مددی و فکری علیه سرمربی آبی‌پوشان؛ مجیدی برکنار می‌شود؟

استقلال غوطه‌ور در بحران



آدرینا ورشینگر/ استقلال از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت و حالا یکی از بحرانی‌ترین دوران‌های خود را سپری می‌کند، هر روز اتفاق‌های جدیدی می‌افتد و آبی‌پوشان وارد مرحله تازه‌ای از اختلافات می‌شوند. ماجراهایی که تنها به درون باشگاه مربوط نمی‌شود و به بیرون از آن هم رسوخ کرده و نگرانی شدید هواداران را در پی داشته است. پس از شکست استقلال برابر الهلال، احمد مددی مدیرعامل استقلال چهارشنبه شب با حضور در برنامه تلویزیونی «ورزشگاه» شبکه 5 سیما حرف‌های مهمی را مطرح کرد که نشان می‌دهد او دیگر اعتقادی به ادامه همکاری با فرهاد مجیدی ندارد و شاید در آینده‌ای نزدیک شاهد جدایی این سرمربی از استقلال باشیم. مددی سعی داشت پاسخی قاطعانه به همه انتقادهایی که طی این مدت به او و عملکردش شده، بدهد ولی در عین حال نشان داد که از اظهارات گاه و بیگاه مجیدی علیه مدیریت خسته شده و در گفت‌و‌گوی خود چندین‌بار به مجیدی طعنه زد و او را به بی‌ثباتی نیز متهم کرد! او در پاسخ به سؤالی درباره اینکه دلیل اختلاف‌ها چیست، گفت: «واقعاً دلیل اختلاف مجیدی را نمی‌دانم. بی‌ثباتی را برنمی‌تابم و بهتر است آدم ثبات داشته باشد و رعایت اخلاق و کردار کند.» مددی درباره اینکه آیا مجیدی از انتقال مهدی قایدی بی‌اطلاع بود؟ موضوع مهمی را بیان کرد: «مجیدی گفته بود مخالفتی برای پیشرفت بازیکن ندارم. او برای استراحت به دوبی رفته بود و ما باهم در تماس بودیم که به من گفت شیخ الاهلی به دنبال جذب قایدی است اما این باشگاه یک میلیون دلار بیشتر بابت مهدی پرداخت نمی‌کند. درخصوص قایدی تأییدیه مجیدی را در صورتجلسه هیأت مدیره داریم که با فروش قایدی موافقت کرده است.» مددی علاوه بر اینکه افشا کرد مجیدی در جلسه اول نقل و انتقالات درباره فرشید اسماعیلی گفته که این بازیکن تیم را برهم می‌زند و بعد نظرش تغییر کرده، از عبارتی آشنا استفاده کرد. او از عبارتی بهره برد که در گذشته توسط محمد تقوی علیه مجیدی به کار برده شد و بعد محمود فکری هم از آن بهره برد، یعنی «ارتش فحاش» که اختلاف و دروغ ایجاد می‌کنند. مددی پس از آن اعلام کرد که باشگاه این حق را دارد که عملکرد مجیدی در پایان فصل فوتبالی را ارزیابی کند که برخی این را به احتمال برکناری مجیدی و برخی هم به اولتیماتوم به او ارزیابی کردند. پس از این صحبت‌ها، مجیدی در صفحه شخصی‌اش اعلام کرد که چند روز آینده در مصاحبه‌ای تصویری با هواداران صحبت می‌کند.
فکری: استقلال گرفتار زالو شده است!
حاشیه‌های استقلال پس از صحبت‌های مددی، با مصاحبه مجدد محمود فکری ادامه یافت. سرمربی سابق آبی‌پوشان که پس از باخت به الهلال، مصاحبه‌ای تند علیه مجیدی انجام داده بود، بار دیگر به او تاخت. فکری در 2 مصاحبه جداگانه (تلویزیون و خبرگزاری) به انتقاد شدید از فرهاد پرداخت. او به فارس گفت: «شنیدم که هم سرمربی و هم خیلی از بازیکنان در اردوی دوبی بی‌نظمی داشتند. شب‌ها آزاد بودند که بروند و بیایند. من حتی از درون تیم شنیدم که سرمربی شب‌ها در اردو نبود. بازیکنان هم آن‌طور که باید کنترل نشدند شاید گفتند ما که می‌بازیم، حداقل زیاد غصه نخوریم!» او با اشاره به برخورد زشت و زننده یک هوادار با پرویز مظلومی در فرودگاه عنوان کرد: «رفتارهای بیشرمانه، گستاخانه و دور از اخلاق و انسانیت را در فرودگاه دیدیم. من واقعاً از سکوت پیشکسوتان استقلال متأسف و ناراحتم. تا کی می‌خواهید سکوت کنید و حرفی نزنید؟ استقلال گرفتار زالویی شده که همه استقلالی‌ها باید دست به دست هم بدهند و آن را از کار برکنار کنند.» فکری با اشاره به شکست استقلال در جام حذفی دوره قبل برابر تراکتور گفت: «یک تیم چقدر باید نتیجه نگیرد؟ سال قبل به خاطر قهر کردن آقایان یک قهرمانی را از دست دادیم. امسال هم از قهرمانی دور ماندیم. چقدر باید به این آدم‌ها فرصت داده شود؟ عده‌ای از پیشکسوتان به‌خاطر ترس از فحش خوردن چیزی نمی‌گویند، عده‌ای به خاطر از دست ندادن فالوئر و عده‌ای هم به خاطر اینکه دوست دارند چند بچه به آنها ماشاءالله ماشاءالله بگویند. با این شرایط چطور منتظریم استقلال قهرمان لیگ یا جام حذفی یا آسیا شود؟‌ وقتی تیم هیولای درون داشته باشد، نمی‌تواند قهرمانی به دست بیاورد.»
شکایت مجیدی از فکری و واکنش او
پس از این صحبت‌ها بکتاش منوچهری وکیل فرهاد مجیدی گفت: «پیرو مصاحبه فکری با فارس، به دلیل نشر اکاذیب و توهین، روز شنبه علیه ایشان شکایت خواهیم کرد.» موضوعی که واکنش فکری را در پی داشت: «هیچ ترسی از شکایت ندارم و اگر واقعاً شکایتی در کار باشد گردنم مقابل قانون از مو باریکتر است و حتماً برای پاسخگویی به دادگاه می‌روم و هر جریمه‌ای هم در کار باشد را می‌پذیرم. در مورد من هم خیلی حرف‌ها زده شد که قابل شکایت بود. خیلی وویس‌ها و مدارک موجود است که آنها هم قابل پیگیری است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7727/14/587195/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها