جهاد کشاورزی مازندران خواستار رعایت زمان‌بندی کشت پاییزه شد



ساری - مدیر جهاد کشاورزی مازندران با اعلام تأمین حدود پنج هزار تن بذر گواهی شده و دیگر شرایط لازم برای کشت پاییزه در استان، از کشاورزان خواست تا زمان‌بندی مناسب را در کشت این فصل رعایت کنند.
به‌ گزارش ایرنا، خلیل حقیقی سطح زیر کشت پاییزه مازندران را بیش از ۱۵۰ هزار هکتار برآورد کرد و افزود: بذرهای گواهی شده به‌عنوان هسته اولیه تولید در حال توزیع است و کشاورزان باید برای گرفتن بذر مورد نیاز به کارگزاری‌های تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یا مراکز خدمات کشاورزی استان مراجعه کنند. وی با توضیح این نکته که در سال‌های اخیر سالم‌سازی بذر و تهیه بذرهای کیفی برای کشت پاییز مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است، بیان داشت: از آنجایی که طبق اعلام رسمی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با کمبود منابع آبی مواجه هستیم، کشت بموقع محصولات پاییزی بسیار مهم و ضروری است. مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران از کلزا، گندم، جو و علوفه به‌عنوان مهم‌ترین محصولات کشاورزی پاییزه استان نام برد و گفت: طبق برنامه پیش‌بینی شده امسال ۲۴ هزار هکتار کلزاکاری، ۵۴هزار هکتار گندم و حدود ۸۵هزار هکتار نیز زیر کشت انواع علوفه از جمله جو، گیاهان علوفه‌ای، صیفی و سبزیجات می‌رود.
وی قیمت تعیین شده ۷۵ هزار ریالی برای خرید تضمینی گندم را با توجه به نرخ فعلی تورم،مناسب توصیف کرد و گفت: مطمئناً این نرخ مورد استقبال گندمکاران مازندران قرار خواهد گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7728/12/587277/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها