اخبــــــــار




راهکاری برای پیشگیری از هک دوربین های مداربسته

گروه حوادث: راهکارهای پیشگیرانه برای جلوگیری از دسترسی به تصاویر دوربین‌های مداربسته سازمان‌ها، اصناف و ارگان‌ها امری ضروری است که پلیس در این باره هشدارهایی ارائه کرده است.
سرهنگ علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا درباره هک و دسترسی غیرمجاز به تصاویر دوربین‌های مداربسته اظهارکرد: به طورکلی چهار روش عمده برای دسترسی غیرمجاز به دوربین‌های مداربسته وجود دارد که روش‌های موسوم به اسکن پورت، استفاده از ابزارهای EXPLOIT و دسترسی از طریق برخی وب سایت‌ها و سرورهای شرکت سرویس دهنده از جمله آنهاست.
وی درباره راهکارهای مقابله برای جلوگیری از نفوذ و احتمال سوءاستفاده از تصاویر این دوربین‌ها نیز گفت: رعایت الزامات ایمنی و امنیتی در نصب دوربین‌های مداربسته توسط اصناف، سازمان‌ها و ارگان‌ها امری ضروری و لازم است که آنها در صورت نیاز از کارشناسان و متخصصان اتحادیه الکترونیک و حفاظتی کمک بگیرند.  به‌روزرسانی نرم‌افزار این دوربین‌ها به آخرین نسخه، استفاده از تجهیزات برندهای معتبر و شناخته شده، استفاده از نام کاربری و رمز عبور پیچیده و تغییر نام کاربری و رمز عبور پیش فرض از دیگر مواردی است که دسترسی غیرمجاز به این دوربین‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا همچنین از شهروندان خواست که برای نصب دوربین‌های مداربسته، از شرکت‌های خدمات دهنده معتبر و شناخته شده استفاده کرده و دسترسی دوربین‌ها را به افراد ناشناس یا افرادی که شناختی از آنها ندارند، نسپارند.


کلاهبرداری 3000 یورویی برای مهاجرت به ترکیه

گروه حوادث: مرد کلاهبردار که به بهانه مهاجرت به کشور ترکیه از فردی 3000 یورو کلاهبرداری کرده بود از سوی پلیس دستگیر شد.
به‌ گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز نهم خرداد امسال یکی از شهروندان به پلیس آگاهی مراجعه کرده و از کلاهبرداری به شیوه خرید و فروش ارز برای انجام امور مهاجرتی خبر داده بود. او به مأموران گفت که چند روز پیش با فرد ناشناسی در خیابان پیروزی تهران آشنا شده و این فرد ادعا کرده که در قبال اخذ مبلغ ۳۰۰۰ یورو مقدمات خروج وی را از کشور به مقصد ترکیه فراهم خواهد کرد.شاکی به این فرد اعتماد کرده و پول درخواستی را به شکل نقدی در اختیارش قرار داده، اما پس از دریافت مبلغ، فرد ناشناس دیگر پاسخگوی تماس‌ها و پیام‌های شاکی نبوده و این فرد  ناگزیر
به شکایت شده است.
با کسب این اطلاعات گروهی از مأموران پلیس آگاهی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و موفق به شناسایی مخفیگاه فرد کلاهبردار در محدوده خیابان پیروزی شدند که پس از هماهنگی با مقام قضایی و دریافت مجوز عملیات این فرد در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر اعلام کرد که برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شده و متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است. همچنین تحقیقات برای شناسایی دیگر قربانیان احتمالی این فرد در حال انجام است.


سفارش پیتزا به پلیس 110

گروه حوادث: زن جوان قمی وقتی همسر سابقش برای ایجاد مزاحمت وارد خانه وی شد به بهانه سفارش پیتزا با پلیس تماس گرفت.
به‌گزارش خبرگزاری صدا‌وسیما، ‏ همسر سابق این زن که قصد مزاحمت و آزار او را داشت وارد خانه‌اش شد اما زن جوان در اقدامی جالب برای درخواست کمک از پلیس به پلیس ۱۱۰ زنگ زد و درخواست پیتزا کرد و نشانی خانه‌اش را داد مأموران نیز متوجه وجود مشکلی برای این زن شده و به خانه‌اش رفتند و شوهر سابق را به جرم مزاحمت دستگیر کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7727/13/587189/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها