مستطیل سبز


پایان هفته نخست لیگ قهرمانان با گل مردود طارمی
 سرقت بزرگ از پورتو
گروه ورزشی/ دومین روز از هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب برگزار شد. در گروه A پاری‌سن‌ژرمن در اولین حضور لیونل مسی در ترکیب این تیم در رقابت‌های اروپایی، در خانه تیم کلوب بروژ بلژیک به تساوی 1-1 رضایت داد. در این بازی که مسی در کنار نیمار و امباپه در ترکیب PSG حضور داشت، آندر هررا (15) برای این تیم گل زد. دیگر بازی این گروه، پرگل‌ و جذاب‌ بود چرا که منچسترسیتی در خانه خود موفق شد لایپزیش آلمان را 6-3 شکست دهد. در گروه D و در مهم‌ترین بازی این گروه مصاف تیم‌های اینتر و رئال مادرید در ورزشگاه سن‌سیروی شهر میلان در حالی که تا دقیقه 89 بدون گل مساوی و اینتر بر بازی مسلط‌‌ تر بود با گل دقیقه 89 رودریگو به سود رئالی‌ها خاتمه یافت. در دیگر بازی این گروه، تیم شریف تیراسپول مولداوی 2 - 0 شاختار از اوکراین را برد. یکی دیگر از بازی‌های پرگل هفته اول در گروه C رقم خورد، جایی که تیم آژاکس هلند میزبان پرتغالی‌اش تیم اسپورتینگ لیسبون را 5-1 تحقیر کرد. در دیگر بازی این گروه بشیکتاش 2-1 از دورتموند شکست خورد. در یکی از هیجان‌انگیز‌ترین بازی‌های لیگ قهرمانان در گروه B مصاف تیم‌های لیورپول و میلان در ورزشگاه آنفیلد با پیروزی 3-2 میزبان انگلیسی خاتمه یافت. در همین گروه مصاف پورتو و اتلتیکومادرید در ورزشگاه واندا متروپولیتانوی شهر مادرید با تساوی بدون گل تمام شد. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو 90 دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت و یک گل زد که پس از بازبینی توسط VAR مردود اعلام شد. ضمن اینکه امبمبه مدافع پورتو دقیقه 5+90 از زمین اخراج شد.

جنجال بزرگ مرد رومانیایی علیه طارمی
طارمی در دقیقه 80 بازی اتلتیکومادرید - پورتو با یورشی سریع به‌ سمت توپ سرگردان آن را از اوبلاک دروازه‌بان اتلتیکوی میزبان گذراند و در شرایطی که تازه جشن گل اروپایی‌اش را آغاز کرده بود، داور رومانیایی بازی اویدیو هاتگان آن را مردود اعلام کرد. در این صحنه طارمی با استفاده از تعلل و تعارف اوبلاک گلر اتلتیکو و مدافع وسط این تیم در شرایطی مشابه بازی یوونتوس در سال گذشته در موقعیت گلزنی قرار گرفت و در حالتی نامتعادل توپ را از خط دروازه حریف عبور داد اما داور با مشورت VAR این برخورد را خطا تشخیص داد تا این گل سه امتیازی در هیچ جای تاریخ ثبت نشود. پس از بررسی صحنه در میان استرس شدید اعضای تیم پورتو، گل طارمی به‌دلیل برخورد توپ به دست این بازیکن پیش از ورود به دروازه مردود اعلام شد. طارمی که انتظار چنین تصمیمی از سوی داور را نداشت با چهره‌ای بهت زده و با حرکت انگشت و تکان دادن سر به اعتراض مشغول شد؛ اعتراضی که البته تأثیری در تصمیم عجیب داور نداشت. در تصاویر ویدیویی مشخص بود که توپ پس از برخورد به دروازه بان اتلتیکو به ساق پای طارمی برخورد کرد و هیچ اصابتی به دست او نداشت!

واکنش هواداران پورتو به تصمیم داور علیه طارمی
اشتباه داور بازی با واکنش هواداران پورتو همراه شد. یک کاربر با انتشار ویدیویی از صحنه معروف اعتراض دروگبا به یکی از جنجالی‌ترین داوری‌های تاریخ UCL (چلسی - بارسا که داور بازی اشتباهات فاحشی داشت) نوشت: «صحنه‌های داوری بازی پورتو نیاز به بازبینی و بررسی دارد.» یکی دیگر از کاربران نوشت: «سرقت‌ تر و تمیز از پورتو!» یک توئیت دیگر با سوژه دزدی از پورتو نوشت: «پورتو در مسابقات یوفا مورد سرقت واقع می‌شود؛ حتی با VAR»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7727/14/587199/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها