عراق شرایط ورود زائران ایرانی را اعلام کرد


وزیر کشورعراق در بیانیه‌ای شرایط ورود زائران ایرانی به این کشور برای مشارکت در مراسم اربعین را اعلام کرد. به گزارش ایسناعثمان الغانمی، وزیر کشور عراق در بخشنامه‌ای به سفیر و سرکنسول‌های عراق در جمهوری اسلامی ایران دستور صدور روادید زیارتی به منظور انجام زیارت اربعین حسینی را صادر کرد. بر اساس این بخشنامه دارنده ویزا تنها از راه هوایی می‌تواند وارد عراق شود. در این بخشنامه همچنین تأکید شده است که دارنده ویزا تنها یک بار می‌تواند وارد عراق شود و بمدت ۳۰ روز اقامت داشته باشد و اجازه ندارد که در این مدت با دستمزد و یا بدون دستمزد در جایی شاغل شود.
زائران منتظر بازگشایی مرزهای زمینی نباشند
مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه تا دیروز  12 هزار ویزای اربعین صادر شده است، گفت: همه زائران اربعین باید به صورت هوایی به عراق سفر کنند و از مراجعه به مرزهای زمینی بپرهیزند. به گزارش فارس، براساس توافق صورت گرفته با عراق سهمیه ایران در ایام اربعین ۶۰ هزار نفر است و خبری از افزایش سهمیه نیز نیست. اعزام زائران ایرانی به عراق در ایام اربعین هم از امروز  ۲۸ شهریورماه آغاز می‌شود و با توجه به توصیه ستاد اربعین همه زائران تا دهم مهرماه باید به کشور برگردند.
امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه روند ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین در بیشتر استان‌ها به اتمام رسیده است، اظهار داشت: سهمیه هر استان برای اعزام به زیارت اربعین بر اساس تعداد زائران سال‌های گذشته مشخص شده است و با توجه به اعلام کمیته اعزام ستاد اربعین، ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین در بسیاری از استان‌ها به اتمام رسیده است.
با این وجود، در برخی از استان‌ها که هنوز تعداد متقاضیان تکمیل نشده است، امکان ثبت‌نام در سامانه سماح وجود دارد.کوثری با بیان اینکه بر اساس توافق‌های صورت گرفته هزینه بلیت رفت و برگشت زوار اربعین ۵ میلیون تومان است، تصریح کرد: بلیت یکطرفه به عراق ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است که ما به زائران توصیه می‌کنیم  برای رفتن به عراق بلیت رفت و برگشت تهیه کنند تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، در تأمین امنیت زوار نیز مشکلی نداشته باشیم.
البته زائران اربعین می‌توانند به صورت زمینی هم از طریق مرز مهران نیز به کشور بازگردند که ما به همه زوار اربعین توصیه می‌کنیم ترجیحاً به صورت هوایی و در بازه زمانی پیش بینی شده یعنی تا ۱۰ مهرماه به کشور بازگردند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7728/2/587235/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها