اخبار


خبرنگار «ایران» رتبه اول گزارش در جشنواره امین الضرب را کسب کرد

اختتامیه چهارمین دوره جشنواره فرهنگی امین‌الضرب، به صورت محدود و با حضور تعدادی از اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران و برخی چهره‌های فرهنگی نظیر سیدمحمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و احمد مسجدجامعی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و از برگزیدگان جشنواره که توسط هیأت داوران مستقل انتخاب شده بودند، قدردانی و تجلیل شد.از میان بیش از یک هزار اثری که به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، دیروز از صاحبان 20 اثر در آیین اختتامیه، تجلیل به عمل آمد و عطیه لباف، خبرنگار گروه اقتصادی «ایران» توانست در رشته گزارش رتبه اول را کسب کند.

۵۱ درصد خدمات دولت از جنس مجوز است

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار گفت: اولویت دستگاه‌ها بهبود کسب و کار نیست به همین دلیل این مشکل حل نشده است.
علی فیروزی در یک برنامه تلویزیونی اظهارداشت: مهم‌ترین مانع برای بهبود فضای کسب و کار این است که این امر، اولویت اصلی دستگاه‌ها نیست. مبنای اولیه باید تفکر بر پایه بهبود کسب وکار باشد، زیرا با بخشنامه‌ها کاری از پیش نمی‌رود. این ذهنیت که یک دستگاه، اهمیت خود و جایگاهش را صرفاً در صدور آیین نامه و بخشنامه ببیند، فرصتی برای توجه به بهبود فضای کسب و کار ایجاد نمی‌کند.
وی ادامه داد: ۵۱ درصد خدمات دولت از جنس مجوز است و با این تک ابزار نمی‌توان تمام احکام حکمرانی را انجام داد. باید فرهنگ ایجاد کسب و کار در تمام دستگاه‌ها ایجاد شود. بگیر و ببندها مسکن است؛ اما کسب و کار و بهبود آن، یک کار فرایندی است. جنس بهبود کسب و کار از نوع کاشت است.فیروزی اظهار کرد: ما ۱۲۰۰ مجوز داریم و با این میزان نمی‌توان جلو رفت. با استفاده از روش‌های مختلف می‌توان تا حد زیادی از موانع و مشکلات کسب و کارها کم کرد. متن قانون بر این است که تمام دستگاه‌ها از یک جا مجوز دریافت کنند. تمام دستگاه‌ها باید با این مراکز پیوند داشته باشند. مردم در طبقات ادارات و دستگاه‌ها سرگردان هستند و خسته می‌شوند./مهر


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7726/5/587066/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها