کاظمی: 3 سناریو برای بازگشایی مدارس داریم



سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: با اتمام واکسیناسیون دانش‌آموزان، امکان بازگشایی کامل مدارس در تمام مناطق کشور  فراهم می‌شود که برای این بازگشایی سه مدل برنامه مدنظر است.
به گزارش تسنیم، علیرضا کاظمی با اشاره به اینکه نیمسال تحصیلی 1400-1401 در دانشگاه شهید رجایی با حضور اساتید آغاز شد، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم سال تحصیلی را در ابتدای مهر آغاز و زمینه بازگشایی مدارس به صورت آرام و تدریجی فراهم شود.
وی افزود: در سه مسیر سال تحصیلی را دنبال می‌کنیم، نخست غیرحضوری و از طریق مدرسه تلویزیونی ایران و شبکه شاد؛ مقدمات لازم برای آغاز برنامه مدرسه تلویزیونی از طریق صدا و سیما انجام شده است و در روزهای آینده نیز نسخه جدید شاد که قابلیت‌های متفاوتی به نسبت نسخه قبلی دارد رونمایی می‌شود، مهرماه را با این دو راهبرد آغاز می‌کنیم.
کاظمی ادامه داد: راهبرد سوم آموزش حضوری است و زمینه حضور آرام، تدریجی و کم دغدغه دانش‌آموزان را در مدارس البته با حفظ سلامتی فراهم می‌کنیم، در الگوی طراحی شده برای بازگشایی مدارس، سلامت دانش‌آموزان خط قرمز است.
وی بیان کرد: رویکرد چهارمی هم هست که «تفویض اختیار» است، با توجه به تفاوت وضعیت کرونا در کشور تصمیم بازگشایی حضوری را به شورای مدرسه که شامل انجمن اولیا و مربیان، مدیر مدرسه و معلمان است با تأیید منطقه آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا در منطقه واگذار کردیم. او گفت: بیش از 97 درصد ثبت‌نام‌ها در پایه اول دبستان به پایان رسیده و به طور میانگین بیش از 94 درصد ثبت‌نام‌ها در تمام پایه‌ها انجام شده است.کاظمی  با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم،  بازگشایی حضوری را از مدارس کم جمعیت با رعایت استاندارد وزارت بهداشت آغاز کنیم، گفت: مدارسی که جمعیت بیشتری دارند با رویکرد ترکیبی فعالیت خود را آغاز می‌کنند و برای مدارسی که جمعیت بالای دانش‌آموز دارند با حداقل حضور برنامه‌ریزی می‌شود.

اصول حاکم بر روند فعالیت حضوری مدارس
وزارت آموزش و پرورش نیز با صدور اطلاعیه‌ای درخصوص بازگشایی مدارس؛ «اصول حاکم بر روند فعالیت حضوری مدارس» را تشریح کرد.
در این اطلاعیه آمده است: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و مدارس، روند گسترش فعالیت‌های حضوری دانش آموزان در مدارس، در سال تحصیلی 1401-1400 از اصول مهمی تبعیت می‌کند. حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها اولویت اصلی در فرآیند بازگشایی حضوری مدارس است. همچنین توجه به سلامت و ایمنی دانش آموز و برخورداری از تعلیم و تربیت باکیفیت حقوق قابل جمع دانش آموزان خواهد بود. عدالت در تأمین فرصت‌های آموزش و یادگیری در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی مورد تأکید است.
 دراین اطلاعیه تاکید شده است: لازم است افکار عمومی نسبت به ضرورت تقدم تعلیم و تربیت حضوری بر روش‌های غیرحضوری اقناع شود. همچنین آگاهی دانش آموزان، معلمان، کارکنان و خانواده‌ها از نحوه رعایت بهداشت فردی ضروری است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7728/7/587263/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها