3 مرکز واکسیناسیون کرونا در استان همدان شبانه روزی می‌شود


همدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: سه مرکز واکسیناسیون واقع در شهرستان‌های همدان، ملایر و نهاوند شبانه روزی می‌شود.
رشید حیدری مقدم در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: تیم‌های مستقر در این مراکز در سه نوبت کاری هشت تا ۱۴، ساعت ۱۴ تا ۲۰ و ساعت ۲۰ تا ۲۴ نسبت به واکسینه کردن افراد واجد شرایط اقدام می‌کنند. وی با بیان اینکه با دستور وزیر بهداشت افراد بالای ۱۸ سال همدان می‌توانند واکسن بزنند اظهار داشت: اگرچه سامانه برای ثبت‌نام افراد بالای ۱۸ سال از صبح شنبه باز شده، اما با وجود این درخواست می‌شود امکانات لازم برای واکسینه کردن افراد واجد شرایط این استان توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی و نیروهای مسلح فراهم شود.
حیدری مقدم بیان کرد: به‌طور حتم از این پس شمار پایگاه‌های واکسیناسیون و میزان واکسن‌های ذخیره شده در آنها افزایش می‌یابد که برای تأمین امنیت این مراکز نیازمند همراهی عوامل انتظامی برای برقراری امنیت در حوالی مراکز واکسیناسیون هستیم. وی از ستاد کرونا خواست به دستگاه‌های اجرایی برای قرار دادن امکاناتشان در اختیارعلوم پزشکی تا پایان مهر ماه مکاتبه لازم را انجام دهند چراکه در این صورت می‌توان تا پایان مهر سال‌جاری بیش از ۷۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال را واکسینه کرد.
حیدری مقدم با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی هم اینک در بیمارستان‌های همدان بستری هستند، گفت: پس از گذشت ۱۵ هفته شاخص سرایت‌پذیری ویروس کرونا به زیر یک یعنی ۸۹ صدم رسید. وی افزود: همدان از نظر واکسیناسیون جزو چند استان اول کشور است و تاکنون ۵۶۰ هزار نفر دوز نخست و ۳۰۰ هزار دوز دوم واکسن را تزریق کردند و این به معنای تزریق دوز اول و دوم واکسن کرونا برای ۳۰۰ هزار نفر از افراد بالای ۵۰ سال استان همدان است. وی اظهار داشت: شمار افراد بالای ۱۸ سال استان همدان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده که واکسینه شدن تمامی آنها نیازمند ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن است که تا پنجشنبه هفته گذشته حدود ۸۶۰ هزار دوز تأمین و تزریق شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7728/12/587280/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها