اخبـــــار


بازگشایی تدریجی مدارس از آبان با اولویت مدارس زیر۱۵۰ نفر

مدیرکل ارزیابی عملکرد و شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: با افزایش واکسیناسیون در آبان ماه و ایجاد امنیت بیشتر، با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا به‌صورت تدریجی، امکان آموزش در مدارس زیر ۱۵۰ نفر به‌صورت حضوری وجود خواهد داشت.به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، محمدحسین کفراشی با اشاره به اینکه آموزش از اول مهر ماه در فضای شاد، آغاز خواهد شد، اظهار کرد: در مناطق روستایی و عشایری که جمعیت کمتر است، تدریس به‌صورت حضوری خواهد بود. در مدارسی که جمعیت زیاد است با نظر شورای مدرسه و تصمیم مدیر نسبت به آموزش حضوری یا مجازی، تصمیم‌گیری خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد فرهنگیان  دوز اول  و بیش از ۷۰ درصد هم دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: اولویت تزریق واکسن با همکاران فرهنگی است و درصورت انجام واکسیناسیون برای دانش‌آموزان این کار از مقاطع بالا آغاز خواهد شد. در صورت روبه‌رو شدن با موج ششم شیوع کرونا، آموزش از طریق فضای مجازی ادامه خواهد یافت.

واکسیناسیون دانشجویان آذر ماه به پایان می‌رسد

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برگزاری حضوری کلاس‌ها به واکسیناسیون تمام دانشجویان که حداکثر تا آذرماه به پایان می‌رسد، بستگی دارد؛ بنابراین ترم اول به‌صورت آموزش مجازی برگزار خواهد شد.
علی خاکی صدیق، درخصوص نحوه از سرگیری آموزش در دانشگاه‌های کشور و اینکه آیا  قرار است این وظیفه به دانشگاه‌ها واگذار شود یا خیر؟ به ایرنا، اظهار داشت: به‌صورت کلی و با توجه به شرایط کرونا و مصوبه ستاد ملی کرونا نحوه آموزش برای ترم آینده در دانشگاه‌ها در ابتدا به‌طور قطع به‌صورت مجازی خواهد بود و در ادامه ترم نیز بسته به اینکه واکسیناسیون دانشجویان به چه شکلی پیش رود، تصمیم‌گیری خواهد شد.وی درباره تکلیف دانشجویان نوورود به دانشگاه‌ها نیز گفت: به‌طور حتم شروع کلاس‌های این دسته از دانشجویان به‌صورت مجازی خواهد بود و اگر درخصوص پیک‌های بعدی کرونا مشکلی نباشد، کلاس‌ها در ترم‌های بعدی به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.خاکی صدیق با بیان اینکه در حال حاضر کار واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه‌های سراسر کشور تقریباً تمام شده است و ما در این بخش مشکلی نداریم، افزود: بحث واکسیناسیون دانشگاه‌ها مهم است و با جدیت پیگیری می‌شود. همچنین در حال حاضر دانشگاه‌ها باز هستند و فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی درحال انجام است و حدود ۳۰ درصد از ظرفیت خوابگاه‌ها نیز در حال استفاده است.

۴۵۲ فوتی جدید کرونا در کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت متأسفانه از ظهر سه‌شنبه 23 شهریور تا ظهر چهارشنبه 24 شهریور ۴۵۲ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را به‌دلیل این بیماری از دست دادند.به گزارش ایسنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، اعلام کرد از 23 شهریور تا ظهر چهارشنبه 24 شهریور ۱۴۰۰ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۷۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۱۶ نفر از آنها بستری شدند.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۳۸۷ نفر رسید.متأسفانه در طی بازه زمانی مذکور، ۴۵۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۱۵ هزار و ۶۱۹ نفر رسید.در حال حاضر ۱۶۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۷۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7726/7/587079/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها