اخبــــار


کاظمی: تصمیم‌گیری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس به اولیا و مدیران مدارس واگذار شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: تصمیم‌گیری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس را به اولیا و مربیان و مدیر مدرسه در هر منطقه، واگذار کرده‌ایم. سیاست ما این است در مدارسی که می‌توانیم با رعایت فاصله‌های اجتماعی، استاندارد مورد تأیید وزارت بهداشت را تأمین کنیم، حضور حداقلی دانش‌آموزان را مهیا کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند مهربانی‌ها را دوباره تجربه کنند و معادلات ارتباطی را یاد بگیرند، به زندگی واقعی برگردند و از رفتارهای معلمانشان الگو بگیرند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی با حضور در آیین انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس، اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان و اولیای آنها در مدارس، برای انتخابات انجمن اولیا و مربیان، آن هم یک هفته مانده تا آغاز مهر و بازگشایی مدارس، نشان از این دارد که آموزش و پرورش از حمایت خانواده‌ها برای بازگشایی حضوری مدارس برخوردار است و جامعه آمادگی لازم برای آغاز باشکوه سال تحصیلی با کمک همه همکاران، عوامل اجرایی و اولیا را دارد.
کاظمی افزود: پیام دوم ، آماده‌سازی فضای تعلیم و تربیت برای بازگشایی مدارس و حضور تدریجی دانش‌آموزان در این فضاها است. در واقع، غیبت دانش‌آموزان در فضای مدارس، فضای غمبار و غمگینی را در سطح جامعه ایجاد کرده و آسیب‌های فراوانی از نظر روحی و جسمی به دانش‌آموزان وارد کرده است. باید سعی کنیم با ایجاد روحیه شادی و نشاط در جامعه از مشکلات عبور کنیم وی با اشاره به اینکه با تمام وجود آماده‌ایم تا سال تحصیلی را آغاز کنیم، گفت: پیگیری اتمام فرایند واکسیناسیون معلمان، اولیا و مربیان و رانندگان سرویس مدارس و واکسیناسیون دانش‌آموزان در دستور کار دولت قرار دارد، البته بخش‌هایی انجام شده و بخشی هم در حال پیگیری و انجام است. لذا با همه این ملاحظات، سال تحصیلی را در ابتدای مهر با «شاد» آغاز می‌کنیم و در فضای مجازی با اولیا و مربیان صحبت و ضرورت‌ها را بیان کنیم.

شهردار تهران: افزایش قیمت بلیت مترو دروغ سیزده است

شهردار تهران با تأکید بر اینکه مطالبی که درباره افزایش قیمت بلیت مترو نقل شده است، حرف بی ربطی است، افزود: افزایش قیمت بلیت مترو دروغ سیزده است، نه بنا بر افزایش قیمت است نه تغییری در شرایط.
به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی با انتشار ویدیویی گفت: تا امروز شهرداری ظرفیت‌های مختلفی را برای امر واکسیناسیون و سایر خدمات به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اختیار شهروندان قرار داده اما شهرداری دارای ظرفیت‌های کم نظیری است لذا سعی شد که از همه ظرفیت‌های شهرداری استفاده کنیم.
وی افزود: موضوع بهداشت و درمان یک بخش از مواجهه با کرونا است واکسیناسیون یک جز از این بخش‌های بهداشت و درمان است ما در شهر نیازمند خدمات اجتماعی  و زنده نگهداشتن شهر از طریق فاصله گذاری‌های مناسب هستیم و در همه این امور شهرداری خود را موظف می‌داند که خدمتگزار مردم باشد، لذا در مرحله اول در هفته آینده ستاد «مدیریت بحران کرونا» را در شهرداری راه‌اندازی می‌کنیم و همه ظرفیت‌ها را برای خدمت به مردم یکپارچه می‌کنیم و بعد از آن با هماهنگی که با سایر دستگاه‌ها صورت می‌گیرد سطح خدمت را در قالب یک قرارگاه با سایر دستگاه‌ها خواهیم داشت به امید روزی که ما شاهد رفع این مشکل باشیم. زاکانی همچنین درباره افزایش قیمت بلیت مترو نیز گفت: به هر حال برخی‌ها چیزی ندارند بگویند و از درون یک جلسه تخصصی که پیرامون موضوعات تمام شده قیمت بلیت مترو و بررسی راه برای توسعه مترو مطرح شده بود، جمله‌ای را درمی‌آورند و منتشر می‌کنند. گزارشی به دست ما رسیده بود و ما در حال بررسی آن گزارش بودیم و از دل آن جلسه مطالبی منتشر شد. شهردار تهران ادامه داد: نه بنا بر افزایش قیمت است نه تغییری در شرایط. آنچه که دنبال می‌کنیم، این است که با بالا بردن ظرفیت‌های مترو خود را برای دوره جدیدی از خدمتگزاری آماده کنیم که بعد از دوره کرونا با بهره‌مندی افزون‌تری بتوانیم پاسخگوی مطالبات جدی مردم عزیز باشیم.

فوت ۳۶۴ بیمار کرونایی جدید در کشور

بنابراعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از ظهر پنجشنبه ۲۵ شهریور ماه الی ظهر جمعه ۲۶ شهریور، ۳۶۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۱۶ هزار و ۴۳۶ نفر رسید.
به گزارش ایسنا و بنابراعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۲۷ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۸۳۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۶۲۵ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۶۰ دوز رسید. همچنین با عبور اکثر مناطق کشور از قله موج پنجم و کاهشی شدن روند بستری، تهران و بسیاری از شهرها از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7727/8/587169/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها