، فائزه فقیهی که هر سه ساکن فلوریدا هستند در دادگاه منطقه‌ای فدرال در شهر میامی به نقض تحریم‌های امریکا علیه ایران در سال‌های ٢٠١٦ تا ٢٠٢٠ متهم شده‌اند.
همچنین در این اطلاعیه آمده است که این سه نفر به انجام اقداماتی خلاف قوانین امریکا و پولشویی متهم شده‌اند و محمد فقیهی و همسرش علاوه براین، به قاچاق کالا به بیرون از خاک امریکا و صادرات غیرقانونی کالاهای امریکایی به ایران نیز متهم هستند. محمد فقیهی به همراه خواهرش متهم به قاچاق کالا به داخل امریکا و بیان اظهارات خلاف واقع هستند.
وزارت دادگستری امریکا در بیانیه‌ای دیگر نیز اعلام کرد فردی با ملیت ایرانی را به اتهام تلاش برای دستیابی به قطعات با دو کاربرد حساس نظامی و انتقال آنها به ایران به ۶۳ ماه زندان محکوم کرده است.
این بیانیه با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران افزود: مهرداد انصاری ٤٠ ساله، ساکن امارات متحده عربی و آلمان توسط هیأت منصفه فدرال در مه ۲۰۲۱ با ادعای نقش داشتن در طرحی برای دست یافتن به قطعات حساس نظامی برای ایران، محکوم شد.

تکذیب فوت یک متهم زیر شکنجه در آذربایجان غربی

  خبر دیگر اینکه، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، فوت یک متهم زیر شکنجه را تکذیب کرد.
به گزارش تسنیم، در پی انتشار خبری از سوی رسانه‌های معاند مبنی بر فوت فردی به نام یاسر منگوری زیر شکنجه و در حین بازداشت، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با تکذیب این خبر گفت: حسب گزارش‌های واصله فرد مذکور از عوامل مسلح گروهک تروریستی بوده که تیرماه سال جاری در درگیری مسلحانه کشته می‌شود.

مدیر گمرک گناوه بازداشت شد

  دست آخر اینکه،  دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر از دستگیری و بازداشت مدیر گمرگ گناوه خبر داد.
به گزارش ایلنا،‌ حسن‌پور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر اظهار کرد: در تاریخ ۲۳ شهریور ماه مدیر کل گمرک گناوه حسب دستور قضایی به اتهام تخلفات مالی توسط سربازان گمنام امام زمان دستگیر و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین کیفری جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره کل اطلاعات استان بوشهر قرار گرفت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7726/3/587056/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها