ایران در ایران


میانگین سنی بیماران یزدی بستری شده بالاتر از متوسط کشور

یزد - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: طبق مطالعات انجام شده، استان یزد براساس تعداد افراد بستری به جمعیت در پنج ماهه اول سال جاری، در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت.
دکتر سلمانی با اشاره به درصد کشندگی بیماری کرونا افزود: براساس شاخص نسبت بیماران فوتی به افراد مبتلا شده، استان یزد رتبه ۲۵ کشوری را دارد  که با همکاری و مراجعه زودهنگام بیماران، رصد، ردیابی و شناسایی به‌موقع بیماران توسط نیروهای بهداشتی، کادر مجرب درمان و واکسیناسیون گروه های پرخطر از ابتدای سال در استان یزد، آمار فوتی‌ها کاهش یافت. وی اضافه کرد: میانگین سنی افراد بستری شده در استان یزد ۵۰ سال گزارش شده است، این درحالی است که در کشور متوسط سنی افراد بستری شده ۴۷ سال بوده است. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان ساخت: میانگین سنی مبتلایان فوت شده در کشور ۶۵ سال به ثبت رسیده است اما در استان یزد میانگین سنی مبتلایان فوت شده، ۶۸ سال گزارش شده است. وی مهم‌ترین تغییر در پیک پنجم کرونا را که منجربه بهبود شاخص‌ها شد واکسینه شدن افراد پرخطر و بیماران زمینه‌ای از ابتدای سال در استان دانست و خاطر‌نشان ساخت‌: در موج‌های قبلی، مهم‌ترین عامل بدحالی و فوت بیماران کرونایی سن بالا بود اما در موج پنجم مهم‌ترین عامل پیشگیری کننده بدحالی و فوت بیماران، انجام واکسیناسیون است. وی با بیان اینکه درصد بدحالی و بستری و فوت افراد واکسینه نشده افزایش می‌یابد، گفت: در حال حاضر بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه استان یزد به‌ دلیل عوارض کرونا بستری هستند متأسفانه هیچ کدام واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند. دکتر سلمانی ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده، سه دهم درصد افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده بودند و در پیک پنجم کرونا فوت شدند از گروه افراد با سنین بالا بودند که به‌دلیل عوارض و بیماری‌های زمینه‌ای جان خود را از دست دادند. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به افزایش تخت در بیمارستان‌های استان افزود: براساس شاخص تعداد تخت‌های اشغال شده به تعداد تخت‌های تجهیز شده، استان یزد در جایگاه ۲۳ کشوری قرار گرفت و این بدان معنی است که مشکلی در تأمین تخت و بستری بیماران کووید۱۹ در استان وجود ندارد.

آتش‌سوزی عمدی جنگل‌های کوه «نیر» لوداب بویراحمد

یاسوج - مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از وقوع یک فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های کوه «نیر» شهرستان بویراحمد خبر داد.
به گزارش ایسنا، «غلامحسین حکمتیان اصل» افزود: این آتش‌سوزی از ساعت ۲۰ سه‌شنبه شب در جنگل‌های کوه نیر بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد آغاز شده و همچنان ادامه دارد. وی اظهارکرد: نیروهای بخش لوداب و داوطلبان مردمی و دهیاران و اعضای شوراهای منطقه از همان ساعات اولیه به محل اعزام شدند و اقدام و تلاش برای مهار آتش کردند اما همچنان آتش‌سوزی ادامه دارد. مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دو اکیپ از نیروهای شهرستان بویراحمد و ۵ اکیپ از نیروهای اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد جهت کمک به اطفای حریق به منطقه اعزام شده است. وی درخصوص علت آتش‌سوزی ادامه داد: طبق شواهد و برخی گزارشات علت آتش‌سوزی عامل انسانی و عمدی است، چرا که طبق گفته شاهدان، دیده شده که یک نفر در تاریکی شب در حال آتش‌ زدن نقطه به نقطه جنگل‌هاست. مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان خسارات وارده هنوز مشخص نیست.

آموزش مدارس البرز در مهرماه به‌صورت مجازی است

کرج- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: آموزش مدارس این استان درسال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مهرماه به‌صورت مجازی و پس از آن بتدریج حضوری خواهد بود.
به گزارش ایرنا، سالار قاسمی اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته آموزش حضوری مدارس به‌علت شیوع ویروس کرونا تعطیل و آموزش مجازی از طریق شبکه آموزشی شاد و مدرسه تلویزیون انجام شد. وی با بیان اینکه مقدمات بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید از بهمن ماه سال گذشته در قالب پروژه مهر ۱۴۰۰ در این استان کلید خورد و برای عملیاتی شدن آن کارگروه‌های مختلف تشکیل شد، عنوان کرد: در پروژه مهر تمهیدات لازم برای شروع سال تحصیلی جدید در استان بویژه در بخش تأمین نیروی انسانی، تولید محتوای آموزشی، ظرفیت‌سازی کلاس‌های درس و بهسازی فضای مدارس و بهره‌برداری از پروژه های آموزشی و پرورشی جدید، سرویس حمل و نقل دانش‌آموزی پیش‌بینی و اجرایی شده است. وی یادآور شد: هر ساله بین ۲.۵ تا ۳ درصد به جمعیت دانش‌آموزی البرز که بیشتر ناشی از مهاجرت‌پذیری استان است افزوده می‌شود.

هشتمین همایش بین‌المللی اربعین در مشهد برگزار شد

مشهد- هشتمین همایش بین‌المللی اربعین با حضور صاحبنظران و میهمانانی از ۱۰ کشور مسلمان روز چهارشنبه در مشهدالرضا (ع) آغازبه کار کرد.
به گزارش ایرنا، مسئول ستاد برگزاری همایش بین‌المللی اربعین، اظهار داشت: در مدت برپایی سه روزه این همایش ۳۰ استاد دانشگاهی  یا علمای دینی از عراق، افغانستان، پاکستان، یمن، سوریه، لبنان و برخی دیگر از کشورهای آسیای میانه به سخنرانی و ارائه نظرات خود خواهند پرداخت.مهدی محمدی اصفهانی افزود: موضوع اصلی این همایش «اربعین، امت و تمدن اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب» است که در قالب ۲۶ پنل برگزار می‌شود و اربعین از آرمان تا واقعیت؛ اربعین، مکتب شهید سلیمانی؛ اربعین، امت و تمدن اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب؛ اربعین، امت، مفاهیم جدید هنر؛ اربعین، امت، حکمت و هنر اسلامی؛ معرفت اربعینی و اربعین حب اهل بیت از محورهای اصلی این همایش است.
محمدی اصفهانی افزود: همچنین با مرکزیت حوزه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا (س) ، پنلی نیز با موضوع نقش بانوان در فعال‌سازی تفکر اربعین برگزار خواهد شد. هشتمین همایش بین‌المللی اربعین از  24 شهریور شروع شده و فردا ۲۶ شهریورماه در مشهد به کار خود پایان خواهد داد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7726/12/587092/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها