ایران در ایران


آتش در جنگل‌های بویر احمد و فارس همچنان شعله می‌کشد

ایران زمین- آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه نیر بویر احمد و کامفیروز فارس که از اواخر  هفته گذشته آغاز شده بود، تا آخرین ساعات روز جمعه ادامه داشت. با توجه به بحرانی شدن اوضاع و دشواری مهار آتش، مسئولان منطقه‌ای از تشکل‌های مردمی  برای فرونشاندن آتش در خواست کمک کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از گسترش و شدید شدن آتش‌سوزی جنگل‌های کوه نیر این شهرستان خبر داد. عباس حسن‌زاده با بیان اینکه شرایط آتش‌سوزی جنگل‌های کوه نیر شهرستان بویراحمد بحرانی است و هرکسی می‌تواند کمک کند، افزود: این آتش‌سوزی که از روز سه‌شنبه آغاز شده است ، تاکنون در چند مرحله مهار شده اما به علت وزش باد شدید و پوشش علوفه ای با حدود دومتر، گسترده‌تر و شدیدتر شده است. وی با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی پس از چند روز حضور فعال شبانه روزی دیگر خسته شده‌اند و توانی ندارند، اظهار کرد: از مردم و طبیعت دوستان درخواست کمک داریم و هر کسی هر آنچه از دستش برمی‌آید برای کمک به مهار آتش‌سوزی کوتاهی نکنند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا هواپیمای آتش‌نشان می‌تواند به مهار و خاموش کردن آتش کمک کند، بیان کرد: شرایط منطقه طوری است که استفاده از هواپیمای آتش‌نشان جوابگو نیست ،بلکه نیاز به نیرو داریم و از همه کسانی که توان و امکان این را دارند که به کمک نیروهای منابع طبیعی بشتابند درخواست کمک و استمداد داریم.
 آتش‌ همچنان در جنگل‌های کامفیروز فارس می‌تازد
از سوی دیگر مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های کامفیروز شهرستان مرودشت همچنان ادامه دارد و در حال حاضر شش اکیپ از نیروهای اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری برای کمک به مهار آتش‌سوزی به منطقه اعزام شده‌اند.
به گزارش ایرنا، عبدالحسن صمدنژاد اظهار کرد: آتش‌سوزی که شامگاه پنجشنبه ۲۵ شهریور در ارتفاعات مقیم آباد واقع در روستای خواجه‌ای کامفیروز آغاز شده بود، همان شب مهار شد اما صبح جمعه  آتش‌سوزی از نقطه‌ای دیگر دوباره شعله‌ور شد.
وی افزود: در ابتدا ۱۶ نفر از شهرستان مرودشت برای خاموش کردن آتش اعزام شدند، اما در حال حاضر 6 اکیپ مجهز دیگر از نیروهای اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری و گروه‌هایی از شهرستان مرودشت و شهرستان‌های همجوار هم به گروه قبلی ملحق شده‌اند.

برگزاری دومین جشنواره ملی ادبی صابر یزدی

یزد - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به فرارسیدن روز شعر و ادب فارسی گفت: به منظور رفع مظلومیت از چهره شعر و ادب فارسی، دومین جشنواره ملی ادبی صابر یزدی برگزار می‌شود.
محمد جوادیان‌زاده افزود: مجموعه برنامه‌هایی با توجه به شرایط کرونایی در نظر گرفته شده که در طول هفته شعر و ادب فارسی اجرا می‌شود.وی اضافه کرد: به دنبال ایجاد برنامه‌های ریشه دار ادبی بوده‌ایم و با توجه به اینکه فعالیت‌های پراکنده‌ای انجام شده و برند شعری و جریان شعری اثر‌گذار نداشته‌ایم به همین دلیل برای اولین بار در استان یزد جشنواره ملی ادبی صابر یزدی را برگزار کردیم. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: دومین دوره هم برگزار می‌شود و فعالیت دبیرخانه آن نیز آغاز شده که امیدواریم در طول دوره‌های مختلف بتوانیم مفاخر و چهره‌های ناشناخته فرهنگی را به جامعه ادبی کشور معرفی کنیم. جوادیان‌زاده افزود: در این دوره برای انسجام آثار، قالب غزل انتخاب شده که 352نفر با هزار و 200 اثر از سراسر کشور شرکت کردند. جوادیان‌زاده گفت: امروز شنبه 27شهریور اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود که در این جشنواره ازدو کتاب مرتبط با جشنواره رونمایی می‌شود. وی در ادامه این نشست همچنین از فعالیت 43انجمن ادبی در استان خبر داد و گفت: در مجموع 30برنامه از جمله شهریار خوانی به مناسبت روز بزرگداشت شهریار اجرا خواهد شد.جوادیان‌زاده دیدار با خانواده‌های شعرای متوفی، رونمایی از کتب شعر شاعران استان، برنامه‌های مشاعره، اهدای کتاب، شعر خوانی در شهرستان‌ها، بزرگداشت استاد شهریار را از جمله برنامه‌های هفته شعر و ادب فارسی در استان عنوان کرد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7727/12/587181/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها