هنرمندان در فضای مجازی


روز گذشته در میان انبوه خبرهای منتشر شده در فضای مجازی، به نسبت ماه‌های اخیر شرایط آرام‌تری سپری شد؛ آنچنان که بخش عمده‌ای از این مطالب به خبرهایی درباره سریال‌ها و فیلم‌های در حال ساخت همچون «افرا» اختصاص دارد که با استوری «مینا وحید» بازیگر این مجموعه تلویزیونی منتشر شده و البته خبرهای خوبی که از جمله شان می‌توان به صدور پروانه نمایش «روزی روزگاری آبادان» اشاره کرد که خبر آن را «حمیدرضا آذرنگ» منتشر کرده است. در کنار اینها شادباش اهالی سینما و تئاتر برای هنرمندانی همچون «فرهاد آئیش» و «الهام پاوه‌نژاد» هم دیده می‌شود. اتفاق دیگری که خوشحالی هنردوستان را رقم زده اختصاص جایزه ویژه داوران «فستیوال ولز بریتانیا» برای فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی «محمد کارت» است.

چهره‌ها
احترام برومند، بازیگر و مجری تلویزیون با انتشار تصویری در اینستاگرام زادروز «فرهاد آئیش» بازیگر و کارگردان تئاتر را تبریک گفته و نوشته: «فرهاد آئیش عزیز، هنرمند خوب و متواضع، بازیگر شیرین، کارگردان مسلط تئاتر، سالروز تولدتان بیست و هفتم شهریور ماه مبارک.» برومند در مطلب دیگری هم زادروز «الهام پاوه‌نژاد» را تبریک گفته و برای او نیز نوشته: «بیست و هفتم شهریور ماه سالروز تولد هنرمند خوب تئاتر، سینما، تلویزیون، الهام پاوه‌نژاد عزیزمان است، تولدش مبارکمان باشد.»
غزل شاکری، بازیگر و دختر زنده‌یاد «فرشته طائرپور» هم با انتشار پستی چند جمله‌ای در غم فقدان هنرمندی گفته که تنها مادرش نبوده و حق بسیاری هم بر گردن سینما، بویژه سینمای کودک کشورمان دارد. او نوشته: «به یاد فرشته طائرپور که قصه‌ای جاودان سرود و رفت.» او در این نوشته‌اش از مراسمی برای یادبود طائرپور خبرداده، این مراسم کاشت نهال به یاد سینماگر شاخص کشورمان است که جمعه دوم مهر ماه، ساعت 9 صبح برپا می‌شود. در متن این دعوت آمده: «به کمک دوستانمان در «نهالت» به یاد فرشته طائرپور، به یاد عزیزانتان و برای آینده‌ای بهتر نهال خواهیم کاشت.»
ناهیــــد طبـــاطبـــایی، نـــویســـنده و مـــدرس داستان نویسی هم با انتشار مطلبی از آغاز دور تازه‌ای از کارگاه‌های داستان‌نویسی خود خبر داده، برای ثبت نام در این کلاس‌ها که «کارگاه نویسندگی آنلاین پایه و خلاق» نام دارد فقط تا 6 مهر ماه فرصت است. شروع کلاس‌ها نیز همزمان با هفته دوم مهرماه خواهد بود.
قاسم علی فراست نویسنده‌ای که بیشتر او را با داستان‌های جنگــی‌اش می‌شناسیم هم درباره کتابی اثر «سعید محسنی» به نام «برسد به دست لیلا خاتمی» نوشته، «تا امروز سعید محسنی را ندیده‌ام، اما حرفه ما نویسنده‌ها ایجاب می‌کند وقتی به کتاب خوبی برمی‌خوریم، بگوییم که خوب است و دیگران را هم در لذتی که از آن کتاب خوب برده‌ایم شریک کنیم. مهم نیست نویسنده مورد نظر از این برخورد تشکر کند یا نکند. مهم این است که ما به دین خود در پیشبرد و رونق ادبیات وفادار باشیم؛ چراکه اگر از این زاویه به ادبیات نگاه نکنیم به ساحت مقدس این وادی خیانت کرده‌ایم.» فراست یکی از دلایل پیشنهاد این کتاب به علاقه‌مندان را در زبان جذاب و روان آن خوانده و نوشته: «پختگی زبانی داستان، بخصوص برای نوآموزانی که سودای نوشتن دارند کمک خوبی است.»

خبر
حمیدرضا آذرنگ هم روز گذشته خبری برای سینمادوستان داشته، آن‌طور که در اینستاگرام نوشته، فیلم سینمایی «روزی روزگاری آبادان» موفق به کسب پروانه نمایش شده است. این فیلم قرار شده به کارگردانی آذرنگ و تهیه‌کنندگی عبدالله اسکندری و علی اوجی بزودی در سینماهای کشور اکران داده شود. «روزی روزگاری آبادان» کاندیدای هفت رشته سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر هم شده. فاطمه معتمد آریا، محسن تنابنده، الهام شفیعی، هیراد آذرنگ، سهیل جمالی، امیرحسین ابراهیمی و سهیل دانش اشراقی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. اما اگر بخواهید مختصری هم درباره داستان آن بدانید، ماجراهای این فیلم در آبادان سال 81 سپری می‌شود. خانواده پنج نفری «مصیب» در آخرین روز سال مشغول خرید شب عید هستند اما به دلیل حال بد «مصیب» که ناشی از گرفتاری‌اش به مواد مخدر است دچار کشمکش می‌شوند. در اوج تلاش مادر خانواده برای به آرامش رساندن خانواده به ناگاه اتفاقی غیرمنتظره همه آنها را غافلگیر می‌کند. اولین نمایش این فیلم در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر انجام شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7728/16/587311/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها