بانک مرکزی ابلاغ کرد

سقف وام خرید مسکن برای زوجین تهرانی ۴۸۰ میلیون تومان شد


بانک مرکزی سقف‌های جدید تسهیلات خرید مسکن را به بانک عامل بخش مسکن از محل اوراق تسهیلات ابلاغ کرد که رقم آن همراه با وام جعاله ۸۰ میلیون تومانی به ۴۷۰ میلیون تومان افزایش یافت.
بانک مرکزی طی مکاتبه‌ای با بانک عامل بخش مسکن، افزایش سقف‌های تسهیلات ساخت و خرید مسکن، از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را به بانک مذکور ابلاغ کرد.
بانک مرکزی افزایش سقف‌های تسهیلات «ساخت و خرید مسکن» و «جعاله مسکن» از محل اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را به موجب مصوبه شورای پول و اعتبار به بانک تخصصی بخش مسکن ابلاغ کرد.
بر این اساس، سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در شهر تهران 400 میلیون تومان شد که با احتساب 80 میلیون وام جعاله این مبلغ 480 میلیون تومان خواهد بود. در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و مراکز استان‌ها مبلغ وام زوجین 320 میلیون تومان و در شهرهای کمتر از 200 هزار نفر جمعیت مبلغ این وام 240 میلیون تومان افزایش یافت.
براساس اعلام بانک مرکزی سقف تسهیلات جعاله مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، مبلغ 80 میلیون تومان تعیین شد.
بانک مرکزی اعلام کرده که در جهت کمک به بازار ودیعه مسکن، پرداخت حداکثر ۱۰ درصد از اوراق صادره مذکور برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن با سقف‌های ۵۰۰، ۴۰۰ و ۳۰۰ میلیون ریال به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهرها مجاز است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7726/5/587068/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها