دیگه چه خبر


پاسخ ایران به ادعاهای وزیر انرژی عربستان

   خبر اول اینکه، به دنبال مطرح کردن برخی اتهامات واهی علیه کشورمان از سوی وزیر انرژی عربستان سعودی در شصت و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نمایندگی کشورمان در وین به این موضوع واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، در متن پاسخ ارائه شده از سوی  خدایار روزبهانی، رایزن سیاسی نمایندگی دائم کشورمان آمده است: این طنز تلخی است که جمله عامیانه «بهترین دفاع، یک حمله است»، در حال تبدیل شدن به یک الگو در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. عربستان در حالی به برنامه هسته‌ای ایران می‌پردازد که این کشور هنوز نسخه قدیمی «پروتکل مقادیر کوچک» را اجرا می‌کند و در نتیجه، از نظارت و راستی‌آزمایی جامع برنامه هسته‌ای خود توسط آژانس جلوگیری می‌کند. جمهوری اسلامی ایران به طور کامل و صادقانه موافقتنامه جامع  پادمان خود با آژانس را اجرا می‌کند و راسخانه معتقد است عدم اجرای کامل پادمان‌های جامع، زنگ خطر را در هر کجا که باشد به صدا درمی‌آورد؛ حال چه در عربستان باشد، چه در رژیم اسرائیل و نباید هیچ تفاوتی در این بین قائل شد. این موضوع باید فوراً و بدون هیچ گونه تعصب و تبعیض رد شود. ایران، آژانس و جامعه بین‌المللی بسیار خرسند خواهند بود اگر عربستان و سایرین در خاورمیانه بتوانند همان تعهدات پادمانی را که ایران در حال اجرای آن است، انجام دهند. گفتنی است عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان در اظهاراتی بر ضرورت خالی شدن منطقه از سلاح کشتار جمعی ‌و «ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» تأکید کرده بود. بن سلمان با بیان اینکه عربستان نسبت به عدم پایبندی ایران به توافقات بین‌المللی نگران است مدعی شده بود: عدم شفافیت تهران در تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تهدیدی برای ممانعت از اشاعه سلاح کشتار جمعی است.

 تکذیب خبر انتصاب علی عسکری و سردار دهقان به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

  دست آخر اینکه،  ایرنا از قول یک مقام آگاه نوشت: خبر انتصاب آقای علی عسکری و سردار حسین دهقان به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به‌هیچ عنوان صحت ندارد. این مقام آگاه رسانه‌ها را از بیان آرزوها در قالب خبرهای پشت پرده برحذر داشت.
عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما است که دوره پنج ساله مدیریت وی در رسانه ملی به پایان رسیده است. سردار دهقان نیز در دولت‌های گذشته، مسئولیت‌هایی همچون وزارت دفاع و معاونت رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را بر عهده داشته است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7731/3/587519/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها