یک مربی مجازی برای علاقه مندان به شنا


میترا جلیلی- چندی پیش اخباری مبنی بر طراحی سیستم رادیویی Sonr به گوش رسید که یک تحول بزرگ برای شناگران و مربیان شنا محسوب می‌شود. این سیستم به مربیان اجازه می‌دهد که ازطریق یک اسپیکر ضدآب، با شناگر صحبت کرده و موارد لازم را به وی گوشزد کنند.
اما اگر مربی در دسترس نباشد شناگر باید چه کند؟ برای پاسخ به این نیاز هم هدفون ایریاد ضدآب Athlos Live توسط فعالان حوزه فناوری طراحی شده است. هریک از این هدفون‌ها با یک مدل الکترونیکی کوچک کار می‌کنند و ازطریق بلوتوث به یک اپلیکیشن اندرویدی یا IOS شناگر متصل می‌شوند.
ورزشکار با کمک این اپلیکیشن می‌تواند به یک برنامه و طرح تمرینی مناسب دسترسی پیدا کند چراکه این برنامه در هدفون‌های ایرباد آپلود می‌شود. البته این موضوع فقط مختص برنامه‌های ورزشی نیست و شناگر می‌تواند تا 5هزار آهنگ نیز بر این سیستم ذخیره کرده و هنگام شنا به آن گوش کند.
وقتی شناگر کار خود را زیر آب آغازمی کند یک واحد اندازه‌گیری داخلی(IMU) مشخص می‌کند که شناگر چند بار طول استخر را شنا کرده است. این سیستم، زمان سپری شده و میزان تأخیرها را نیز اندازه‌گیری می‌کند.
همچنین یک صدای مصنوعی، بازخوردها را بلافاصله به اطلاع شناگر می‌رساند تا بداند چند دور شنا کرده و باید برای رسیدن به هدفی که از قبل مشخص کرده، سرعت را افزایش دهد یا نه و آیا تکنیک خود را باید تغییر دهد یا نیازی نیست. وقتی هم که صدای این مربی مجازی وجود ندارد شناگر می‌تواند به موسیقی‌های دلخواهش هنگام شنا گوش کند و البته هیچ نیازی نیست که این سیستم به گوشی هوشمند کاربر متصل باشد.
وقتی هم یک جلسه آموزشی شناگر به پایان می‌رسد، ورزشکار می‌تواند ازطریق داشبورد اپلیکیشن کل عملکرد ورزشی خود را ببیند و به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرد.
گفتنی است از این مربی مجازی می‌توان برای ورزش‌های زمینی ازجمله دوومیدانی و بسکتبال نیز بهره گرفت. درحال حاضر این سیستم با بهای 125دلار پیش فروش می‌شود ولی بعد از تولید انبوه، قیمت آن به 199دلار خواهد رسید. البته پیش از این نیز نمونه‌هایی مشابه راهی بازار شده است که از آنها می‌توان به Swimbot وTriton 2اشاره کرد که نمونه اولی، دیگر در بازار موجود نیست اما نمونه دوم بسیار مورد استقبال قرار گرفته و می‌تواند رقیبی برای این سیستم جدید باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7728/11/587273/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها