اخبـــــار



وزیر ارتباطات:
پایداری شبکه ارتباطی کشور در آغاز سال تحصیلی ضروری است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه برنامه محوری وزارت ارتباطات در دوره جدید تکمیل شبکه ملی اطلاعات است، گفت: برای تحقق این برنامه نقش اپراتورها برجسته است و اگر اپراتورها پای کار نیایند این برنامه محقق نخواهد شد.
به‌گزارش ایرنا، عیسی زارع‌پور، در دیدار جداگانه با اعضای هیأت‌مدیره همراه اول و ایرانسل گفت: به اعتقاد من خیلی از مشکلات در فضای همدلی و همراهی چه در سطح وزارتخانه و چه در سطح دولت قابل‌ حل است. زارع‌پور افزود: وفاقی در سطح ملی شکل‌گرفته است تا این صنعت رشد کند و با این وفاق و همدلی می‌توان امیدوار بود که بسیاری از مشکلات پیش روی اپراتورها برطرف شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به درخواست‌هایی که برای بازنگری در تعرفه‌ها متناسب با نرخ تورم مطرح است، گفت: اطمینان می‌دهیم که همه ظرفیت‌های لازم برای حل مشکلات اپراتورها را پای کار بیاوریم اما پشتیبانی و حمایت وزارت ارتباطات از اپراتورها یک بخش از کار است و راه‌ حل بخشی از مشکلات در درون خود اپراتورهاست و ضروری است که اپراتورها در ساختارهای بهره‌وری، سرمایه‌گذاری و سیاست‌های کلان خود بازنگری کنند. زارع‌پور به‌ منظور حل مشکلات پیش روی اپراتورها دستور داد تا کارگروهی ویژه برای بررسی موانع و ارائه راهکارهای لازم برای توسعه زیرساخت‌های اپراتورها تشکیل شود.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: عدم افزایش تعرفه‌ها در سالیان گذشته باعث ایجاد مشکلات زیادی برای اپراتورها شده است ،لکن نه می‌شود و نه می‌توانیم یک‌باره در تعرفه‌ها بازنگری کنیم بلکه اگر ضرورت پیدا کرد باید پیوست اقناعی و رسانه‌ای مناسب تهیه شود تا مردم با این موضوع همراهی کنند. زارع‌پور با اشاره به شروع سال تحصیلی و نقش اپراتورها، بویژه همراه اول، در آموزش مجازی دانش‌آموزان گفت: در حال حاضر پلتفرم «شاد» به‌عنوان بخشی از آموزش الکترونیک رسمی در کشور پذیرفته شده است و در این حوزه زحمات زیادی توسط همراه اول کشیده شده است. وی افزود: با توجه به شروع مدارس، اپراتورها باید برای پایداری و افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی کشور و نیز برطرف کردن مشکلات و توسعه قابلیت‌های سامانه‌های آموزش الکترونیک به‌سرعت اقدام کنند تا در ابتدای سال تحصیلی مردم و بویژه اولیای دانش‌آموزان احساس اطمینان و آرامش داشته باشند.

تحقق عدالت آموزشی با ارتقای کیفی محتوای مجازی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم ارتقای کیفی محتواهای آموزش مجازی به‌منظور تحقق عدالت آموزشی در آستانه سال جدید تحصیلی دانش‌آموزان تأکید کرد.
به‌گزارش ایرنا، ستار هاشمی در نخستین جلسه کارگروه پشتیبانی از آموزش مجازی دانش‌آموزان که با مشارکت وزارتخانه‌های ارتباطات و آموزش و پرورش تشکیل شد، افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی و ایجاد رقابت و تعامل سازنده بین پلتفرم‌های داخلی موجب توسعه و پیشرفت تولیدات داخلی و جلوگیری از گرایش کاربران به‌سمت سامانه‌های غیربومی می‌شود. وی ادامه‌داد: بررسی و آسیب‌شناسی سامانه‌های آموزش الکترونیکی از منظر فنی و راهکارهای رفع آنها می‌تواند منجر به بهبود کیفی و افزایش رضایت کاربران شود.
هاشمی با تأکید بر شناسایی همه کنشگران و فعالان زیست‌بوم آموزش در کشور و ضرورت استفاده از نظرات و راهکارهای‌شان، تصریح‌کرد: نظام‌نامه یادگیری الکترونیکی آموزش عالی از جمله اسنادی است که می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد. وی اظهار داشت: علاوه بر این، طراحی الزام‌ها از نظر فنی، مستندات و استانداردهای مرتبط با سامانه‌های مدیریت یادگیری (LMS) به‌منظور بهبود خدمات و افزایش اثربخشی آموزشی باید مد نظر قرار گیرد. معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: محتوای خوبی در این مدت در زمینه آموزش‌های مجازی تولید شده است که می‌توان با شناسایی و به اشتراک‌گذاری آن‌ها برای تحقق عدالت آموزشی از آنها بهره برد. در این جلسه که در آستانه سال تحصیلی جدید و به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شد، رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از ۱۲ میلیون دانش‌آموز هم‌اکنون در سامانه شاد عضو هستند، گفت: با شروع سال تحصیلی جدید، اوجگیری ترافیک مصرفی همزمان با استفاده از سامانه شاد و سایر سکوهای آموزش الکترونیکی قابل پیش‌بینی است.
علی باقرزاده افزود: مطالعات جهانی نشان می‌دهد نزدیک به ۶۹ درصد از معلمان پیش از دوران همه‌گیری کرونا در جهان، تجربه تدریس در فضای مجازی را نداشته‌اند. وی تأکیدکرد: در صورت تأمین همه الزام‌ها و استانداردها در سامانه‌‌های آموزش الکترونیکی، این روش فقط حدود نیمی از کیفیت و اهداف آموزش حضوری را فراهم خواهد کرد. باقر‌زاده ادامه‌داد: سامانه شاد، متناسب با شرایط اضطراری همه‌گیری کرونا توسعه داده شده و کیفیت و کمیت خدمات آموزشی در آن به مرور ارتقا یافته است و این سامانه می‌‌تواند به‌عنوان یک پلتفرم رسمی برای آموزش ایرانیان خارج از کشور نیز استفاده شود.

اجباری شدن تست کرونا برای کارمندان واکسینه نشده اپل

شرکت اپل سیاست جدیدی در ارتباط با تست کووید۱۹ برای کارمندان امریکایی دورکار و فروشندگانش اجرا می‌کند.
به‌گزارش ایسنا، این شرکت از این پس کارمندان واکسینه نشده را ملزم خواهد کرد بیشتر از همکاران واکسینه شده خود تست کووید۱۹ انجام دهند.
این سیاست، جدیدترین تلاش اپل برای وادار کردن کارمندانش به دریافت واکسن کووید۱۹ است. برخلاف گوگل، فیس بوک و چند شرکت فناوری دیگر اپل هنوز واکسیناسیون را برای کارمندانش اجباری نکرده است. با این حال از کارمندانش خواسته است به‌طور داوطلبانه وضعیت واکسینه شدن خود را گزارش دهند. بر اساس گزارش انگجت، سیاست جدید اپل عملکرد این شرکت را با دستورالعمل جدید اداره سلامت و ایمنی حرفه‌ای وزارت کار امریکا منطبق می‌کند که شرکت‌های دارای بیش از ۱۰۰ کارمند را ملزم می‌کند ایمن‌سازی را اجباری کرده یا تست هفتگی فراهم کنند.

امریکا پرداخت باج به شکل رمز ارز را محدود می کند

طبق گزارشی جدید دولت امریکا تصمیم دارد با وضع قوانینی جدید پرداخت باج به شکل رمزارز را برای حملات سایبری محدود کند.
به گزارش مهر، براساس گزارش جدید نشریه وال استریت ژورنال دولت امریکا قصد دارد با انجام اقداماتی استفاده هکرها از ارز مجازی را برای حملات باج‌افزاری سخت‌تر کند. در همین راستا، یکی از اقدامات درنظر گرفته شده از سوی دولت جو بایدن تحریم است.
در این گزارش به نقل از منابع آگاه فاش شده، خزانه داری امریکا تصمیم دارد تا هفته آینده تحریم‌هایی در این زمینه وضع کند. همچنین دستورالعمل جدیدی درباره ریسک‌های مربوط به تسهیل پرداخت باج‌ها از جمله جریمه و مجازات‌های دیگر صادر خواهد شد.
قوانین جدید ضدپولشویی و سرمایه‌گذاری ترورسیم قرار است در سال جاری میلادی ارائه شوند. هدف این قوانین محدودکردن استفاده از رمزارز برای پرداخت باج و فعالیت‌های غیرقانونی دیگر است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7728/11/587274/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها