هنرمندان در فضای مجازی


این روزها صفحات مجازی اصحاب فرهنگ وهنر بیشتر به کارهای جدید آنها اختصاص داشت. از به روی صحنه رفتن تئاتر تا انتشار ویدیوی یک آواز سنتی و ... در این بین اما کمک به دانش آموزان مناطق محروم نیز از جمله پیام‌های مهمی بود که برخی هنرمندان به آن پرداخته بودند که در ذیل بخشی از آنها را می‌خوانیم.
چهره‌ها
بهروز پناهنده بازیگر تئاتر  در صفحه خود تیزر تئاتر «غلامرضا لبخند » به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج به نمایش گذاشته است. او در صفحه اش نوشته: «بعد از دو ماه تعطیلی نمایش غلامرضا لبخند به ایرانشهر بازگشت و پیش فروش روزهای نخست در سایت تیوال از روز دوشنبه 29 شهریورماه آغاز می‌شود.» پناهنده خود جزو بازیگران این تئاتر است. تینوش صالحی، بهروز پناهنده، گیلدا حمیدی، لبخند بدیعی، مجید رحمتی، نجلا نظریان و... از بازیگران این تئاتر هستند. ضمناً تماشای این تئاتر برای افراد زیر 15 سال و بیماران قلبی و صرعی پیشنهاد نمی شود.
داریوش فرضیایی ، مجری و برنامه‌ساز بخش کودک و نوجوان تلویزیون که به عمو پورنگ مشهور است، در صفحه شخصی‌اش با انتشار شعری از سهراب سپهری نوشت: «خوشا به حال گیاهان که عاشق نورند/ و دست منبسط نور روی شانه آنهاست.»
نیما رئیسی این روزها کتاب «تصویر دختری در آخرین لحظه» را با صدای خود خوانده است. رادیو گوشه نیز در صفحه خود این اتفاق شنیدنی را با عکس نیما رئیسی منتشر کرده است. این کتاب نوشته سیامک گلشیری، رمان جنایی خواندنی و جذابی است که حول ماجرای دزدیده شدن یک دختر جوان می‌چرخد.کتاب صوتی‌ای که سه‌شنبه 30 شهریورماه در بستر  فیدیبو منتشر شده است.
محمدرضا فروتن نیز در صفحه خود با انتشار پیامی روز جهانی صلح را تبریک گفته است و به مخاطبانش امیدواری داده است  روزی جهان امن خواهد شد.
حسام‌الدین سراج نیز با انتشار ویدیویی از آواز خودش با عنوان تو مرو قطعه‌ای از این شعر را به نمایش گذاشته است. توبى من به کجابروى/من بى تو به کجابروم /پروانه به کنارگل چوبه رقص آید تومرو/ بوى گل به دل عاشق طرب افزاید تو مرو»
فرزاد موتمن کارگردان نیز در صفحه خود با اشاره به بارندگی شدید استانبول و چهره‌ای که ابرها در فضا ایجاد کردند، نوشت: « دوروز پیش (١٨ سپتامبر)، طى یک بارندگى شدید در استانبول، شبحى از یک چهـره خشمگین بر آسمان استانبول مشاهـده شد و سایت‌هـاى مربوط به هـواشناسى تصاویر آن را به طرز گسترده‌اى منتشر کردند تا این تصاویر تقلبى فرض نشوند. طبیعى است و سابقه داشته است که ابرهـا گاهـى توهـمى از چهـره یک انسان یا حیوانى را به وجود آورده‌اند. چنین پدیده‌اى در حالی که بسیار تخیلى به نظر می‌رسد اما حقیقت دارد و واقعى است. این اتفاق من را بى اختیار به یاد سینماى واقعگرا و درام‌هـاى اجتماعى سینماى خودمان انداخت که تا چه اندازه از تخیل، رمز و راز و هـر آنچه که توضیح صریحى نداشته باشد به دورند و پا از چهـارچوب تنگ چهـار عمل اصلى فراتر نمی‌گذارند.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7731/16/587566/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها