ایران در ایران




طرح خرید دام مازاد عشایردر چهارمحال و بختیاری اجرا نشد

شهرکرد- طرح خرید حمایتی دام مازاد عشایر در چهارمحال و بختیاری به‌عنوان دومین استان عشایرنشین کشور بعد از استان فارس هنوز به‌صورت کامل اجرایی نشده است. به‌ گزارش ایرنا، با توجه به‌ شرایط خشکسالی و به‌منظور حمایت از عشایر، اجرای طرح خرید حمایتی دام مازاد عشایر از ابتدای امسال برای نخستین بار در سطح کشور آغاز شد، اما این طرح در چهارمحال و بختیاری به‌صورت کامل وارد فاز اجرایی نشده است.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت اجرایی شدن طرح خرید دام مازاد عشایر در راستای حمایت از این قشر و جلوگیری از فعالیت دلالان و واسطه‌ها گفت: سهمیه استان برای اجرای طرح خرید تضمینی دام عشایر ۱۳۰ هزار رأس دام است. یحیی حسین‌پور افزود: از زمان تصویب و اجرایی شدن طرح تضمینی خرید دام مازاد عشایر، جلسات و نامه‌نگاری‌های زیادی در راستای تسریع در اجرای این طرح در استان برگزار شد، اما به‌دلیل مشکلات مختلف این طرح تاکنون اجرایی نشده است. وی با اشاره به اینکه کوچ عشایر از ۲۰ شهریورماه از استان آغاز شد و هنوز این طرح در استان اجرایی نشده است، گفت: بسیاری از عشایر دام مازاد دارند که مقرر شد در استان اسکان داشته باشند تا از هفته آینده با رفع شدن مشکل در کشتارگاه صنعتی جونقان خرید دام مازاد عشایر آغاز شود.

تقسیم‌بندی مدارس استان همدان برای بازگشایی و آموزش‌ حضوری

همدان- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۲ هزار و ۵۵۵ مدرسه در سال تحصیلی جدید در استان آماده و برای ارائه آموزش‌های حضوری به دانش‌آموزان به سه گروه (دسته) تقسیم شده است.
به گزارش «ایران»، نعمت‌الله بحیرایی افزود: در همین ارتباط فرآیند برگزاری پروژه مهر که از ابتدای تابستان آغاز شده با بازگشایی و حضور دانش‌آموزان در مدارس نیز به پایان می‌رسد. وی با اشاره به اینکه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از مهرماه آغاز می‌شود، اظهار داشت: در راستای بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید، مدارس استان همدان به سه گروه (دسته) تقسیم شدند که دسته نخست مدارسی هستند که بیشتر دانش‌آموزان آن در روستاها تحصیل می‌کنند. این گروه شامل ۳۶۶ مدرسه روستایی استان با کمتر از ۱۵ دانش‌آموز می‌شود که دانش‌آموزان این مدارس از روز شنبه (سوم مهر) سال تحصیلی خود را به‌صورت حضوری آغاز می‌کنند.معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: گروه دوم این دسته نیز شامل ۲۸۲ مدرسه با جمعیتی بیش از ۱۵ نفر (کمتر از ۳۰ دانش‌آموز) می‌شود که با رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونا و خود ارزیابی مدیر مدرسه، از هفته سوم مهر (۱۷ مهرماه) بازگشایی می‌شوند.
وی درخصوص فعالیت‌های آموزشی دسته دوم مدارس استان همدان نیز افزود: دسته دوم شامل مدارسی با ۳۰ تا ۳۰۰ دانش‌آموز است که شامل یک هزار و ۷۲۶ مدرسه در سطح استان همدان معادل ۶۶ درصد کل مدارس استان می‌شود.وی خاطرنشان کرد: دسته سوم نیز مدارس با جمعیت بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز هستند که با ۲۲۷ مدرسه ۹ درصد کل مدارس استان همدان را شامل می‌شود. معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: این دسته از مدارس با اجرای زیرساخت‌های بهداشتی، از نیمه دوم آبان ماه فعالیت خود را به‌صورت آموزش حضوری آغاز می‌کنند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7731/12/587547/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها