هنرمندان در فضای مجازی


فضای مجازی امروز هنرمندان بیشتر به تولید و آثار کارهایشان مربوط می‌شود. از روی صحنه رفتن یک تئاتر تا رونمایی سریال و گرفتن پروانه نمایش. از سویی بعضی هنرمندان هم در صفحات خود تولد لیندا کیانی و پارسا پیروزفر بازیگر را تبریک گفته‌اند. و بعضی هم به تحولات افغانستان پرداخته‌اند. همچنین هنرمندان موسیقی کشور مثل حسام‌الدین سراج در صفحات خود قطعاتی از اجراهای خود را به نمایش گذاشته‌اند.

واکسن برای هنرمندان
این روزها واکسن سرعت گرفته و این خبر خوش به اهالی موسیقی هم رسیده است. خانه موسیقی ایران هم با انتشار یک خبر از ایجاد پایگاه واکسیناسیون در خانه موسیقی خبر داد تا هنرمندانی که عضو صندوق هنر نیستند، در این پایگاه واکسن بزنند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «در این خصوص و به‌منظور ایجاد محیطی امن و با آرامش جهت پذیرایی اهالی موسیقی در محل خانه نیاز به تمهیداتی از جمله ثبت‌نام و مدیریت زمان برای دعوت از هنرمندان بود و لذا بزودی سامانه‌ای از طریق سایت و کانال‌های ارتباطی رسمی خانه موسیقی اعلام و خبر آغاز واکسیناسیون در سایت خانه منتشر خواهد شد. روابط عمومی خانه موسیقی از همه اعضای محترم خانه و اصحاب رسانه انتظار دارد در این خصوص تنها اخبار سایت رسمی این نهاد را ملاک قرار دهند.»

چهره‌ها
مسعود صالحی کارگردان تئاتر با انتشار ویدیویی نمایش تئاتر جدیدش به نام «دروغ» را که قرار است هر روز ساعت 18 در عمارت نوفل لوشاتو اجرا شود، در صفحه اینستاگرامش به نمایش گذاشته است. بازیگران این تئاتر، ساناز روشنی، مرتضی خدمتلو، زهره فضلی و منوچهر رمضانی هستند و پیش‌فروش بلیت‌های نمایش در سایت تیوال است.
گلاره عباسی بازیگر سینما با انتشار پادکست سینما خاطره به بررسی فیلم سینمایی ستارخان پرداخته است. او نوشته: «این گروه روز پنجشنبه ۲۵ شهریور ماه، ساعت 19 بیست و هفتمین قسمت از پادکست «سینما، خاطره» را با روایت و تحلیل فیلم سینمایی «ستارخان» ساخته علی حاتمی منتشر می‌کند. ایوب آقاخانی نویسنده، کارگردان و بازیگر، داستان «ستارخان» را روایت کرده و علی علایی منتقد سینما به تحلیل این فیلم و حواشی آن پرداخته است.»
ناهید طباطیایی نویسنده رمان «چهل سالگی» بخشی ازآن را منتشر کرده است. در این بخش آمده است: «دوست داشتن یا عادت کردن مسأله اینجاست. عشق یا عادت. عشق یا دوست داشتن.» این کتاب درباره زن کارمندی است به نام آلاله که در آستانه چهل سالگی دچار دردسرهای پای گذاردن در میانسالی شده است.
چه خبر؟
«پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی پروانه نمایش گرفت. این خبری است که بهروز نشان در مقام تهیه‌کننده در صفحه خود منتشر کرده است. او در ذیل این عکس نوشته: «پسران دریا» پیش از این در بخش پانورامای جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای به نمایش در آمده بود. در این فیلم مونا فرجاد در کنار دو نوجوان از شمال و جنوب کشور به نام‌های یاسین حبیب‌پور و منیب بزرگ‌زاده به همراه پیام امیرعبداللهیان، مهنوش شیخی، حسن خلدون، علی بحری، آیسان حداد و افشین هاشمی بازی کرده‌اند.»

یکصد و نود و هشتمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌ مجله بخارا در ساعت 30و9 صبح پنجشنبه بیست و پنجم شهریور ۱۴۰۰ در محل کتابفروشی فرهنگان قریب با حضور دکتر فرهنگ رجایی، دکتر آرمینا آرام، دکتر قدیر نصری و علی دهباشی به صورت مجازی برگزار می‌شود. این نشست به مناسبت انتشار جدیدترین کتاب دکتر رجایی «حضور و امر سیاسی؛ در انسان‌ورزی» که توسط انتشارات مک‌میلان در سال ۲۰۲۱ در نیویورک و لندن منتشر شده است، برگزار می‌شود. به خاطر شرایط کرونا پخش این مراسم از طریق فضای مجازی خواهد بود.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7726/16/587122/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها