اخبار


محدودیت در تراکنش‌های واریزی محدود شد
هر فرد ماهانه حداکثر ۸۰ تراکنش

معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی در راستای مقابله با قمار، بخشنامه‌ای به بانک‌ها ابلاغ کرده است که در پی آن هر فرد روزانه فقط ۲۰ تراکنش واریزی و در نهایت در طول ماه تا ۸۰ تراکنش واریزی می‌تواند داشته باشد.  به گزارش ایسنا، دیروز  بانک مرکزی به بیان اقدامات خود برای مقابله با قمار و شرط بندی سایبری پرداخت. در کنار سه الگوی اصلی اقدامات بانک مرکزی مبنی بر رصد و شناسایی هوشمند مجاری قمار، مشارکت با قوه قضائیه و پلیس فتا، اقدامات آگاهی رسانی، تشویقی و تنبیهی که برای مقابله با قمار صورت می‌گیرد. گزارش صفحه 5 را بخوانید. مهران محرمیان - معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی - در نشست خبری خود ضمن تشریح مجموعه اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با قمار، اعلام کرد که بخشنامه‌ای برای اعمال محدودیت در تراکنش‌های واریزی به بانک‌ها ابلاغ شده است و در پی آن هر فرد با کد ملی خود روزانه فقط ۲۰ تراکنش و ماهانه ۸۰ تراکنش واریزی می‌تواند داشته باشد.  وی افزود: این بخشنامه به بانک‌ها ابلاغ شده که هنوز از سوی آنها اجرا نشده است و در ماه‌های آینده اجرا خواهد شد.
محرمیان تأکید کرد: الزام هر کد ملی به انجام ۲۰ تراکنش واریزی در روز، موجب می‌شود افراد با داشتن چند کارت بانکی هم نتوانند بیشتر از این محدودیت، تراکنش واریزی انجام دهند.
بر این اساس، هر فرد نهایتاً مجاز به انجام ۸۰ تراکنش در طول یک ماه است، لذا این تراکنش‌ها ممکن است طی چهار روز و در هر روز ۲۰ تراکنش انجام و سقف فرد پر شود یا ممکن است طی روزهای بیشتر و تعداد تراکنش کمتر انجام شود. در نهایت محدودیت برای سقف روزانه و سقف ماهانه لحاظ می شود که نباید به ترتیب بیش از ۲۰ و ۸۰ شود.

برخورد با گران‌فروشی پروازهای اربعین

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رفاه و آرامش زائران اربعین خط قرمز ما است، اعلام کرد: در راستای نظارت بر پروازهای اربعین بازرس ویژه در فرودگاه‌ها مستقر و بر عملکرد دفاتر فروش بلیت نیز نظارت می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی در صفحه شخصی خود در این‌باره اعلام کرد: «رفاه و آرامش زائرین اربعین خط قرمز ماست، به معاون حمل و نقل، رئیس سازمان هواپیمایی و تمام مسئولان ذی‌ربط دستور دادم با هرگونه گران‌فروشی بلیت اربعین‌ برخورد کنند؛ شخصاً گزارشات را پیگیری و بازرس ویژه‌ای در فرودگاه‌ها مستقر کردم و روز سه‌شنبه نظارت میدانی در دفاتر فروش نیز ایجاد شد».

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7731/6/587580/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها