اخبار



وزیر ارتباطات :
اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به ارتباطات تا پایان سال ۱۴۰۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع مدیران توسعه ارتباطات روستایی و اپراتورهای ثابت و سیار با تأکید بر سرعت بخشیدن به ایجاد دسترسی تمام روستاها به شبکه ملی اطلاعات، از اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰خانوار به ارتباطات تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.
به‌ گزارش ایرنا، «عیسی زارع‌پور» در جلسه بررسی وضعیت توسعه ارتباطات روستایی که با حضور مدیر توسعه روستایی وزارت ارتباطات و مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه و مخابرات ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات روستایی همچنان در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، اظهارکرد: هم‌اکنون ارتباطات به نیاز جدی و یک ضرورت برای روستاییان بویژه در شرایط شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است.زارع‌پور با تقدیر از اقدامات ارزنده‌ای که در سال‌های گذشته برای توسعه ارتباطات روستایی صورت گرفته است، تأکید کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، دسترسی باقیمانده روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل می‌شود.
وی تصریح کرد که روستاهای باقی مانده به لحاظ صعب العبور و کوهستانی بودن جزو سخت‌ترین بخش باقی مانده از این طرح ملی بوده و نیازمند کار مجاهدانه هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی برای توسعه ارتباطات در مناطق دور افتاده و محروم تأکید کرد.
وی دستور داد تا کارگروهی متشکل از مدیران اپراتورها و مدیر عامل مخابرات ایران و نیز مدیران ذیربط وزارت ارتباطات برای حل مشکلات و سرعت بخشیدن به روند توسعه دسترسی روستاها به شبکه ملی اطلاعات تشکیل و موضوع با جدیت پیگیری شود.
ضرورت افزایش کیفیت ارتباطات در روستاهایی که تاکنون تحت پوشش قرار گرفته‌اند از دیگر خواسته‌های زارع‌پور از مدیران حاضر در جلسه بود.

اظهارات مدیر اینستاگرام جنجال آفرین شد

آدام موسری، مدیر اینستاگرام پس از این که ارزش شبکه‌های اجتماعی برای جامعه را با خودروها مقایسه کرد، با موجی از انتقاد روبه‌رو شد.
به‌گزارش ایسنا، موسری در پادکست ریکود مدیا اظهار کرده بود می‌دانیم افراد زیادی در تصادفات رانندگی از بین می‌روند اما در مجموع ارزشی که خودروها در جهان ایجاد کرده‌اند بیش از ضرر آنها بوده و تصور می‌کنم شبکه اجتماعی هم همین‌طور است.
این اظهارات پس از یک مجموعه گزارش‌های هفته جاری وال استریت ژورنال بر مبنای اسناد داخلی فیس بوک مطرح شد. گزارش این نشریه نشان داد تحقیقات فیس‌بوک حاکی از آن است که اپلیکیشن اینستاگرام برای شماری از نوجوانان زیان آور است. طبق یافته‌های داخلی فیس بوک، ۳۲ درصد از دختران نوجوان اظهار کرده‌اند که اینستاگرام باعث شده آنها درباره بدنشان احساس بدی داشته باشند.
در پی انتشار این گزارش، قانونگذاران هر دو حزب حاکم امریکا خواستار پاسخگویی فیس بوک درباره تأثیر سرویس‌های این شرکت بر سلامت روانی نوجوانان و کودکان شدند. بعضی از آنها از این شرکت خواستند از برنامه‌های خود برای عرضه اپلیکیشن اینستاگرام ویژه کودکان دست بردارد.
مقایسه اینستاگرام با خودروها از سوی موسری پس از این صورت گرفت که پیتر کافکا، میزبان پادکست از مدیر اینستاگرام پرسید اگر شبکه اجتماعی همان طور که مصرف سیگار برای افراد مضر است، زیان آور باشد آیا این سرویس باید تعطیل یا محدود شود. موسری هم در جواب بود: قطعاً نه و من واقعاً موافق مقایسه اینستاگرام با مواد مخدر یا سیگار که اگر مزیتی هم داشته باشند بسیار اندک است نیستم. هر چیزی که در ابعاد گسترده استفاده می‌شود فواید و مضراتی دارد. خودروها هم معایب و فایده‌هایی دارند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7727/11/587177/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها